• BIST 9915.62
  • Altın 2440.177
  • Dolar 32.4575
  • Euro 34.7559
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 12 °C
  • İzmir 14 °C

NBA'ya devasa veri havuzu

NBA'ya devasa veri havuzu
Amerikan Ulusal Basketbol Ligi NBA'ya üst düzey teknoloji yatırımları yapılıyor.

Her yıl teknoloji konulu organizasyon gerçekleştiren NBA yönetimi sosyal medya, büyük veri havuzu ve spor teknolojilerine yaptığı yatırımla adından söz ettiriyor. NBA yıldızlarının giydiği ayakkabıları geliştirilirken, üst düzey teknolojiler kullanılıyor ve uluslararası reklam kampanyaları yapıyor. Her yıl yapılan toplantılarda organizasyonun önümüzdeki dönemde hangi teknolojilere yatırım yapacağı açıklanıyor. 

2014 yılında organizasyona olan ilgiyi ve dolayısıyla geliri artıracak en önemli yatırım sosyal medya ve istatistiklerin canlı hale gelmesini sağlayan devasa veri havuzu. 

HER RAKAM BİR VİDEO İÇERİYOR 

NBA'in istatistikleri yayınladığı sitesinde, her rakamın arkasında mutlaka ilişkili bir video var. Yani NBA, her rakam ve ilişkili video ile sitede daha çok süre geçirilmesini sağlıyor. Teknoloji dünyasının en büyük yazılım devi şirketlerinden biri olan SAP, NBA'in iş ortağı olarak destek veriyor. Büyük videolarla ilişkilendirilmiş dev istatistik havuzunun arkasında bu dev yazılım şirketi var. 

VERİLER 4 EKRANA DA GELİYOR 

NBA'in kalbi web sitesinde ve uygulamalarda atıyor. Bütün platformlarda NBA'in erişilebilir uygulaması bulunuyor. Özellikle web sitesi geniş istatistikler ve istatistiklere tıkladığınızda detaylı videolara ulaşıyorsunuz (http:// stats.nba.com/).Örneğin; Tim Dunken'ın sezon istatistiklerine tıkladığınızda yaptığı blokları ve attı sayıları görme şansınız oluyor. Yani istatistikler videolarla yeniden canlanmış oluyor. İstatistikler oyuncularla ilgili tek tek olduğu gibi takıma bağlı istatistikler de tutuluyor. NBA yayınları kendi televizyon kanalı üzerinden pazarlıyor. Bunu yaparken sadece geleneksel uydu yayınlarıyla değil, bilgisayar, tablet, akıllı telefon ve televizyondan yani 4 ekrandan izleme şansı sunuyor. 

ARTIK TÜRKÇE DESTEKLİ 

NBA ile işbirliğine imza atan Avea da NBA uygulamasının Türkçe takip edilmesine destek oluyor. Tüm istatistikler ve videolar uygulama üzerinden takip ediliyor. Android ve iOS sanal marketten indirilebiliyor. Yaz kampı gibi değişik organizasyonlarda da işbirliği yapacak kurumlar, basketbola olan ilgisinin artırılmasını da hedefliyor. NBA oyuncularına her yıl milyonlarca dolar ödeyen sponsorlar var. Bu sponsorların başını Nike ve Adidas çekiyor... Her ikisi milyon dolarlık NBA yıldızları ile yeni teknolojileri ve yeni malzemeleri kullanarak en rahat hareket ettiren ayakkabıların kendilerinde olduğunu iddia ediyorlar. 

DEVLER SIÇRAMAK İÇİN REKABET EDİYOR

Adidas ve Nike'ın pek çok sporda olduğu gibi basketbolda da yoğun rekabet içinde. Aslında herşey Michael Jordan'ın Air Jordan projesiyle başladı diyebiliriz. O güne kadar NBA yıldızlarının adıyla anılan bir ayakkabı yoktu. NBA'in belki de gelmiş geçmiş en büyük yıldızı devlerin bu konuya uyanmasını sağladı. Her iki firma da farklı yıldızlarla işbirliği yapıyor. Nike, zirvedeki Kobe Braynt ve LeBron James ile yaptığı sözleşmelerle iddialı. 

Adidas ise Derrick Rose ile rekabette öne çıkmaya çalışıyor. Dwight Howard da Adidas'ın kullandığı NBA yıldızları arasında yer alıyor. Devler genç oyuncuları yakalayarak uzun süreli sözleşmelerle marka yüzü olarak kullanmaya çabalıyor ve dünya çapında kampanyalarla yeni ayakkabı serilerini tanıtıyor. 

ROSE ADİDAS'IN YENİ YÜZÜ

NBA tarihine en genç MVP seçilen oyuncu olarak imza atan Derrick Rose Adidas'ın basketboldaki yüzü oldu. Kampanyalarda onun gibi sıçramak isteyenlere Adidas'ın D Rose Englewood 3 öneriliyor. NBA'in tecrübeli yıldızı Dwight Howard Adidas'ın birlikte çalıştığı yıldızlar arasında yer alıyor. 

NIKE HAREKETİ ÖNEMSİYOR

Kevin Durant'in yeni ayakkabısı KD7 bugün tanıtılıyor. Kobe Braynt'ın yeni serisi Kobe 9 Elite'in farklı bir rengi kramponlarda olduğu gibi Flyknit teknolojisini kullanıyor. Daha hafif ve basketbolcunun hareket kabiliyetini artıran teknoloji basketbolcunun daha iyi sıçramasına yardımcı oluyor. 

GOOGLE GLASS'IN YENİ YÜZLERİ!

Basketbol oyuncularının geçtiğimiz sezon içinde antrenmanlarda Google Glass kullandıklarına şahit olduk. Şimdi kullanıcılar değişti. Maçlar sırasında seyircileri coşturan amigo kızlar da Google Glass kullanmaya başladı. Seyirciler, hakemler ve oyunculardan sonra seyircileri coşturan amigo kızlar da Google Glass kullanıyor. 

İŞTE NBA 2014'ÜN 'SOSYAL' YILDIZLARI

NBA yönetimi sosyal medyayı özellikle de Twitter'ı çok iyi kullanıyor. Her yıl sosyal medya ödülleri vererek bunu da izleyicilerle paylaşıyor. Twitter'da 76 milyon kez NBA etiketli paylaşım yapıldı. Dev organizasyonun heyecanının daha fazla paylaşılması için çaba harcayan NBA yönetimi, 2014 yılının sosyal medya yıldızlarını da açıkladı: 

- Lebron, pedikür ve masaj yaptırırken paylaştığı görüntüler Instagram'da en çok beğenilen fotoğraf oldu. 
- Blazers'lı Damian Lillard, 2014 yılının sosyal medyada en önemli oyuncu oldu. 
- LeBron James finali kazanamasa da sosyal medyada en önemli ikinci kişi olmayı başardı. Miami'li yıldız oyuncu toplamda ise 35 milyon kez etiketlendi. 
- 2014 yılının en sosyal takımı da Golden State Warriors oldu. NBA ilişkili ilk 5 etiket #gospursgo #lebron #nike #kobe#basketball 

REKLAMDA KIYASIYA KAPIŞMA!

NBA yıldızlarını kapma yarışı, spor malzemeleri üreticileri için de geçerli. Türk Hava Yolları'nın reklamlarında da rol alan NBA'in en ünlü yıldızları arasındaki Kobe Bryant, 42 milyon dolarlık sözleşme yapan LeBron James'in arkasından 34 milyon dolarlık kazancıyla ikinci sırada yer alıyor.

Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim