• BIST 108.392
  • Altın 143,183
  • Dolar 3,5328
  • Euro 4,1224
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 20 °C
  • İzmir 20 °C

Midenizi Ramazan’a hazırlamanın püf noktaları

Midenizi Ramazan’a hazırlamanın püf noktaları
Ramazan’a bir gün kaldı. Bu gece sahura kalkılacak, yarın ise yaklaşık 17 saat süren orucun ardından ilk iftar yapılacak. Peki bu son günde nasıl beslenmeli, sahurda neler yenmeli, nelerden uzak durulmalı?

Yaz sıcağında uzun açlık ve susuzluk süreleri metabolizmanın işleyişini değiştireceğinden, Ramazan öncesi bünyemizi bu sürece hazırlamak önemli.

Özellikle Ramazan’dan önceki son günde yediklerimize dikkat ederek, midemizi bu sürece daha rahat hazırlayabiliriz.  

Peki ama nasıl? Acıbadem Fulya Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Melike Şeyma Deniz, bu son günde porsiyonlarınızı küçülterek midenizi ve sindirim sisteminizi yeni döngüye hazırlamanızı tavsiye ediyor.

Son günün mönüsünde çorba öne çıkarken, ağır yağlı yemeklerdense uzak durmakta fayda var. Uzmanlar  bol sıvı depolaması için bugün  ve sahurda çorba öneriyor.  

Bol su için, yağı azaltın

Yaz aylarında idrar ve terleme ile vücuttan daha fazla su atılıyor. Atılan suyu mutlaka yerine koymak ve Ramazan’da olduğu gibi bu sayılı saatlerde de günde en az 8-10 bardak su içmek gerekiyor.  

Geleneksel Ramazan’da alınan fazla kilo sorununa karşıysa yağ içeriği yüksek gıdalardan bu son günde ve ay boyunca uzak durmakta fayda var. Bugüne dek beslenmenizde salata tüketimine yeterince yer vermediyseniz, bugünden itibaren  sofranızdan eksik etmeyin.

Meyve sebze tüketin

Yine esmer ekmek ile yumurta ve az yağlı peynir  ve su deposu karpuz da  ay boyunca sofranızın vazgeçilmezleri olmalı. Uzmanlar iftar sonrası bitki çayı da içilmesini tavsiye ediyor.

İftarda az az ve sık sık yiyin

Normal bir akşam yemeğinde olduğu gibi iftar vaktinde de mideye birden ve hızlı bir şekilde yüklenilmesi,  mide ve kalp sağlığını da olumsuz etkiliyor.

Uzmanlar iftarda az az ve sık sık beslenilmesini ve yemeklerin yavaş yavaş yenilmesi gerektiğinin altını çiziyor.  Yemek yerken acele edilmemeli. İftardan uyku saatine kadar 1 - 2 küçük ara öğünle beslenmek metabolizmanın verimli çalışmasına yardımcı olur.

İlk sahur çok önemli

İlk SAHUR çok önemli çünkü mideyi aya hazırlıyor. Sahura kalkmamak ise çok yanlış. Hem gün boyu halsiz hissetmenize, baş ağrısı, yorgunluk ve dikkat dağınıklığına neden olur.

Özellikle mide problemi olanların sahura kalkmadan oruç tutmalarıysa son derece tehlikeli. En güzel sahur mönüsüyse kahvaltılıklar. Sahurda yenilen çiğ sebzelerde mideyi gün boyu tok tutuyor.

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim