Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) tarafından yayınlanan iç pazar değerlendirmesine göre, yakınları ziyaret amacı ile yapılan seyahatler yüzde 65.6 ile ilk sırada yer aldı.
AKTOB’un paylaştığı ‘2023 Yılında Dünya, Türkiye, Antalya Turizm Verileri’, Covid-19 salgını ve sonrasında doruğa ulaşan ekonomik sıkıntılar yüzünden, ‘tatil' anlayışının büyük oranda yerini ‘ziyaret amaçlı seyahate' bıraktığını ortaya çıkardı.
İLK SIRADA ‘ARKADAŞ VEYA AKRABA EVİ’
Verilere göre konaklama türleri yıllık olarak değerlendirildiğinde, 2022 yılında yakınları ziyaret amacı ile yapılan seyahatler yüzde 65.6 ile ilk sırada yer alırken, seyahate çıkış amaçlarında ikinci sırada yüzde 22.1 ile ‘gezi, eğlence, tatil’, üçüncü sırada ise yüzde 5,3 ile ‘sağlık’ yer aldı.
Seyahate çıkanların yüzde 67.7'si, 288 milyon 905 bin geceleme sayısı ile en çok ‘arkadaş veya akraba evinde’ kaldı. İkinci sırada 73 milyon 478 bin geceleme ile ‘kendi evi’ (yazlıklar) yer alırken, ‘otel’ 34 milyon 588 bin geceleme sayısı ile üçüncü sırada yer aldı.
“MALİYETLERİN İÇ PAZARA YANSIMASI KAÇINILMAZDI”
İstatistiklerle ilgili genel bir değerlendirme yapan AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu, iç turizme yönelik olarak şunları dile getirdi:
“2022 yılı tüm dünyada turizmde toparlanma yılı olarak görünse de iç pazar için aynı olumlu verileri aldığımızı söyleyemeyiz. Artan konaklama maliyetlerinin iç pazara yansıması kaçınılmazdı. Bu durum, maliyet endeksli tatilciler için negatif yönde etki yaratacaktır. Ekonomik iyileşmeye paralel, talep ivmesinde de iyileşme söz konusu olabilir.” (SÖZCÜ)
İstanbul Haber Ajansı