• BIST 11319.02
  • Altın 5954.524
  • Dolar 42.731
  • Euro 50.29
  • İstanbul 3 °C
  • Ankara -6 °C
  • İzmir 3 °C

Lojistik sektörünün lokomotifi Balnak

Türkiye'de krizden etkilenip bir çok firma çalışma hayatını sonlandırırken, Balnak Lojistik sistemli çalışmasıyla 2010 yılında da 10 milyon euro'ya yakın bir yatırım planını gerçekleştirmek için çalışmalarını sürdürüyor.

Türkiye'de istihdam sağlamak için her zaman canlı olmak zorunda olan sektörde küçük ama emin adımlarla hareket eden Balnak'ın hedefleri oldukça büyük. Balnak Grup Yönetim Kurulu Başkan Vekili Kosta Sandalcı durumu şu sözlerle özetliyor: "Balnak, lojistik sektörünün lokomotifi"

Tekstil sektörü için lojistiğin önemini değerlendirmek amacıyla Bal Cafe’de yapılan toplantıda, şirketin büyüme hedefleri ve bu yolda izlenecek yollar tartışıldı. Türkiye'nin krizden sonra büyüme oranı %2 ila %3 iken Balnak'ın büyüme oranının %10 olması şirketin sistemli çalışmasının göstergesi. 1550'ye yakın çalışanı olan şirket, önümüzdeki yıl katma değer hizmetlerde 200'e yakın personel istihdam edeceğini açıkladı.

Bir şirketin batışını likiditeye bağlayan Kosta Sandalcı, likiditesi kontrol altında olmayan her şirketin sonunun hüsran olacağını vurguladı. Balnak Yönetim Kurulu Başkanı Lütfü Aygüler'in de katıldığı toplantıda özellikle demiryolu ulaşımında gümrüğün engel oluşturduğu, Türkiye'nin gelişimi açısından gümrük konusunun önem taşıdığı vurgulandı.

Sandalcı, 2010 yılında 10 milyon euro olarak gördüğü yatırım planları hakkında şunları söyledi :

"Libya'da büyük şirketlerin nakliyelerini organize ediyoruz. Son oluşumumuz Romanya'da gerçekleşecek. İnşaata bağlı olan projelerin taşınması bizim için çok önemli. 1. sırada her zaman Libya, 2. sırada Türk Cumhuriyetleri, 3. sırada ise Arap Yarımadası var. Çin'de yatırım yapacağız. Küçük bir adım attık ilk olarak. Bize çok maliyeti olan bir adım olmadı; ancak ilerde yükselmemizi sağlayacak çok büyük bir adım oldu" dedi.

Balnak yurt içi ve yurt dışı kar dağılımını yarı yarıya olarak açıkladı. %10'da 5'i yurt içi, %10'da 5'i yurt dışı dağılımını yapan şirket yurtiçinin %50'sini fmcg, yurtdışında ise en düşük %15’le tekstil, %5’le de otomotiv sektörü geliyor. Balnak otomotiv sektöründeki %5'lik dilimi arttırmaya da kararlı.

Geçen sene İzmir Lojistik Grup'u bünyesine katan, ismi de Balnak Lojistik olarak devralan şirketin 2010 hedefi 125 milyon euro ile 130 milyon euro arasında. Depolama alanı 200.000 metrekare olan Balnak, büyük firmaların depolama, ambalajlama, katma değerli hizmetlerini verme, promosyon ürünlerini hazırlama konularında başarılarından dolayı, firmalarca A Plus olarak derecelendirilmektedir.

15 tane aktarma istasyonu olan Balnak'ın, 100 adet de araç filosu mevcut. Bu sayıyı %50 artırma hedefinde olan şirket, açık sözlülükle Türkiye'de Balnak kadar detaycı düşünen bir şirket olmadığını vurguluyor. 2009 yılını 110- 115 milyon euro’yla kapatacaklarını bildiren Kosta Sandalcı bütçe planlamasını da çok detaylı yaptıklarını vurguladı.

Borsaya yönelme durumları hakkında da, 4 yıl gibi bir zaman zarfının içinde, piyasa koşullarının da uymasıyla birlikte borsaya açılabileceklerini vurgulayan Aygüler ve Sandalcı, bu konuda şunları söylediler:

"Borsaya açılmak için birtakım kriterlerinizin tam olması gerekiyor. Mesela büyüklük! Bizim için ihtiyaç çok önemli. Şuan öyle bir ihtiyacımız yok; fakat 4 yıl gibi bir zaman zarfından sonra, piyasa koşulları da uyarsa, vizyonumuzda borsa da var."

Sektör için oldukça verimli geçen toplantıda, Balnak Yönetimi, basın mensuplarının da ilerlemeler konusunda fikrini almaktan geri kalmadı. Yapılan çalışmaların kritiği bilgi alış verişi ile karşılaştırılarak toplantı sona erdi.



Haber ve Fotoğraflar : Müge Sezer - İstanbul Haber Ajansı

www.istanbulhaber.com.tr

Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim