• BIST 106.843
  • Altın 142,630
  • Dolar 3,5367
  • Euro 4,1209
  • İstanbul 24 °C
  • Ankara 20 °C
  • İzmir 24 °C

TEOG Sınavını Değerlendirdiler

TEOG Sınavını Değerlendirdiler
Milli Eğitim Bakanlığı tarafından sekizinci sınıflar için düzenlenen merkezi ortak sınavların ilk gün oturumu yapıldı.

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından sekizinci sınıflar için düzenlenen merkezi ortak sınavların ilk gün oturumu yapıldı.

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından sekizinci sınıflar için düzenlenen merkezi ortak sınavların ilk gün oturumu yapıldı. Bahçeşehir Okulları Bölüm Başkanları TEOG -2 Türkçe, Matematik, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi sorularını değerlendirdi.

"TÜRKÇE AYIRT EDİCİYDİ"

Türkçe sorularının içeriğini inceleyen Bahçeşehir Okulları Türkçe Bölüm Başkanı Tülay Uğurludural, "TEOG-2'nin ilk oturumu bugün tamamlandı. Türkçe sorularını içerik bakımından incelediğimizde 20 sorunun kazanım dağılımı şöyle oldu: Sözcükte anlam kazanımları, sözcüğün cümlede kazandığı anlam, terim anlamdan 2, cümlede anlam kazanımları, cümleye hakim olan duygu ve kavramlar, anlatım özellikleri, cümlede anlam ilişkilerinden (neden-sonuç) 3, paragrafta anlam kazanımları, paragrafta konu ve yardımcı düşünce, paragraf yapısı, dil ve anlatım özellikleri, düşünceyi geliştirme yolları, paragrafta içerikten 9, dil bilgisi kazanımları, fiil çatısı, cümlenin yapısına, yüklemine ve öge dizilişine göre çeşitleri, cümlede vurgulanan ögelerden 3, noktalama işaretleri kazanımları, soru işareti, virgül, nokta ve iki noktanın kullanımından 1 ve yazım kurallarına ait kazanımlar, birleşik sözcükler, yön adları, "ki ve de" bağlaçlarının yazımından 1 soru çıkarken, edebi tür kazanımları, günlükten de 1 soru soruldu" şeklinde açıklamalarda bulundu.

"Sınavdaki tüm sorular, MEB tarafından yayımlanan kazanımları kapsamaktadır" diyen Tülay Uğurludural, "Dil bilgisi sorularının 2. sınav konularına ait kazanımları içerdiği, bununla beraber birkaç sorunun da birden fazla kazanımı ölçtüğü görülmüştür. Bilgi gerektirmesi nedeniyle ayırt edici olan bu sorular, konuya hâkim öğrencilerin rahatlıkla cevaplayacağı sorulardır. Yazım kurallarıyla ilgili soruda "ayçiçekleri" kelimesinin yazımı, TDK'daki "Bitki türlerinden birinin adıyla kurulan birleşik kelimeler ayrı yazılır" kuralının dışında kalarak bitişik yazılan kural dışı örnek olduğu için seçeneklerden eleme yöntemiyle cevaba ulaşmayı gerekli kılmış ve eleyici olmuştur. Daha çok paragraf sorularının yer aldığı bu sınav okuma, anlama ve yorumlama becerisini ön plana çıkarmış; özellikle bazı sorular, soru kökünde istenene göre metni değerlendirmeyi gerekli kılmıştır. Edebi türlerle ilgili soru, soru kökünde istenene dikkat etmeyen öğrenciler için eleyici olmuştur. Cümlenin özveri anlamına göre tamamlanmasıyla ilgili soruda ise "kavram ve kelime bilgisi" ön plana çıkmış, bu soru da Türkçe açısından ayırt edici olmuştur. Hem bilgiyi hem dikkatli okuma anlama becerisini gerektiren ayırt edici bu sınav, açık ve anlaşılır sorulardan oluşmakla beraber kitap okuma alışkanlığını kazanmanın önemini bir kez daha ortaya koymuştur" ifadelerini kullandı.

"MATEMATİK SORULARI YORUCU VE ZORDU"

Sınavı yorucu ve zorluk düzeyi yüksek olarak nitelendiren Bahçeşehir Okulları Matematik Bölüm Başkanı Yahya Cemali ise, "Sınavda TEOG-2 konularından fraktal ve eşitsizlik grafikleri ile ilgili soru sorulmadığı görülmüştür. Çarpanlara ayırma, olasılık, geometrik cisimlerin açınımları ve yüzey alanlarının bulunmasıyla ilgili sorular zorluk düzeyi yüksek olan sorulardır. Müfredat dışı soru bulunmamakla birlikte soruların yarısından fazlası çok adımlı işlem becerisi ve işlem bütünlüğü gerektirmektedir. Sınav, bu yönüyle, şimdiye kadar yapılan merkezi ortak sınavlar düşünüldüğünde en zor sınav olmuştur. Anlaşılması için birçok kez okunması gereken sorular, işlem yükünün fazlalığı ile birleşince, nefes aldırmayan bir sınav yapısı ortaya çıkmıştır. Bu durum, kontrol yapılabilmesi veya yapılamayan sorulara dönülmesi için kalan zamanı daraltmıştır. Sınav, yapı bakımından ayırt edicilik düzeyi yüksek bir sınav olmuştur" dedi.

"DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ SORULARI OKUMA, ANLAMA VE YORUMLAMA BECERİSİNİ ÖLÇTÜ"

Bahçeşehir Okulları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bölüm Başkanı Yasemin Arayan ise, "Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi sorularını içerik bakımından incelediğimizde 20 sorunun ünite dağılımı şöyle oldu: Kaza ve kaderden 2, zekat, hac ve kurban ibadetinden 7, Hz. Muhammed'in hayatından örnek davranışlardan 5, Kur'an'da akıl ve bilgiden 3, İslam dinine göre kötü alışkanlıklardan 3 soru çıktı. Sınav 8. sınıflar için MEB tarafından yayımlanan kazanım çizelgesinde belirtilen kazanımları kapsamaktadır. Sınavı içerik olarak değerlendirdiğimizde okuma-anlama ve yorumlama becerisini ölçen soruların ağırlıkta olduğu görülmektedir. Kader ve Kaza, Zekat, Hac ve Kurban üniteleriyle ilgili soruların yorumdan çok bilgiyi ölçmeye yönelik olduğu görülmüştür. Özellikle Peygamberimizin insana verdiği değer ile ilgili soruda Peygamberimizle muhatabı arasındaki diyaloğun yanlış yorumlanmasına bağlı olarak farklı seçenekler düşünülmüş olabilir. Sorular, beklendiği gibi genelde orta uzunlukta ve günlük hayatla ilişkilendirilmiş metinlerden oluşmaktadır" şeklinde konuştu.

Kaynak: Haber Kaynağı
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim