• BIST 94.552
  • Altın 192,939
  • Dolar 4,7378
  • Euro 5,4908
  • İstanbul 23 °C
  • Ankara 17 °C
  • İzmir 23 °C

Ramazan sonrası beslenmeye dikkat

Ramazan sonrası beslenmeye dikkat
Diyetisyen Neslihan Yumakgil, "Ramazan ayında 17-18 saat gibi uzun süreli açlıklar oluyor. Ramazandan çıkınca aman Allah'ım ben çok aç kaldım diyerek,...

Diyetisyen Neslihan Yumakgil, "Ramazan ayında 17-18 saat gibi uzun süreli açlıklar oluyor. Ramazandan çıkınca aman Allah'ım ben çok aç kaldım diyerek, 3 gün boyunca aşırı yemek yiyoruz. 30 günlük açlığı 3 günde doyurmaya çalışıyoruz. Bu da bizim için sağlık problemleri ortaya çıkarıyor" dedi.

Medical Park Elazığ Hastanesi Diyetisyeni Neslihan Yumakgil, Ramazan ayının bitiminde beslenmede dikkat edilmesi gerekenlerle ilgili bilgi verdi. Yeterli ve dengeli beslenmenin hayatın her alanında olması gerektiğini belirten Diyetisyen Neslihan Yumakgil, "Ramazan ayında 17-18 saat gibi uzun süreli açlıklar oluyor. Ramazandan çıkınca aman Allah'ım ben çok aç kaldım diyerek, 3 gün boyunca aşırı yemek yiyoruz. 30 günlük açlığı 3 günde doyurmaya çalışıyoruz. Buda bizim için sağlık problemleri ortaya çıkarıyor. Kalp sıkıntılarının yanı sıra mide, bağırsak sıkıntısı olabiliyor. Özellikle bağırsakta şişkinlik reflü gibi hastalılara yol açabiliyor. Ramazan boyunca günde 2 yada 3 öğün besleniyoruz. Bundan dolayı Ramazan sonrası sürekli acıkma hissi duyuyoruz. Bir şeyler yerken aslında bizim düzenli beslenmemiz gerekiyor. 2-3 öğünden 4-5 öğüne sonrası 5-6 öğüne gerekirse uyanık kalma durumuna göre 7-8 öğüne çıkabiliriz. Ama bunları yavaş yavaş düzenli yapmamız gerekiyor" şeklinde konuştu.

"Kahvaltı ile başlamak çok önemlidir"

Özelikle bayramın 1. gününe kahvaltı ile başlamanın çok önemli olduğunu dile getiren Yumakgil, "Ana öğünlerimizi yapmak çok önemlidir. Eğer ana öğünleri yaparsak ara öğünlerde çok fazla tatlı ihtiyacımız olmayacaktır. Tatlı ihtiyacımız olursa eğer meyve ve sebze yiyerek tatlı ihtiyacımızı baskılayabiliriz. En önemlisi ise bayramlarda bizim hayır deme özelliğimiz yok. Gelen her ikramda tadıyoruz. Eğer gelen ikramlarda sütlü tatlılar varsa tercihimiz onlardan yana kullanıyoruz. Her gittiğiniz yerde bununda tadına bakayım şununda tadına bakayım yerine belli başlı yerlerde ufak tadımlıklar almanızı tavsiye ederim. Özellikle 3 dilim baklava varsa bir dilimi yemelerini tavsiye ediyorum. 3 dilimi de yemeye çalışmalarını tavsiye etmiyoruz. Bayramdan sonra protein ve karbonhidratı dengeli bir şekilde beslenirsek açlık hissiyatımız olmaz. Ve tatlı bağımlılığımız da ortadan kalkar" ifadelerini kullandı.

"Çay, kahve su yerine geçmez, vücuttan su attırır"

Bayramda çok fazla kalori alındığı için yürüyüş ve çeşitli aktiviteler yapılması gerektiğini vurgulayan Yumakgil, "Bayram gezilerine yürüyerek gidebiliriz. Asansör yerine merdiven kullanabiliriz. Bu şekilde aldığımız kalorileri dengeleyebiliriz. Ramazan sonrası çay kahve tüketerek su alma ihtiyacımızı azaltıyoruz. Aslında zararlı olanda budur. Çay kahve vücuttan su attırır su yerine geçmez. Su ihtiyacınızı sadece sudan karşılayabilirsiniz. Günde herkesin 2,5-3 litre su tüketmelerini tavsiye ediyorum" diye konuştu.

Kaynak: Haber Kaynağı
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • 16-30 yaş arası hafif kilolu erkekler dikkat20 Haziran 2018 Çarşamba 12:53
  • Dondurmayı gündüz yemeyin20 Haziran 2018 Çarşamba 12:53
  • Çocuğun hayatında oyunun önemi20 Haziran 2018 Çarşamba 11:23
  • Diz kireçlenmesini ihmal etmeyin20 Haziran 2018 Çarşamba 11:08
  • Muş Devlet Hastanesinde kemoterapi ünitesi açıldı20 Haziran 2018 Çarşamba 10:48
  • Tansiyon hastalarında diş problemine dikkat20 Haziran 2018 Çarşamba 10:43
  • Kırılan dişlere bonding ile son20 Haziran 2018 Çarşamba 10:38
  • Gece sık sık uyanmanın 20 nedeni20 Haziran 2018 Çarşamba 10:33
  • Ergenlik ve gebelik döneminde oluşan çatlaklara dikkat20 Haziran 2018 Çarşamba 10:23
  • Yaprağından kalbine şifa deposu20 Haziran 2018 Çarşamba 10:18
  • ÇOK OKUNANLAR
    Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim