• BIST 82.300
  • Altın 147,981
  • Dolar 3,8287
  • Euro 4,0719
  • İstanbul 7 °C
  • Ankara 1 °C
  • İzmir 10 °C

TCDD Genel Müdüründen yolsuzluk iddialarına yanıt geldi

TCDD Genel Müdüründen yolsuzluk iddialarına yanıt geldi
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman başkanlığında her hafta gerçekleştirilen telekonferans toplantılarının sonuncusu gerçekleştirildi. Karaman,'TCDD yolsuzluk yapıyor' söylentilerine de cevap verdi.

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman başkanlığında her hafta gerçekleştirilen telekonferans toplantılarının sonuncusu tüm daire başkanları ve bölge müdürlüklerinin katılımıyla 20 Ocak 2014 tarihinde gerçekleştirildi.

Toplantıyla Daire Başkanlıkları ve Bölge Müdürlüklerinin takip ettiği projelerdeki ilerlemeler ve Yüksek Hızlı Tren Projelerinin son durumları ele alındı.

Kurum içi karşılaşılan sorunların dile getirildiği ve çözüm üretildiği toplantıda takayyüdatların (yol bakımlarına bağlı hız düşürme) azaltılması, soğuk bekleme olarak adlandırılan lokomotif zaman kayıplarının azaltılması ve enerji kayıplarının önlenmesi konularında alınan önlemler ifade edildi.

Genel Müdür Süleyman Karaman, toplantıda 25 Aralık 2013 tarihinden bu yana, 157 yıllık demiryollarını yıpratmaya yönelik haberler ve kamuoyu oluşturma çabaları ile ilgili olarak bazı açıklamalar yaptı.

Karaman: “Yürütülmekte olan, KİK ve yargı süreçleri tamamlanmış, gerekli denetimler yapılmış bir ihale hakkındaki soruşturmadan yola çıkarak Türkiye’nin hafızası ve geleceği olan bir kurumun, çalışanlarıyla, emeklileriyle büyük demiryolcu ailesinin zan altında bırakılması hepimizi derinden üzmektedir” dedi.

Genel Müdür Karaman “Henüz yargılaması başlamayan bir soruşturmanın “TCDD yolsuzluk yapıyor” formunda kamuoyuna sunulmasının, bir karış demiryolunu bile büyük bir sevinçle karşılayan demiryolculara haksızlık olduğunu düşünüyoruz” sözleriyle duygularını ifade etti.

Demiryolcular birlikte başardı…

Karaman, 2003 yılından itibaren, demiryollarının yeniden devlet politikası olmasıyla birlikte demiryolcuların elde ettiği başarılara değindiği konuşmasında şöyle seslendi:

1366 kilometresi yüksek hızlı tren hattı olmak üzere 1724 kilometre yeni demiryolunu sizlerle birlikte yaptık. Türkiye’yi Ankara-Konya, Ankara-Eskişehir, Eskişehir-Konya ve yakında açılacak Eskişehir-İstanbul YHT hatlarıyla dünyada sekizinci Avrupa’da altıncı ülke konumuna yükselttik.

Bir kısmı 100 yıldır, yüz elli yıldır yenilenmeyen yollar olmak üzere, 8 bin 200 kilometre yolu birlikte yeniledik. Türkiye’yi, kendi rayını, kendi traversini, kendi yüksek hızlı tren makasını, kendi yol bağlantı malzemelerini, kendi tren setlerini, kendi ulusal sinyal sistemini, özetle demiryolu endüstrisinde bugüne kadar yerli üretilmeyen pek çok şeyi kendi üreten bir ülke haline birlikte getirdik.

Milli Yüksek Hızlı Tren ve Milli Elektrikli/Dizel tren projesini başlattık. İzmir örneğinde olduğu gibi kent içi raylı sistem projelerinde özgün çözümler geliştirdik. Türkiye’nin asırlık rüyası Marmaray’ı yaptık; Modern İpek Demiryolunun kayıp halkasını inşa ettik; dünya mühendislik harikası bu eseri milletimizin hizmetine verdik. Üretim merkezlerini, organize sanayi bölgelerini demiryoluyla limanlara bağlayan, Lojistik Merkezler kurmak suretiyle ülkemizin rekabet gücünü artırdık.

Ankara-Sivas, Ankara-İzmir ve Bursa Yüksek Hızlı Tren projelerini başlatarak kısa vadede bu hatları ülkemize kazandırmak için gece gündüz çalışıyoruz” dedi.

Demiryolculuk Soylu Bir Vazifedir…

Genel Müdür Karaman gündeme ilişkin olarak “157 yıllık bir kuruluşun imaj ve itibarının, ispat edilmemiş iddialarla karalanmasının izahı mümkün değildir. Yurt genelinde, 7 bölgede, yüzlerce istasyonda, 1535 işyerinde çalışan her kademedeki demiryolcunun soylu bir vazife ifa ederek ülkemizin kalkınması ve demiryollarının ayağa kalkması için çalıştığını biliyoruz” dedi.

Karaman sözlerini “Kuruluşumuz saydığımız tüm işleri başarmak ve milletimizin hizmetine sunmak için 11 yıllık kısa sürede 110.000 adet ihale yapmış ve bunları büyük bir özveriyle yöneterek ve işe çevirerek ciddi bir gayret ve çaba harcamıştır.

Basında yer alan soruşturma on binlerce ihalenin içinden iki tanesi, yani sintine ve vinç işleri ile ilgilidir. Zaten Teftiş Kurulumuz da sintine konusunu incelemişti. Herhangi bir adli sorun görmemişti. Vinç ihalesi ise Kamu İhale Kurumu ve mahkemeden geçmiş ve TCDD’nin yaptığı tüm işlerin doğruluğu tespit edilmiştir. Böyle bir durumla karşılaşan arkadaşlarımıza taşrada ve merkezde her türlü insani desteği verdik ve veriyoruz. Türk adaletine güveniyoruz. Bunun geçici bir süreç olduğuna inanıyoruz.” sözleriyle sürdürdü.

Karaman bu süreçte demiryolculara teşekkür ederken “Şu husus net olarak bilinmelidir ki, demiryolu ailesi bir taraftan bu devasa işleri hizmete dönüştürmek için sarf ettiği çaba kadar, bu işlerin doğru olması için de çaba harcamıştır. Bütün demiryolculara gayretlerinden dolayı ayrı ayrı teşekkür ediyorum” dedi.

www.istanbulhaber.com

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim