escort ankara bayan brazzers porno kadıköy escort ümraniye escort ümraniye escort kombi servisi
  • BIST 107.303
  • Altın 153,156
  • Dolar 3,7141
  • Euro 4,3624
  • İstanbul 20 °C
  • Ankara 10 °C
  • İzmir 20 °C

Ramazan Ayı'nda aç kalmayın!

Ramazan Ayı'nda aç kalmayın!
Oruç tutarken iftara kadar açlık çekmemek için sahurda fazla yemek yemeniz gerektiğini düşünebilirsiniz. Aslında yapacağınız tercihlerin ne olduğu ne kadar yediğinizden çok daha önemli.

Sahurda emilimleri diğer besinlere kıyasla daha yavaş olan, kan şekerini daha yavaş yükselten ve diğer besinlere kıyasla daha fazla tokluk hissi veren besinleritercih etmelisiniz. Peki bu besinler hangileri?

Medipol Üniversitesi Hastanesi  Beslenme ve Diyet Uzmanı Sanem Avcı, Ramazan'da aç kalmamak için sahurda tercih etmeniz gereken yiyecekler ve etkilerini şöyle açıkladı:

Yumurta: En önemli protein kaynağı olan yumurtanın tokluk süresini uzattığına dair bilimsel veriler var. Sahurda 1-2 adet haşlanmış yumurta tüketerek tokluk süreni uzatabilirsiniz.

Yumurtayı haşlanmış olarak veya az yağlı sebzeli omlet olarak tüketmenizi tavsiye ediyorum. Bol mantarlı yumurta veya menemeni de deneyebilirsiniz. Mantarında tok tutma özelliği vardır.
 
Süt ve süt ürünleri: Süt, yoğurt, ayran, kefir ve peynir sahurda sofranızda muhakkak bulunması gereken yiyecekler. Protein, karbonhidrat ve yağ içeren besin grubu olan süt ve süt ürünlerinin tok tutma özellikleri vardır.

Kurubaklagiller: Kurubaklagillerin glisemik indeksleri düşüktür ve lifli yiyeceklerdir. Kurubaklagiller, bağırsaklardan salgılanan iştah azalmasını sağlayan kolesistokinin hormon salgısını artırır ve dolayısıyla iştahı azaltmaktadır.

Sahurda hazırladığınız salataya haşlanmış yeşil mercimek, barbunya veya kuru fasülye ilave edebilir yada yaz aylarında lezzetli ve doyurucu bir alternatif olan kurubaklagilleri içeren soğuk çorba hazırlayabilirsiniz.
 
Badem, ceviz: Yağlı kuruyemişlerden olan badem ve ceviz birçok vitamin, mineral ve posadan zengindir. Tok tutma özelliklerinin yanı sıra kalp sağlığını koruyan omega-3 yağ asitlerini de içerirler.
 
Elma Sirkesi: Sahurda hazırlayacağınız salatalara veya söğüş sebzelere ekleyeceğiniz elma sirkesi tokluk süresini uzatabilir. Elma sirkesi yediğiniz yiyeceklerin glisemik indekslerini düşürmeye yardımcıdır ve mide boşalmasını geciktirir.

Yapılan bilimsel çalışmalar, sirkenin içinde bulunan asetik asidin sindirim hızını yavaşlattığını ortaya koymuştur. Böylece kan şekerin daha dengeli yükselir ve daha uzun süre kendinizi tok hissedersiniz.
 
Elma: Lif açısından zengindir. Çözünür ve çözünür olmayan lifleri içren elma tokluk hissi verir.
 
Salata ve çiğ sebze: Sahurda salata veya çiğ sebze tüketmek, yüksek posa içeriği ile midede yer tutarak daha çabuk doymamıza yardımcı olur.

Ayrıca ramazanda görülebilecek bir sorun olan kabızlığın da çözümünde önem taşırlar. Salatanıza salatalık, dereotu ve taze kırmızıbiber eklerseniz eğer tok tutma süresi uzar.
 
Tam tahıllı ekmekler: Beyaz ekmeğin glisemik indeksi yüksektir. Bu yüzden çabuk acıkmanızı sağlar. Bir öğünde tükettiğiniz 2 dilim beyaz ekmek yeterli gelmezken aynı dilimde tam tahıllı ekmek size fazla gelebilir. Çünkü; tam tahıllı ekmeklerin posa içeriği yüksek ve glisemik indeksleri düşüktür.
 
Yulaf ezmesi: Besleyici olduğu kadar düşük kalorilidir. Yulafta bulunan çözünür lif, uzun süre tok kalmanızı sağlar.

Sahurda kuru meyveler, ceviz, badem ve süt ilavesi ile hazırlanan yulaf ezmesi uzun süre tokluk sağlar. Yulaf ezmesi lif içeriğinden dolayı kabızlık problemini de önlemeye yardımcıdır.
 
Tarçın: Kan şekerini düzenleyerek iştahı azaltır. Günde yarım çay kaşığı kadar toz tarçın veya kabuk tarçın tüketebilirsiniz.
 
Zeytinyağı: Oruç tutarken daha uzun süre tok hissetmek için salatalarınıza ve sebzelerinize 1- 2 tatlı kaşığı zeytinyağını mutlaka ekleyin.
 
Sahurda acıdan, baharattan ve tuzdan uzak durun. Çünkü bunlar sindirimi hızlandırır ve daha çabuk acıktırır. Aşırı tuzlu yiyecekler ve içecekler örneğin turşular, tuzlu ayran, ağır tatlılar, börekler gün boyunca kişiyi susatan türde yiyecekler olduğundan sahurda tüketmeyin. Sahurda doğru besinleri tercih ederek iftara kadar olan sürede daha tok hissetmenizi sağlayabilirsiniz.

 

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim