• BIST 105.324
  • Altın 146,571
  • Dolar 3,4727
  • Euro 4,1687
  • İstanbul 27 °C
  • Ankara 23 °C
  • İzmir 25 °C

Genel Müdür Olduğuna İnanmayıp Bankaya Sokmadılar

Genel Müdür Olduğuna İnanmayıp Bankaya Sokmadılar
ING Bank'ın Türkiye genel müdürü Pınar Abay, kontrol için bir gece çağrı merkezine gittiğini ancak kapıdaki görevlilerin genel müdür olduğuna inanmayıp içeri almadığını söyledi.

HSBC Türkiye'nin satışı ile yakından ilgilenen, daha sonra bu satın almadan vazgeçen Holanda merkezli ING Bank'ın Türkiye genel müdürü Pınar Abay, özellikle bankanın 2011'de 314 olan şube sayısının 296'ya inmesine rağmen aynı süreçte hedef olarak belirledikleri alanlarda hem müşteri sayısı hem de kredi ve mevduatta iki kat büyüme sağladıklarına dikkat çekerek, "Banka satın alarak büyümeye ilişkin görüşümü ifade etmem gerekirse; eğer sermayedar bugün ING Türkiye'ye satın alma yapmak için 'x birim' bir sermaye verse, ben bununla finansal teknoloji alanında faaliyet yürüten birkaç startup şirketine (yeni iş geliştiren şirket) yatırım yaparım. Çünkü bizim acilen büyük bir banka alarak ölçek elde etmeye ihtiyacımız yok. Bizim acilen fikre ve yenilikçi ürünlere ihtiyacımız var" dedi.

HARVARD'A DERS OLDU

2011-2015 yılları arasında şube sayısını artırmadan bireysel müşteri sayısını 1.5 milyondan 2.2 milyonun üzerine, 66 bin civarındaki KOBİ müşteri sayısını da 116 binin üzerine çıkardıklarını kaydeden Abay, "Bu dönemde şube sayımız 314'ten 296'ya gelirken, ticari müşteri sayımızı 9 bin 695'ten 12 bin 373'e çıkardık. Biz elbette Türkiye'deki satın alma fırsatlarını değerlendirdik, değerlendireceğiz. Ama şube açmadan bu kadar büyüyebildiğimiz için şu sıralar organik büyümeyi tercih ediyoruz" diye konuştu.

Son 5 yılda teknoloji başta olmak üzere bankanın her alanda altyapısına yatırım yaptıklarını belirten Abay, "Geçtiğimiz 5 yılda odaklandığımız hemen her alanda rakamlarımızı iki katına çıkardık. Önümüzdeki 5 yılda da her alanda iki kat daha büyüme hedefliyoruz" ifadesini kullandı. ING Bank Türkiye'nin 20111'den bu yana yaşadığı dönüşümün Harvard Business School'un da dikkatini çektiğini söyleyen Abay, şunları anlattı: "ING Türkiye'nin asker geçmişli bir bankadan, ülkenin en inovatif en yenilikçi bankalarından biri olmayı nasıl başardığı önümüzdeki yıldan itibaren Harvard'da ders konusu olarak işlenecek."

'ÇEVİK OLMAK ZORUNDAYIZ'

Abay, orta ölçekli bir banka olarak büyük bankaların aksine ayakta kalmak ve büyümek için sürekli çevik olmak zorunda olduklarını söyledi.

'ING'NİN TÜRKİYE'DEN ÇIKIŞ GİBİ BİR PLANI BULUNMUYOR'

Abay, ING'nin Türkiye'ye girdikten sonra sürekli büyümeye devam ettiğini ifade ederek büyüme alanının üretim ve sanayi olduğunu, bu anda faaliyet gösteren şirketleri desteklediklerini ve desteklemeye devam edeceklerini kaydetti. Böylece kurumsal kredilerin yüzde 55 büyüme ile 10 milyar lirayı aştığını bildiren Abay, "Ana hissedar şimdiye kadar sanayi ve üretimi destekte kullanılmak üzere uzun vadeli 3 milyar Euro destek sağladı" diye konuştu. Abay, ING'nin diğer Avrupa bankalarında olduğu gibi Türkiye'den çıkıp çıkmayacağına yönelik soru üzerine, "Bizim hissettiğimiz planlar çerçevesinde ING'nin Türkiye'den çıkış gibi bir düşüncesi yok. ING bu kadar karmaşık bir ortamda Türkiye'ye bu kadar finansman sağlıyorsa buradan çıkma diye bir düşüncesinin olduğunu sanmıyorum" dedi

OYAK ETKİSİ SİLİNDİ, 2.2 MİLYON MÜŞTERİ GELDİ

Abay, artık bankanın Oyakbank'tan çok farklı bir banka haline geldiğini ifade ederek, "Hem yönetim hem müşteriler açısından OYAK etkisi tamamen ortadan kalktı. 2.2 milyon yeni müşteri geldi" dedi. ING Türkiye'nin OYAK tarafından kurulduğunu ve dolayısıyla Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde ciddi bir şube ağının olduğunu hatırlatan Abay, terör olaylarına ilişkin şunları söyledi: "Gelişmeler son derece üzücü. Bölgedeki çalışanlarımızın güvenliğini önceliğimize aldık. Bölgedeki kredi müşterilerimize her türlü kolaylığı sağladık. Biz Cizre'de şubesi olan bir bankayız."

GENEL MÜDÜR OLDUĞUNA İNANDIRAMADI

Toplantıda bir anısını da paylaşan Abay, ING'de işe başladıktan sonra çalışmaları kontrol için bir gece vakti çağrı merkezine gittiğini ancak kapıdaki görevlilerin bir türlü onun genel müdür olduğuna inanmayarak kendisini içeri almadığını aktardı.

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim