• BIST 10218.58
  • Altın 2444.587
  • Dolar 32.193
  • Euro 34.7877
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 12 °C
  • İzmir 15 °C

Matbaacıların yılbaşı keyfi kaçtı

Matbaacıların yılbaşı keyfi kaçtı
Teknolojinin gelişmesi en çok matbaacı esnafını vurdu. Teknoloji ile matbaacıların ekipmanları gelişse de iş alanları daraldı.

Teknolojinin gelişmesi en çok matbaacı esnafını vurdu. Teknoloji ile matbaacıların ekipmanları gelişse de iş alanları daraldı. Geçmiş dönemde siparişleri yetiştirmekte zorlanan matbaacılar ve reklamcılar, artık yeni yıl öncesi umduklarını bulamıyor.

Geçmişte yeni yıla girerken takvim, ajanda, anahtarlık, kalem, saat gibi promosyon ürünleri basan matbaacılar ile reklamcılar, bu geleneklerin kaybolmaya başlamasıyla sıkıntılı günler yaşıyor.

Mersin Matbaacılar Odası Başkanı Bora Tugay, yeni yıl öncesi işlerin azalmasında teknolojik gelişmenin getirdiği yenilikler ve alışkanlılardaki değişikliklerin yanı sıra en önemli etkenin ekonomik olduğunu söyledi. Daha önceki yıllarda yeni yıl yaklaşırken takvim bastırmanın oldukça yaygın olduğunu anımsatan Tugay, "Okulların açılmasıyla birlikte matbaacıların iş sezonuna girişle bir iş hazırlığı olurdu. Önceden gece yarılarına kadar çalışırdık, mesai yapardık. Ama şimdi maalesef bu mevsimlerde akşam 18.00'de kepenk kapatmak durumunda kalınıyor. Promosyon ürünlerine az rağbet var. Elbette bu firmaların ve ülkenin ekonomik gücü ile ilgili. İnsanlar artık bir şekilde promosyon yapmaktan kaçıyorlar. Bu harcamayı lüks olarak görüyorlar. Ekstra bir bütçe ayırmaları gerekiyor. Bu anlamada matbaacıların ve reklamcıların sıkıntıları var." dedi.

SERMAYESİ BİR ÇİFT AYAKKABI

Tugay, esnafın işlerinin azalmasında ekonomik etkenlerin yanında, kayıt dışı çalışan kişilerin de büyük bir darbe olduğuna dikkat çekerek, "Dükkan dükkan gezen, seyyar pazarlamacılar da önemli bir etken. Bu her sektörde var. Ama bizim sektörümüzde daha kolay. İşi olmayan eline bir çanta alıyor, sermayesi bir çift ayakkabı, dükkan dükkan gezip "ben reklamcıyım" diyor. Artık büyükşehirlerde teknolojinin gelişmesiyle birlikte organize matbaalar çoğaldı. Çok daha az maliyetlere işler yapılabiliyor. Ama süreklilik arz eden bir iş değil. Bir firma kapısından içeri giren, kendini reklamcı diye tanıtan kişiye işini teslim ederken, aynı kişiye ikinci bir kez ulaşamıyor. Çünkü bir firması yok. Bunlar vergi mükellefi olmayan kişiler. Devlete de ciddi bir şekilde vergi zararına ne oluyorlar." diye konuştu.

TÜKETİCİYİ BİLİNÇLENDİREREK ENGELLEYECEKLER

Oda olarak kayıt dışı çalışan bu kişiler üzerinde yasal çok fazla yaptırımlarının olmadığını dile getiren Oda Başkanı Tugay, ayakçı reklamcıları engelleyemeyince tüketiciyi bilinçlendirme yolunu seçtiklerini belirtti. Tugay, şu bilgileri verdi: "Tüketiciyi bilinçlendirme yolunu tercih ettik. İnsanlar bu kişileri bilsinler. Kimi zaman kendini dernek ya da vakıf gibi hayır kurumu için çalıştığını iddia eden kişiler, promosyon zamanlarında takvim topluyor firmalardan. Baskı işini yapan yine bizim arkadaşlarımız ancak bunun önüne geçemiyoruz. Burada kim suçlu? Matbaa mı, siparişi veren kişi mi, yoksa insanların dini duygularını sömürerek iş toplayan kişiler mi suçlu? Bunu kamuoyunun bilmesi gerekiyor. Bana kalırsa hepsinin sorumluluğu var."

Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
    Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim