Silivri merkezli 6.2 şiddetindeki depremin ardından e-ticaret siteleri çadır, tulum ve benzeri şekilde deprem anlarında kullanılabilecek malzemelerin satışında yoğunluk yaşadı. Hepsiburada’nın verilerine göre, 23-24 Nisan tarihlerinde deprem çantası, çadır, powerbank ve termos gibi depreme hazırlık için kullanılan ürünler en çok arananlar arasına girdi. Bu dönemde deprem çantası, en çok aratılan ikinci ürün oldu. Çadır siparişleri 5,5 kat artarken, uyku tulumu siparişlerinde ise bir önceki güne göre 2,5 katlık artış gösterdi.
"FAHİŞ FİYATI ÖNLEMEK ADINA KOMİTE KURDUK"
E-Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Çevikoğlu, yaşanan deprem sonrasında batarya, çadır, deprem çantası ve konserve gibi ürünlere yönelik talep atışı olduğunu vurgulayarak tüketicileri uyardı. Çevikoğlu yaptığı açıklamada, “Akşam saatlerinde site trafiği normale döndü. Deprem sonrasında biz de fahiş fiyatı önlemek adına bir komite kurduk. Vatandaşlar alışverişi nereden yaptığına dikkat etmeli. Güvenli ürün damgasını sorgulamalı” ifadelerini kullandı.
GOOGLE VERİLERİNDE DEPREM ÇANTASI BİRİNCİ
Google Trends verilerine göre, 6.2 şiddetindeki depremin ardından 23 Nisan'da ‘deprem çantası’ ve ‘acil durum malzemeleri’ gibi anahtar kelimelerin arama sayısı arttı. 24 saat içerisinde Google’dan 20 bini aşkın deprem çantası araması gerçekleştirildi. Vatandaşların bilinçli alışveriş yapması gerektiğini belirten uzmanlar, deprem çantalarının planlı ve dengeli şekilde hazırlanmasının önemine dikkat çekti.