Niğde'de Hüyük köyündeki merkez 4 Nolu Acil Sağlık Hizmetleri istasyonuna gelen F.Ç. çocuğuna iğne yaptırmak talep etti .
F.Ç, sıhhat personelinin, reçetesi olmayan iğneyi yapamayacağını söylemesi üzerine 112 Acil Davet Merkezi'nde görevli nöbetçi doktor B.D'yi telefonla arayarak iğnenin yapılması için izin talep etti .
B.D. ise antibiyotik içerikli iğnenin reçetesiz yapılamayacağını ortaya koyarak , oluşabilecek yan etkileri ve riskleri söyledi . F.Ç, doktor reçetesi getirirse muavin olabileceklerini açıklayan B.D'ye reaksion göstererek, küfür etti ve telefonu kapattı.
Hekim B.D'nin Cumhuriyet Savcılığına şikayeti üzerine F.Ç. hakkında " halk görevlisine hakaret" suçundan 5. Asliye Ceza Mahkemesi'nde dava açıldı. Dava sonucunda F.Ç'ye 7 bin 80 lira nakit müeyyidesi verildi.
Niğde Sağlık Müdürü Yılmaz Yücel, 112 Acil Davet Merkezi'ne günde bin 500 çağrının geldiğini, bunlardan ancak 600'ünün gerçek vakalarla ilgili olduğunu belirtti .
Yücel, 112 Acil Davet Merkezi'nin vilayet içerisinde en geç 10, kırsal kesimlerde ise en geç 30 dakikada vakalara ulaştığını, çalışanların adeta zamanla yarıştığını ifade etti.
Yücel, "Vatandaşlarımızı buradan uyarmak arzu ediyorum , acil çağrı merkezini gereksiz yere aramasınlar. O sırada acil sıhhat yardımına gereksinimi olan bir şahıs telefon meşgul edildiği için bize ulaşılamayabilir" diye belirtti .