Rekabet Kurumu, Google’ın Performance Max kampanyasıyla çevrim içi reklamcılık alanındaki gücünü kötüye kullanıp kullanmadığını tespit etmek amacıyla soruşturma başlattı. Rekabet Kurulu’ndan yapılan açıklamada, Google’ın 2021 yılında tanıttığı kısaca PMAX olarak bilinen kampanyanın, reklamverenlere Google Ads platformundaki tüm reklam alanlarına tek bir kampanya üzerinden erişme imkânı sunan hedef odaklı bir reklam modeli olduğu hatırlatıldı.
Kurumun açıklamada şu ifadelere yer verildi:
"Soruşturma konusunu GOOGLE’ın, Google Ads’te yer alan bir kampanya türü olan Perfomance Max (PMAX) kampanyası aracılığıyla çevrim içi arama bazlı reklamcılık hizmetlerindeki gücünü diğer çevrim içi reklamcılık hizmetlerine aktarmak, PMAX kampanyasını kullanan reklamverenlere yönelik sömürücü uygulamalarda bulunmak ve veri birleştirmek suretiyle 4054 sayılı Kanun’un 6. maddesini ihlal ettiği iddiaları oluşturmaktadır."
PMAX NEDİR?
Google tarafından 2021 yılında lansmanı yapılan PMAX kampanyası, tek bir kampanya üzerinden Google’ın sahip olduğu tüm reklam envanterlerinde (Google Alışveriş, Arama, YouTube, Keşfet, Görüntülü Reklam Ağı ve Haritalar) reklam yayımlamayı mümkün kılan bir kampanya. Google tarafından sunulan diğer kampanyaların aksine PMAX, sahip olduğu yapay zekâ özellikleri sayesinde anlık olarak reklamın en fazla dönüşüm elde edeceği reklam envanterini tespit ediyor ve reklamların yayın sürecini otomatik olarak optimize ediyor.