Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, Türkiye’nin otomotiv tarihinde önemli bir dönüm noktasına işaret edecek açıklamasında, Fiat Egea Sedan’ın üretiminin en geç Haziran 2026’da sona ereceğini duyurdu. Türkiye yollarında milyonlarca kez tercih edilen Egea, uygun fiyatı, düşük bakım maliyeti ve geniş donanım seçenekleriyle yıllardır otomobil pazarında liderliğini koruyordu.
ÜRETİMİN SONA ERECEĞİ TARİH NETLEŞTİ
Eroldu, Bursa’daki Tofaş fabrikasında 2015’ten bu yana üretilen Fiat Egea’nın, Avrupa’daki yeni emisyon regülasyonları ve değişen pazar dinamikleri nedeniyle üretimden kalkacağını belirtti. Açıklamaya göre üretim, en geç Haziran 2026’da bitecek ancak şartlara bağlı olarak 6 aya kadar uzatılabilecek.
EGEA’NIN TÜRKİYE’DEKİ YERİ
Fiat Egea, satışa sunulduğu günden bu yana Türkiye’nin en çok satan otomobili olma unvanını defalarca kazandı. 2016’dan itibaren neredeyse her yıl Türkiye otomotiv pazarında zirveye yerleşti. 2021 yılında 70 bini aşkın satışla tüm modeller arasında birinci oldu. Sedan, hatchback ve station wagon gövde tipleriyle geniş kitlelere ulaştı.
Filo satışlarında da büyük paya sahip olarak taksi ve şirket araçlarının en çok tercih edilen modeli haline geldi.
SUV ETKİSİ VE YENİ DÖNEMİN SİNYALLERİ
Son yıllarda tüketicilerin yönelimi, sedan modellerden çok SUV araçlara kaymış durumda. Egea’nın pazar payı güçlü kalmasına rağmen, Tofaş’ın yeni yatırımlarını SUV ve elektrikli modellere yönelteceği öngörülüyor. Şirket, Bursa fabrikasında üretim kapasitesinin boşalmaması için yeni bir model üzerinde hazırlık yapıyor.
TOFAŞ’IN GÜVENCESİ: İSTİHDAM KORUNACAK
Cengiz Eroldu, Egea üretiminin sona ermesiyle birlikte fabrika kapasitesinin yeni bir modelle doldurulacağını ve bu süreçte istihdamın korunacağını ifade etti. Böylece, Türkiye’nin en büyük otomotiv üretim merkezlerinden biri olan Bursa’daki tesislerin faaliyetinde bir kesinti yaşanmayacak.
BİR DÖNEMİN SONU
2015’te tanıtıldığında “yerli üretim, erişilebilir fiyat” sloganıyla büyük yankı uyandıran Egea, Türkiye’deki otomobil sahipliğini tabana yayan modellerin başında geldi. 10 yıl boyunca ülkenin yollarında milyonlarca kişiye eşlik eden model, üretimden kalkmasıyla birlikte Türk otomotiv tarihinde bir dönemin sonunu simgeleyecek.














































