• BIST 82.363
  • Altın 147,033
  • Dolar 3,7764
  • Euro 4,0385
  • İstanbul 8 °C
  • Ankara 0 °C
  • İzmir 8 °C

"Günde 10-12 Bardak Su Tüketin"

"Günde 10-12 Bardak Su Tüketin"
Diyetisyen Derya Zünbülcan, suyun insan yapısında çok hayati bir konumda olduğunu belirterek günde 10-12 bardak su tüketilmesi gerektiğini söyledi.

Diyetisyen Derya Zünbülcan, suyun insan yapısında çok hayati bir konumda olduğunu belirterek günde 10-12 bardak su tüketilmesi gerektiğini söyledi.

Diyetisyen Derya Zünbülcan, 22 Mart Dünya Su Günü'ne ilişkin suyun insan hayatındaki önemini ortaya koydu. Zünbülcan, suyun insan yapısında çok hayati bir konumda olduğunu belirterek günde 10-12 bardak su tüketmesi gerektiğini aktardı. Suyu, "Yeri doldurulamaz doğal bir yaşam kaynağı" şeklinde tanımlayan Zünbülcan "Vücudumuzdaki her hücrenin yaklaşık olarak yüzde 75'i sudan oluşur. Kanımızın yüzde 80'i, beynimizin yüzde 70'i, bedenimizin ise yüzde 60'ı sudur. Havasız 3 dakika, yemeksiz 3 hafta, susuz 3 gün yaşayabiliriz. Su kanı sulandırır, sindirime yardımcıdır, DNA hasarını önler, metabolizmayı hızlandırır, uzun süre tokluk verir, yara iyileşmesini kolaylaştırır, vücudun ısı dengesini sağlar, hormonların taşınmasında görevlidir. Anti-age etkili bir hormon olan melatonin hormonu ve mutluluk hormonu olarak tanıdığımız serotonin hormonunun işlevsel olabilmesi için su elzemdir" dedi.

Zünbülcan, az su tüketiminde vücutta dehidratasyon adını verilen su kaybı oluştuğunun altını çizerek "Bu durumda halinde böbreklere yeterince su ulaşmaz idrarın rengi koyulaşır, kokusu keskin bir hal alır. Susuzluk halinde kalp yorulur, kas krampları oluşur. Düzensiz tansiyon ve böbrek problemleri ortaya çıkar. Kalp atışının düzenlenmesi, vitamin ve minerallerin hücrelere ulaştırılması başta olmak üzere birçok vücut içi kimyasal fonksiyonda aksaklıklar oluşacağı için mutlaka yeterli miktarda su tüketmeye özen gösterilmelidir. Canlı bir cilt, hızlı bir metabolizma ve zayıf bir beden isteyen herkesin günde 10-12 bardak su tüketmesi gereklidir" şeklinde konuştu.

Zünbülcan, su içmeyi kolaylaştıracak pratik ve lezzetli fonksiyonel tarifler için şunları kaydetti: "Elmalı Su: İştah Kontrolü için önemli, Limonlu Su: Göbek bölgesi ve kan şekeri dengesi için, Narlı Su: Gençlik isyetenler için antioksidan kaynağı, Kivili Su: Ödem atmak için önemli, Unutmadan eklememiz gereken ufak bir püf noktası sabah kalkınca ve gece yatarken içilen bir bardak su iştah kontrolü sağlar".

Kaynak: Haber Kaynağı
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim