• BIST 11311.06
  • Altın 6176.524
  • Dolar 42.8061
  • Euro 50.5969
  • İstanbul 10 °C
  • Ankara 4 °C
  • İzmir 9 °C

Balnak 2010'da büyümeyi hedefliyor

Balnak Pazarlama ve Satış Koordinatörü Emre Yenal, Balnak'ın 2010 yılı içinde Libya ve Shangai’da temsilcilik ya da ofis açmayı planladığını söyledi.
Balnak’ın faaliyetlerinden kısaca bahseder misiniz?

Balnak, uluslararası nakliye (hava, deniz, kara ve demiryolu), antrepo, gümrükleme, katma değerli depolama hizmetleri, paketleme ve yurt içi dağıtım hizmetleri veren, 115 araçlık özmal filosu, 1500 araçlık sözleşmeli tedarikçi filosu, 200.000 m2 kapalı depolama tesisleri, Türkiye’de kurulu 15 aktarma merkezi, 81 ile ulaşan dağıtım ağı ile FMCG, elektronik, tekstil, otomotiv, inşaat, perakende, kuru gıda ve genel olarak ihracat ve ithalat sektörlerine hizmet veren Türkiye’nin önde gelen lojistik gruplarından biridir.
Balnak 1979 yılından beri yurtiçi dağıtım ve depolama, 1986 yılından beri de uluslararası nakliye hizmetleri sunarak 30 yılı aşkın süredir Türkiye’de servis vermektedir.

Yakın dönem içerisinde hangi projelerin taşımasını gerçekleştirdiniz? Yatırımlarınız konusunda bilgi verir misiniz?

Adana ve Adıyaman bölgelerinde yer alan FEKE ve BURÇ barajlarının taşımalarını gerçekleştirdik ve gerçekleştirmeye devam ediyoruz.

Ayrıca İtalya’dan Dammam’a 50 tonluk petrol boru hattı vanalarının sevkiyatlarını gerçekleştirdik. Bu projemiz de devam ediyor. Ayrıca ana pazarlarımızdan olan Libya’da birçok inşaat firmalarının demir, çelik, araç parkı, şantiye taşımalarını da güncel olarak gerçekleştirmeye devam ediyoruz.

Balnak, 2010 yılı içinde Libya ve Shangai’da temsilcilik ya da ofis açmayı planlamakta, ısı kontrollü (16-17 derece) kuru gıda depolaması ve taşıması işlerinde büyümeyi hedeflemektedir. Bunların yanı sıra Türkiye’de yerleşik olan ve uluslararası hava, deniz ve proje taşımacılığı yapan bir şirketi satın alarak inorganik büyümeyi hedefleyen Balnak, 2009 yılı içinde Türkiye’de 3 adet aktarma merkezi daha açmış, IT altyapısını güçlendirme projelerini gerçekleştirmiştir.

Proje taşımacılığı için kullandığınız araç ve makine parkınızı genişletmeyi düşünüyor musunuz?

Proje taşımacığında araç ve makine ihtiyaçlarımızı dış kaynak kullanarak karşılıyoruz. İlerleyen yıllarda proje taşımalarımızın gelişimine bağlı olarak araç ve makine yatırımına gidilebilir. Ancak şu an gündemimizde böyle bir yatırım yok.

Türkiye’de proje taşımacılığı pazarında yeriniz nedir?
Türkiye’de maalesef net rakamlara ulaşmak mümkün değil. Bizdeki verileri sunmak gerekirse 2008 yılı içerisinde 52.000 tonluk ağır nakliye ve proje taşıması gerçekleştirdik.

Taşımalarımızda ana pazarımız olan Afrika’ya yapılan proje taşımalarının yüzde 30 gibi bir bölümünü Balnak tek başına gerçekleştirmektedir. Diğer önemli pazarlarımız, Çin, Ortadoğu ülkeleri ile Rusya ve Türki Cumhuriyetler.

Sektörün sorunları konusunda bilgi verir misiniz? Proje taşımacılığında yapılmasını istediğiniz bir yasal düzenleme var mı?

Sektörün en büyük sorunu; istihdam. Proje taşımacılığı konusunda iyi bir özgeçmişe sahip, bilgi ve tecrübeleri bakımından yetkin işgücü ne yazık ki ülkemizde yok. Bunun da başlıca nedeni proje taşımacılığında faaliyette bulunan firmaların sayılarının az olmasıdır.

Balnak, bugün sektörün her taşıma biriminde ve lojistikte bir okul gibi çalışmaktadır. En büyük yatırımımız olan işgücüne proje taşımacılığını da öğretmekteyiz. Bu sayede işgücü sorunlarını minimize etmekte ve sektöre bilgili ve tecrübeli kişiler kazandırmaktayız.

Öte yandan yıllardan beri söylenen lojistik köyler projesinin hayata geçmesini bekliyoruz. Ve bu köylerin gümrük, liman, demir yolu ve serbest bölge bağlantılarıının en verimli şekilde yapılanmasını istiyoruz. Aksi takdirde her gün milli servetimizden kaybediyor, lojistik anlamda verimsizliğin sıkıntılarını ülke olarak yaşıyoruz.

Mevzuat konusuna gelince; proje taşımacılığı ile ilgili taşımacılık kuralları geçerlidir. Ayrı bir mevzuatın hazırlanmasına gerek yoktur ayrıca diğer ülkelerle kıyaslama yapmamız gerekirse dünya üzerinde farklı coğrafyalarda faaliyet göstermekteyiz. Bu sebeple her ülkenin ayrı ayrı kuralları ile baş etmemiz lazım. Seçici olma şansımız yok, başarma hedefimiz var. Sırrımız ise, tecrübeli bir ekip ve etkin acenta ağımız. Balnak sahip olduğu insan kaynakları ile müşterilerine sadece taşıma değil bir nev-i danışmanlık hizmeti de vermektedir.

2009 yılını nasıl geçirdiniz ve 2010 yılı hedeflerinizden bahseder misiniz?

Balnak 2009 yılında 2008 rakamlarına yaklaşık bir satış gerçekleştirmeyi hedefliyor. Bu anlamda 2009 yılı genel performansımızdan memnun olduğumuzu söyleyebiliriz. 2010 ve 2011 senelerinde ise kademeli olarak makul büyüme oranları hedefliyoruz.

Yurtiçinde otomotiv yan sanayii sektörünün durumunu bugün itibariyle değerlendirir misiniz? Uluslararası arenada sektörün performansı nasıl?

Bizler sektörün temsilcisi değiliz, bu sebeple en doğru değerlendirmeyi otomotivciler yapacaktır ama biz otomotiv sektörüne oldukça yoğun hizmet veriyoruz.

Bu açıdan baktığımızda yılın ilk 6 ayının durgun geçtiğini anak nispeten mayıstan itibaren spot alımların arttığını, stoksuz çalışmaya doğru gidildiğini ve de bu durumun 2010’da da süreceğini söylemek mümkün. Biz de bu modele uygun projeler gerçekleştiriyoruz.

İngiltere’de menşeli dünya devi bir otomotiv müşterimiz Gebze ve Bursa’dan Just In Time üretimi için yedek parça alıyor. Biz Balnak olarak ürünleri frmalardan topluyor, gümrükleme işlemlerini gerçekleştiriyor, beraber rüretime girecek olan ürünleri aynı araçta sevk ediyor ve kara yoluyla termin tarihlerine uyarak İngiltere’ye gönderiyoruz.

Müşterimiz bu sayede tek elden hem süreci takip ediyor hem de parsiyel ağımızın gücünden yararlanıp, maliyetlerinde tasarruf sağlıyor.

www.istanbulhaber.com.tr
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim