TIGER hattı kapsamında Uzak Doğu - Singapur rotasında sefer yapan MSC MARIELLA gemisinde gerçekleştirilen operasyonla, 11.348 adet konteyner / 16.458 TEU elleçlendi. Bu rakam, Türk Limancılık tarihinde bir gemide ulaşılan en yüksek elleçleme hacmi olarak kayıtlara geçti. Operasyonun sürdüğü aynı zamanda, ana rıhtımda 366 metre uzunluğundaki MSC RAPALLO gemisinin Hindistan HIMALAYA hattındaki işlemleri de eş zamanlı olarak başarıyla yürütüldü. Böylece ASYAPORT, iki dev gemiye aynı anda hizmet sunarak rıhtım kapasitesi, vinç altyapısı ve saha organizasyonundaki yüksek verimliliğini bir kez daha gözler önüne serdi. Asyaport’un stratejik vinç planlamasıyla donatılmış ana rıhtımında bulunan 8 rıhtım vinci, yüksek hacimli gemilerin aynı anda ve etkin biçimde elleçlenmesine olanak sağlarken, gemilerin limanda kalış süresini de önemli ölçüde azaltıyor.

“Türkiye Limancılığında Yeni Standartlar Belirliyoruz”
Asyaport Planlama ve Teknik Hizmetler Müdürü Besim Dönmez, konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede şunları söyledi:
“2024 yılından bu yana ASYAPORT olarak arka arkaya rekorlar kırıyoruz. Hem iş hacmi hem de operasyonel verimlilikte Türkiye limancılığının sınırlarını yeniden tanımlıyoruz. MSC MARIELLA ile gerçekleştirdiğimiz yüksek hacimli elleçleme işlemi, bu başarının en somut örneklerinden biridir. Aynı anda yürütülen paralel operasyonlarla, altyapımızın, ekipmanlarımızın ve uzman kadromuzun uluslararası standartlara uygun olduğunu bir kez daha kanıtladık. Türkiye’nin en büyük konteyner limanı olarak, bu başarıyı sürdürülebilir kılmak için çalışmalarımıza aynı kararlılıkla devam ediyoruz”.














































