• BIST 14347.46
  • Altın 5961.76
  • Dolar 46.4912
  • Euro 52.6992
  • İstanbul 28 °C
  • Ankara 29 °C
  • İzmir 33 °C

İç çekmek, sağlığa iyi geliyor mu?

İç çekmek, sağlığa iyi geliyor mu?
İsviçre’de yapılan bir araştırma, iç çekmenin yani derin bir nefes alıp vermenin insanı gerçekten rahatlattığını ortaya koydu.

İsviçre’de Science Advances dergisinde yayımlanan makaleye göre, derin nefes almak akciğerlerin esnekliğini yeniden kazanmasında kritik bir rol oynuyor. Zürih Federal Teknoloji Enstitüsü’ndeki bilim insanları, akciğer sıvısının farklı koşullarda nasıl davrandığını inceledi. Laboratuvar ölçümleri, derin nefeslerden sonra akciğer yüzeyindeki sıvının yüzey geriliminin belirgin biçimde azaldığını gösterdi. Araştırmacılar, bu fiziksel değişimin derin bir nefes aldıktan sonra hissedilen o ferahlama duygusunu açıklayabileceğini belirtiyor.

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
    Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim