Bir televizyon programına konuk olan Bursa Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı Bursa Ulaşım Toplu Taşıma İşletmeciliği Turizm Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi'nin (BURULAŞ) Genel Müdürü Levent Fidansoy, "Bursaray kurulduğunda 72 vagon alınmasına karar veriliyor. Sonra hattı uzatma kararı alarak vagon sayısını 48 olarak belirliyorlar. Burada yapılan bir hata var. Vagonu hemen alamazsınız, ama her sene 1-2 kilometre hattı uzatabilirsiniz. Biz geldiğimizde 30 vagon daha geldi. Bunlar yüksek fiyattan alınmış. Sonra Rotterdam vagonlarını bulduk ve onları modifiye ederek 22 tanesini sisteme dahil ettik. En son Durmazlar Holding 60 vagonluk ihaleyi aldı ve 29 tanesini teslim etti. Bu 29 yeni vagonun 20 tanesi raylarda" diye konuştu.
Son günlerde Bursaray'da yaşanan teknik aksaklıkların gündeme gelmesini de değerlendiren Levent Fidansoy, "Bursaray'ın 2000 yılında ilk yapımında birtakım hatalar var. Metro sistemi gidiş ve gelişten oluştuğu için bir tren kalınca diğerleri de kalıyor. Normalde arıza yapan trenin yanından, aynı otobüslerdeki gibi sollama yaparak gidebilmeniz lazım. Tek düz hat var. Arada makaslar, bekleme cepleri yok. Başka şehirlerde, ülkelerde bu tip arızalar yaşanabiliyor. Ama kamuoyuna bizdeki kadar yansımıyor. Bundan sonraki çalışmalarımız hattın üzerine makaslar ve bekleme cepleri yapmak" dedi.
Kullanılan bazı vagonların ikinci el alınmasından kaynaklı tenkitlere de açıklık getiren Fidansoy, "İkinci el almayabilirdik. O zaman bir vagona 60 bin avro yerine 3 milyon avro verecektik. Yani 22 tane vagonu ekstraları ile birlikte 1 buçuk vagona mal ettik. Emniyetli bir şekilde yolcu taşıyoruz. Türkiye'nin sınırlı olan dövizini araç başı 3 milyon avro olarak dışarı mı verseydik" diye sordu.
Bursaray'ın yeni vagonları raylarda!
BURULAŞ Genel Müdürü Levent Fidansoy, Bursaray için sipariş edilen 60 yeni vagondan 29 tanesinin teslim alındığını, 20'sinin ise sefere sokulduğunu söyledi.
Diğer Haberler
Ulaştırma Bakanlığı iki raylı sistem projesini üstlendiUlaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul ve Konya'daki iki raylı sistem projesinin yapımının Bakanlıkça üstlenildiğini bildirdi.
Avrasya Tüneli-TEM Anadolu Otoyolu Bağlantı Yolu açıldı15 Temmuz Şehitler Köprüsü'ndeki trafik yoğunluğunu azaltarak, Avrasya Tüneli'ne yönlendirmek amacıyla yapılan Avrasya Tüneli-TEM Anadolu Otoyolu Bağlantı Yolu açıldı.
DB Schenker Arkas, yeni yıla yeni yatırımlarla başladıDünyanın en büyük global lojistik hizmet ve servis sağlayıcılarından DB Schenker Arkas,karayolu taşımacılığı alanında stratejik bir yatırım hamlesi yapıyor. Şirket, Tırsan'dan aldığıyeni treylerler ile filosunu genişleterek müşterilere daha kapsamlı ve güvenilir bir hizmet sunmaya hazırlanıyor.
Togg CEO'su karakaş: Şu ana kadar 170 Togg teslim edildiTogg Üst Yöneticisi (CEO) Mehmet Gürcan Karakaş, "Şu ana kadar 170’e yakın aracımızı teslim ettik" açıklamasında bulundu. CEO Karakaş, Gemlik'teki kampüsün günde 80 araç çıkarabilecek teknik olgunluğa geldiğini vurguladı.
Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Hattında ilk sefer: 12 saat 2 saate iniyorAnkara-Sivas Yüksek Hızlı Tren (YHT) Hattının ilk seferi gerçekleşiyor. Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı'ndan kalkan trenin durakları Kırıkkale, Yozgat ve Sivas olacak. Ankara-Sivas arasında demiryolu ile 12 saat olan seyahat süresi 2 saate inecek. Hattın resmi açılışı bugün yapılacak.
1/20
- Askeri gemi mezarlığındaki terk edilmiş gemilerin etkileyici görüntüleri
- Kapadokya'nın 'kalbi' Narlıgöl ilkbaharda bir başka güzel
- Ziyaretçisiz kalan Akdamar Adası badem çiçekleri ile görsel bir güzellik
- Haftanın fotoğrafları
12345678
DÜN|BU HAFTA|BU AY
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim