• BIST 91.445
  • Altın 211,859
  • Dolar 5,4563
  • Euro 6,1401
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 2 °C
  • İzmir 15 °C

‘Araç paylaşımı Türkiye için çok uygun’

‘Araç paylaşımı Türkiye için çok uygun’
Brand Week Istanbul etkinliğine katılan Yandex'in kurucusu ve CEO'su Arkady Volozh, "Türkiye’de yatırım yapmak istiyoruz ama bizim asıl amacımız, burada tüketici hizmetleri sunmak. Mesela araç paylaşımı İstanbul’da yok" dedi.

Yandex'in kurucusu ve CEO'su Arkady Volozh, Türkiye’de yatırım yapmak istediklerini, asıl amaçlarının Rusya’da olduğu gibi burada tüketici hizmetleri sunmak olduğunu belirterek, "Mesela araç paylaşımı İstanbul'da yok. Bu artık yeni ulaşım metodu, Türkiye için de çok uygun olacaktır" dedi.Türkiye'nin iş ve markalar dünyasını, yaratıcı endüstrilerini, ilham verici isim ve projeleriyle buluşturan Brand Week Istanbul etkinliğinde konuşan Yandex'in kurucusu ve CEO'su Arkady Volozh, İstanbul'da zaman zaman metrobüse de bindiğini belirterek, "Böyle bir hayata alışkınım ve daha önce nasıl yaşıyorsam öyle yaşamaya devam ediyorum.Ulaşım için metroyu seçtiğinizde, buradaki hayatın ritmini de anlayabiliyorsunuz. Artık araç kullanımı paylaşımı yaygınlaşıyor. Bu konuda bizim de girişimlerimiz var" diye konuştu.

RUSLARIN GOOGLE’IYIZ…

’Dünya genelinde Yandex'in, Rusların Google'ı olarak bilinmesinin, belki yaptıkları işi insanlara anlatmak konusunda kolaylık sağladığını anlatan Volozh, "Aslında 1997 yılında Google'dan önce yola çıktık. Ama son 10 yılda neler yaptığımızı anlatmak için bu basit bir yol. Bize Rusya'nın Uber'i, Alibaba'sı, Amazon'u da diyorlar. Bu sayede insanlara ne yaptığınızı kolay bir şekilde anlatmış oluyorsunuz" ifadelerini kullandı.Volozh, Yandex'in Türkiye'deki yolculuğunun 2011 yılında başladığını hatırlatarak, şunları dile getirdi: "Ekonomik ve teknolojik açıdan baktığımızda bizim için Türkiye yeterince büyük bir pazardı. Aynı zamanda da erişilebilir bir pazardı. İlk kez İstanbul'a geldiğimde ve Boğaz'ı gördüğümde, şehrin ritmini hissettiğimde, 'burada başlayabilirim' dedim. Hizmetlerimizi burada denemek istedik.Antitröst davasından sonra uygulamalarımızı android cihazlar için sunabiliyoruz. Ama ağustos ayına kadar Yandex herhangi bir uygulamayı android telefonlar için kullandıramıyordu. Artık bu değişti. Artık burada da bunun açılımlarını göreceğiz. Stratejimizi etkileyecek yeni hizmetler de sunmaya başlayacağız."

‘SANAL ASİSTANA ÖNCE RUS KLASİKLERİNİ OKUTTUK’

Volozh, 2018'in son çeyreğine bakıldığında Yandex'in yıllık büyüme oranının yüzde 40 olduğunu ifade ederek, sözlerini şöyle sürdürdü:"Böyle bir büyüme oranını 2012'den beri görmemiştik. 2012'de yarım milyon dolarken gelirlerimiz şimdi yüzde 40'lık bir büyümeden bahsediyoruz. Gelirler artmaya devam ediyor çünkü sadece artık reklam pazarında değiliz, farklı alanlarda da insanlara günlük hayatında yardımcı oluyoruz. En iyi Rusça konuşan sisteme sahibiz. Türkiye için de çok güzel lansmanlarımız olacak. En iyi Türkçe konuşan asistanı oluşturmak istiyoruz, Alis adı, Rusça'da Alisa. Alis, sadece metni okumakla kalmıyor. Microsoft veya Apple asistanları çok sınırlı söyleyebilecekleri şeyler konusunda.

Programcılar belli bir metin koyuyor, ona göre cevap veriyor. Onların dışında bir soru sorulursa cevaplayamıyor. Bizimki çok daha özgür. Bu asistanı eğittik. Öncelikle klasik edebiyatı, Puşkin, Tolstoy, Çehov gibi yazarları okuttuk. Çok kötümserleşti asistan. Ondan sonra sosyal medya bilgisi verdik. Ardından ergen gibi davranmaya başladı. Bunun üzerine iyi bilgi kaynaklarıyla besledik, böylece akıllı, entelektüel ve en iyi asistana dönüştü."

‘BU SORUYU HİÇ SEVMİYORUM’

Volozh, sürekli kendisine sorulan "Türkiye’de yatırım yapacak mısınız?" sorusunu hiç sevmediğini belirterek, şöyle konuştu:"Çünkü yatırım yapmak, para yatırmak demek değil. Türkiye’de daha fazla hizmet yaratabilir miyiz? Bununla yeni para kazanımı, herkes için söz konusu olabilir mi? Tabii Türkiye’de yatırım yapmak istiyoruz ama bizim asıl amacımız, burada tüketici hizmetleri sunmak, Rusya’da olduğu gibi. Mesela araç paylaşımı İstanbul’da yok. Moskova’da en büyük araç paylaşımı filosuna sahibiz. Avrupa’da da en büyük, dünyada da ikinci. 10 bin araçlı bir filo sadece Moskova için var. Bu artık yeni ulaşım metodu. Türkiye için de çok uygun olacaktır. Çünkü buradaki taksi durumu çok çok sınırlı, düzenlemeler katı. Araç paylaşımı çok daha iyi sonuçlar verebilir burada" görüşünü dile getirdi.

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim