• BIST 9716.77
  • Altın 2435.681
  • Dolar 32.5203
  • Euro 34.8906
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 18 °C
  • İzmir 14 °C

IŞİD sosyal medyada neden başarılı?

IŞİD sosyal medyada neden başarılı?
IŞİD'i destekleyen İngilizce tweetler paylaşan ve Suriye'deki cihatçılar arasında oldukça popüler olan kişinin kimliğinin açıklanması, yeni bir gerçeği ortaya çıkardı.

IŞİD sempatizanı @ShamiWitness lakaplı kişinin Hindistan'da bir şirket yöneticisi olduğunun öğrenilmesi, aslında örgütün sosyal medya operasyonlarının ne kadar merkeziyetçilikten uzak olduğunu gösterdi.

@ShamiWitness, IŞİD'in mesajını güçlendirmekte oldukça etkili olmuştu. Ortadan kaybolmadan önce yaklaşık 17 bin takipçisi vardı.

Örgütün İnternetteki destekçilerinden yalnızca biri olan @ShamiWitness, doğrudan IŞİD'e bağlı çalışmıyordu. Ancak o ve diğerleri, örgütün mesajını farklı dillerde internet üzerinden yayıyordu.

IŞİD'in geçen Haziran ayında Irak ve Suriye'de geniş bölgeleri ele geçirmişti. Bunun üzerine Twitter yönetimi Temmuz ayında örgüte ait resmi hesapları askıya almıştı.

Ardından internetteki "Diaspora" ve "VKontakte" gibi sosyal iletişim sitelerinde de IŞİD'in baş kesme görüntülerini paylaşan hesaplar kapatılmıştı.

O zamandan bu yana IŞİD, gizli kanallar yoluyla video ve görsellerini yayıyor. Örgütle gevşek bağları olan ancak örgüte sempati toplayan bireylerin takip ettiği medya grupları, sosyal medya aracılığıyla bu malzemeleri takipçilerine ulaştırıyor.

Zaman zaman özellikle Batı'da öne çıkan etiketlerle bu içerik paylaşılarak, farklı takipçilere ulaşılıyor. Ayrıca YouTube ve diğer video paylaşım sitelerinden kaldırılan videolar yeniden yükleniyor.

Channel 4 News kanalı tarafından kimliği açıklanan @ShamiWitness'ın arkasında, "Asya'nın Silikon Vadisi" olarak da anılan Bangalore'daki bir şirketin yöneticisinin olduğu öğrenildi. Shami Witness, İngilizce konuşan cihatçı toplulukta oldukça tanınan bir hesaba sahipti. Özellikle de IŞİD'in çok dilden yayın yapan organı el-Hayat Medya, ustaca kendisinin propagandasını yapıyordu.

Hesabından sürekli örgütün propagandasını yapan Shami Witness, böylece IŞİD'in daha fazla kişiye ulaşmasını sağlıyordu.

Londra'daki King's College'a bağlı Uluslararası Radikalleşme Çalışmaları Merkezi'nin bu yıl yayımladığı bir araştırmaya göre, @ShamiWitness'ın en çok cihatçı propaganda yapan hesap olduğu ifade edilmiş ve Suriye'de savaşan yabancılarca takip edildiği belirtilmişti.

Kim olduğunun açıklanmasından sonra @ShamiWitness hesabını kapattı. Ancak sosyal medyadan ayrılışının IŞİD'in mesajını yayması konusunda fazla olumsuz etki yaratmayacağı düşünülüyor.
IŞİD sempatizanı bireylerin ve medya gruplarının Twitter hesapları düzenli olarak kapatılıyor. Birçoğunun Twitter'da varlığını sürdürmek için izlediği bir dizi taktik var. Örneğin sürekli isimlerini, fotoğraflarını değiştiriyorlar ya da yedek hesaplar açıyorlar.

Tüm bu yoğun mücadele tedbirlerine rağmen, örgüt mesajını dışarı ulaştırmayı başarıyor.
Bunun nedeni IŞİD'in sosyal medyadaki merkezi olmayan gücünün becerikliliği, kolay uyum sağlayabilmesi ve esnekliği.

ShamiWitness gibi birçok sempatizan, cepheden uzakta, evlerinde veya ofislerindeki koltuklarında rahatlıkla sosyal medya operasyonlarına devam ediyor.

Kaynak: BBC Türkçe

Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim