• BIST 13938.48
  • Altın 6276.29
  • Dolar 46.2509
  • Euro 53.5289
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 23 °C
  • İzmir 24 °C

ABD'den şok eden şeker raporu

Yedikleriniz beyninizin işleyişini, ne düşündüğünüzü etkiler mi? Amerikalı bilim adamları bu sorunun yanıtını aradı. Peki yanıt ne oldu?

Somon balığı bol miktarda omega-3 içeriyor

Los Angeles'ta bulunan California Üniversitesi'nde fareler üzerinde yapılan araştırmaya göre şeker ağırlıklı bir beslenme, düşünme yetisinde sıkıntılara yol açabiliyor. Ancak bu durumu Omega-3 yağ asitleriyle dengelemek mümkün. Araştırmacılar, deneyler sırasında şekerle besledikleri farelerin karmaşık labirentleri çözmekte zorlandıklarını gördü. Ancak hem şeker hem de Omega-3 yağ asitleriyle beslenen farelerin karmaşık labirentleri, hiç Omega-3 almayan farelerden daha iyi çözdüğü görüldü.

The Journal of Physiology dergisinde yayınlanan araştırmaya göre yüksek miktarda şeker içeren gıdalarla beslenenlerin uzun vadede beyinlerindeki öğrenme ve bilgileri hatırlama yetileri zayıflıyor. Bu hasarı en aza indirmede ise Omega-3 yönünden zengin gıdalar yararlı olabiliyor.

Meyve Değil Yüksek Fruktozlu Mısır Şurubu

Araştırmacılar, deneyde fruktoz şurubu kullanıldığını ve meyvelerdeki şekerin etkisinin araştırılmadığını belirtiyor. Deneyde konu alınan şekerli gıdalar daha çok yüksek şekerli mısır şurubu ya da yapay tatlandırıcı kullanılmış olanlar.

Uzmanlar, sağlıklı yaşamak isteyenleri tatlı yerine meyvelerle tatlandırabilecekleri yoğurt benzeri daha doğal gıdalar tüketmeye teşvik ediyor. Ceviz, keten tohumu gibi gıdaların da şekerin olumsuz etkilerini azaltmakta faydalı olabileceğinin altı çiziliyor.

İSTANBUL HABER AJANSI

www.istanbulhaber.com

www.ulasimonline.com

www.denizhaber.com.tr

www.aksiyonhaber.com

www.thyhaber.com

www.golkartalgol.com

www.turkishmaritime.com.tr

www.turkishmax.com 

Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
    Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim