• BIST 90.122
  • Altın 145,975
  • Dolar 3,6213
  • Euro 3,9326
  • İstanbul 11 °C
  • Ankara 3 °C
  • İzmir 10 °C

Sağlıklı Gelecek İçin Yürüyüş

Sağlıklı Gelecek İçin Yürüyüş
Kırklareli iline bağlı Lüleburgaz ilçesinde 8 Mart Dünya Kadınlar Günü etkinlikleri kapsamında "Sağlıklı Gelecek İçin Yürüyüş ve Söyleşi" programı...

Kırklareli iline bağlı Lüleburgaz ilçesinde 8 Mart Dünya Kadınlar Günü etkinlikleri kapsamında "Sağlıklı Gelecek İçin Yürüyüş ve Söyleşi" programı düzenlendi.

Lüleburgaz Belediyesi ve Lüleburgaz Tıp Merkezi tarafından organize edilen söyleşi programı Gençlik Parkı'ndaki yürüyüşle başladı. Yürüyüşün ardından Diyetisyen Seda Bayram vatandaşlara sağlıklı yaşam ve dengeli beslenme hakkında önemli bilgiler verdi. İnsülin direncinin önemine dikkat çeken Seda Bayram, insülin direnciyle ilgili şu bilgileri verdi:

"Az yiyor ama kilo veremiyor musunuz? Yeterli yerseniz de çabuk mu acıkıyorsunuz ya da doygunluk hissetmiyor musunuz? Sık sık tatlı yeme isteği de duyabilirsiniz? Tüm bunların sebebi insülin direnci olabilir. İnsülin direnci, pankreas tarafından üretilen normal miktarda insülinin yağ, kas ve karaciğer hücrelerinde gerekli veya yeterli tepkiyi oluşturamaması durumudur."

Çağımızın önemli hastalıklarından biri olan obezite hakkında da konuşan Seda Bayram, "Vücutta fazla miktarda yağ dokusu birikmesi sonucu ortaya çıkan ve mutlaka tedavi edilmesi gereken bir hastalıktır. Yağ dokularının oranı, diğer dokulara göre artmıştır. Bireyin boy ve ağırlık ölçüleri alınıp bununla ilgili standartlarla kıyaslanabilir. Fazla kilolu olmak sizi, şu an için rahatsız etmiyor olabilir, ancak unutmayın ki, vücudunuzda birikmiş olan yağlar size sinsice tuzaklar hazırlıyor olabilir. Beslenmenizi bir kez daha gözden geçiriniz. "Ben halimden memnunum" demeyin. Çünkü siz de sorunlarınızın farkında olmayabilirsiniz. Hekim ve diyetisyen desteği işinizi çok kolaylaştıracaktır" dedi.

Diyetisyen Seda Bayram, kilo verme yöntemlerini de açıklayarak, "Yediğiniz besin miktarını azaltın, Aralarda atıştırmaktan kaçının. Düzenli yemek yiyin, öğün atlamayın, şekerli ve yağlı besinlerden kaçının. Yiyecekleri yavaş yiyin, iyi çiğneyin. Yemek tabağınızı küçültün, salata tabağınızı büyütün. Su tüketin. Alkollü içki, hazır meyve suyu yerine su, ayran, maden suyu tercih edin, aktivitenizi arttırın" diye konuştu.

Sağlıklı Gelecek İçin Yürüyüş

Sağlıklı Gelecek İçin Yürüyüş

Sağlıklı Gelecek İçin Yürüyüş

Sağlıklı Gelecek İçin Yürüyüş

Kaynak: Haber Kaynağı
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim