Plüton, NASA'ya poz verdi

NASA, New Horizons uzay aracının gönderdiği en son fotoğrafları yayımladı. Yakın çekim fotoğraflar Plüton'un yüzeyine ait yeni ve farklı yapıları gözler önüne serdi.

Plüton sistemini gözlemleyen ilk uzay aracı olan New Horizons, bir yıldan uzun sürecek veri gönderim işlemine devam ediyor. NASA, Plüton'un yüzeyindeki jeolojik oluşumları gözler önüne seren yeni fotoğraflar yayımladı. Gezegene ait yeni topografik bilgiler sunan fotoğraflar New Horizons ekibi tarafından 'beklenmedik ve şaşırtıcı' olarak ifade edildi.
New Horizons ekibinde yer alan William McKinnon, yüzlerce kilometrelik alana yayılan çizgiler halindeki yamaçların Plüton'un içindeki tektonik güçlerle yüzeyindeki buharlaşmadan kaynaklanıyor olabileceğini söyledi.

Plüton'un renkli fotoğrafları arasında yer alan yakın çekim görüntü, gün ışığı ile karanlığın ayrıldığı çizgiyi gözler önüne sererken, gezegenin yılan derisini andıran yüzeyini ortaya çıkarıyor. New Horizons ekibi, 14 Temmuz'da çekilen ve 19 Eylül'de transferi tamamlanan bir diğer fotoğrafta da Plüton'un en geniş ölçekli renkli görüntüsünü oluşturmayı başardı.

New Horizons ekibinden Will Grundy, "Bu biraz tavuk-yumurta sorusuna benziyor" ifadesini kullandı. Grundy, "Bu durumu anlamak zor olsa da Plüton'un yüzeyine ait detaylı haritalar bize gezegenin nasıl çalıştığı hakkında önemli bilgiler verecek" dedi.

Kaynak: Al Jazeera