• BIST 9915.62
  • Altın 2440.177
  • Dolar 32.4575
  • Euro 34.7559
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 12 °C
  • İzmir 14 °C

'Konuşma yeteneği kariyeri etkiler'

'Konuşma yeteneği kariyeri etkiler'
Zirve Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Adnan Tönel, konuşma yeteneğinin kariyeri önemli oranda etkileme gücüne sahip olduğunu...

Zirve Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Adnan Tönel, konuşma yeteneğinin kariyeri önemli oranda etkileme gücüne sahip olduğunu söyledi.

Başarılı olmak için konuşma yeteneğinin gelişmiş olması gerektiğinin altını çizen Tönel, "Kimse konuşması düzgün ve etkili olamayan bir insanla iletişim haline geçmeyi istemez. Konuşma yaparken en temel kural etkileyici ve konuya hakim olmak. Topluluk önünde konuşurken ve karşılıklı konuşma esnasında etkileyiciliğinizi konu hakkında bilginizle pekiştirirseniz istediğiniz etkiyi yaratabilirsiniz." diye konuştu.

İnsanlarla iletişim kurarken sadeliğin, tutarlılığın, güvenilir olmanın çok önemli olduğunu ifade eden Tönel, "İnsanlarla konuşurken basit kelimeler kullanın. Düşünceler ve fikirler daha basit bir şekilde sunulursa daha inandırıcı olur. Kelimeleri dolandırmayın. Daha kısa cümleler kurun. Yapbozun parçalarını yerleştirir gibi doğru, yerinde ve kısa cümleleri tercih edin. İletişim kurarken güvenilir olun. Eğer kelimeleriniz samimiyetten yoksunsa ve karşınızdakiler anlatılanlara inanmıyorsa, etkiniz azalacaktır. İnsanlara kim olduğunuzu ya da ne yaptığınızı anlatın. Sonra yapmak istediklerinizi söyleyin." şeklinde konuştu.

"ÜCRET KONUSU ÜZERİNDE FAZLA DURMAYIN"

İş görüşmelerinde davranış biçimlerinin, sonucu belirleyici etken olduğunu söyleyen Tönel, "İş görüşmesinde ücret konusu üzerinde gereğinden fazla durmayın. Soruları anlamada güçlük çekilmesi, kaçamak yanıt verilmesi gibi durumların da işveren tarafından beğenilmeyen davranışlardır." ifadelerini kullandı. İşyerinde yapılan telefon konuşmalarında büyük hataların yapıldığını belirten Tönel, "Telefonla konuşurken önce kendinizi tanıtıp karşı tarafın adını almalısınız. "Nasıl yardımcı olabilirim?" sorusunu sorarak konuşmayı kısa kesip karşınızdaki kişiyi konuya getirmelisiniz. Konuşmalar çözüme yönelik olmalıdır. Karşı tarafın sizi dinleyip dinlemediğini anlayın ve bir şeyler söylemesine izin verin. Konuşma esnasında karşı tarafa duygularınızı belli etmelisiniz. Kızgın müşteriyle "Öfkenizi anlıyorum" diyerek empati kurulabilir." şeklinde konuştu.

Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim