Cumhuriyet'in 100'üncü yılını simgeleyen 2023 metrelik orta açıklığıyla da 'dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü' unvanını alan 1915 Çanakkale Köprüsü, Avrupa ve Asya kıtalarını Çanakkale Boğazı'nda ilk kez birbirine bağladı.
1915 Çanakkale Köprüsü'nde çalışmaları da tamamlanmak üzere. Artık köprüde son rötuşlar yapılıyor.
18 Mart'ta hizmete girmesi planlanan köprüde çalışmalar beklenenden erken bitince, açılış tarihi de öne çekildi.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, gelecek hafta sonu açılışını yapacakları 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu Projesi'yle ilgili bilgiler de verdi.
"Hizmete açacağımız otoyol projesi, Malkara-Çanakkale arasını 40 kilometre kısaltırken, Lapseki- Gelibolu arasında feribot ile saatler süren geçiş sürecini 6 dakikaya indirecektir. Yaklaşık 5 bin 100 personel ve 740 adet iş makinesiyle gece gündüz çalışarak tamamladığımız otoyolumuzu ve köprümüzü 26 Şubat 2022'de hizmete sunuyoruz" dedi.
KÖPRÜ İLE ÇANAKKALE BOĞAZI 6 DAKİKADA GEÇİLEBİLECEK
'Asrın projesi' olarak gösterilen 1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu projesi kapsamında 1 asma köprü, 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 6 alt geçit köprüsü, 38 üst geçit köprüsü, 5 köprü, 43 alt geçit, 115 çeşitli boyutlarda menfez, 12 kavşak (devlet yolu üzerindeki kavşaklar dahil), 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi, 6 ücret toplama istasyonu inşa ediliyor. Çanakkale Boğazı, 1915 Çanakkale Köprüsü ile yaklaşık 6 dakikada kesintisiz geçilebilecek.
İstanbul haber Ajansı