• BIST 10218.58
  • Altın 2444.587
  • Dolar 32.193
  • Euro 34.7877
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 13 °C
  • İzmir 16 °C

Fuarlar Anne Bebek Sektörüne Güç Katıyor

Fuarlar Anne Bebek Sektörüne Güç Katıyor
Anne babaların bilinç düzeyinin yükselmesiyle birlikte büyüyen bebek araç gereç sektörü, fuarlar aracılığıyla yenilikçi ürünlerini tanıtıp, yaygınlaştırıyor.

Anne babaların bilinç düzeyinin yükselmesiyle birlikte büyüyen bebek araç gereç sektörü, fuarlar aracılığıyla yenilikçi ürünlerini tanıtıp, yaygınlaştırıyor.

İstanbul'da bu yıl 30'uncusu düzenlenen Uluslararası Anne Bebek Çocuk Ürünleri Fuarına, Tüketici Ödülü'nü kazanarak damgasını vuran Prego'nun Yönetim Kurulu Üyesi Muharrem Dalmızrak da fuarların sektöre güç kattığını söyledi. 13-17 Ocak tarihleri arasındaki İstanbul Fuarının genel olarak başarılı geçtiğini kaydeden Dalmızrak, "Ancak fuarın zamanlaması yanlış. Kış ortası yerine bahar aylarında yapılması sektörün çok daha yararına olur" dedi.

YIL SONU TANITIMLARIYLA ÇAKIŞIYOR

Türkiye'nin 81 ilinde 350 bayi ve binden fazla satış noktasıyla markasını kanıtlayan Prego'nun Yönetim Kurulu Üyesi Dalmızrak, İstanbul'da fuarın başta zamanlama olmak üzere bazı küçük sıkıntılara rağmen genel olarak başarılı geçtiğinin söylenebileceğini vurguladı. Bu sıkıntıların başında fuarın yapıldığı tarihin yanlışlığının geldiğini ifade eden Dalmızrak, "Sektörün önemli firmaları yıl sonlarında yaptıkları geniş kapsamlı toplantılarla müşterilerini bir araya getirirler. Biz de her yıl Kasım ayında bütün müşterilerimizi bir araya getirip gelecek senenin ürünlerini tanıtıyoruz, iş anlaşmalarımızı yapıp, imzalarımızı atıyoruz. Bu toplantılara genelde yüzde 90 oranında katılım gösteriliyor. İstanbul Fuarı'nın bu toplantıların hemen ardından Ocak ayında gerçekleştirilmesi haliyle, fuara olan ilgiyi azaltıyor" diye konuştu.

"MART AYINA ERTELENMELİ"

"Geçmişte de birçok kez İstanbul fuarının Şubat-Mart ayına ertelenmesi gerektiğini dile getirdik" açıklamasında bulunan Muharrem Dalmızrak, "Toplantılar ve fuar arasında mesafe olmalı ki, bizlere de yeni bir ürün geliştirecek zaman kalsın. Zaten her yıl yenilenen ürünlerin modüllerinin hazırlanması, bize ulaşması, fotoğraflanıp, tanıtıma uygun hale gelmesi yıl sonunu buluyor. Kasım ayında gerçekleştirdiğimiz toplantı sonrası ürün sevkıyatına başlamamız Aralık ayını buluyor. İstanbul fuarına hazırlanmamız için vaktimiz kalmıyor. Bu nedenle İstanbul fuarına yeni ürünler getirmekte zorlanıyoruz" değerlendirmesini yaptı.

HONG KONG'LA ARADAKİ ZAMAN ÇOK KISA

İstanbul Uluslararası Anne Bebek Çocuk Ürünleri Fuarının, sektörün en büyük fuarı olan Hong Kong fuarıyla çakışmasının da önemli bir handikap olduğunu bildiren Prego Yönetim Kurulu Üyesi Muharrem Dalmızrak, şunları söyledi:

"Anne, bebek, çocuk araç gereçleri sektöründe dünyanın en önemli iki fuarı Hong Kong ve Köln fuarlarıdır. İstanbul fuarı ise dünyanın en büyüğü olan Hong Kong Fuarından hemen sonra yapılıyor. Sektörün tüm önemli firmaları gibi biz de Hong Kong fuarına katılım gösteriyoruz. Ancak, iki fuar aralığı zaman açısından çok yetersiz. Ayrıca, İstanbul fuarının Ocak ayında düzenlenmesi, mevsimsel hava koşulları sebebiyle de katılımı düşürüyor. Yine bu fuarın, Bursa'da düzenlenen tekstil fuarıyla da aynı günlere denk gelmesi katılımcıların bölünmesine neden oluyor."

"SEKTÖRE KATKISI DAHA FAZLA OLUR"

İstanbul fuarında sergiledikleri ürünlerinin büyük ilgi görmesinin yanı sıra bebeğe hem yatak hem de oyun alanı olacak biçimde geliştirdikleri Cosmos Park Yatak'la fuar kapsamında düzenlenen Tüketici Ödülünü kazanan Prego'nun Yönetim Kurulu Üyesi Dalmızrak, "Yine de her şeye rağmen İstanbul Fuarı'nın genel anlamda başarılı geçtiğini söyleyebiliriz. Ancak, fuarın zamanı kış ortası yerine bahar aylarına alınırsa, çok daha fazla katılım gerçekleşir ve sektöre katkısı çok daha fazla olur" önerisinde bulundu.

Kaynak: Haber Kaynağı
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
    Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim