Fen Bilimleri Enstitüsü Öğrencilerine Önemli Fırsatlar Sunuyor

Düzce Üniversitesi Orman Fakültesi Dekanı ve Fen Bilimleri Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Haldun Müderrisoğlu, 2006 yılında kurulan Fen Bilimleri Enstitüsü hakkında bilgiler verdi.

Prof. Dr. Haldun Müderrisoğlu Fen Bilimleri Enstitüsü'nün, alanında eğitim ve araştırmalarıyla uluslararası düzeyde saygın ve tercih edilen; yeni ufuklar açan, değişen dünya koşullarında topluma liderlik yapabilen bilim adamı ve araştırmacıların yetiştirildiği bir kurum olmayı kendisine misyon edindiğini söyledi. Fen Bilimleri Enstitüsü'nün 22 farklı anabilim dalında toplam 1048 öğrenciyle eğitim-öğretim faaliyetlerine devam ettiğini ifade eden Prof. Dr. Müderrisoğlu, 2015-2016 Akademik Yılı Bahar Döneminde Biyoloji, Elektrik Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği, Fizik, Kimya, Kompozit Malzeme Teknolojileri ile Makine Mühendisliği doktora programlarına 14 öğrenci kabul ettiklerini belirtti.

Mühendislik alanlarından Ağaç İşleri Endüstri, Bilgisayar, Elektrik Elektronik, Elektrik-Elektronik ve Bilgisayar, İmalat, İnşaat, Makine, Orman Endüstri ve Orman Mühendisliği yüksek lisans programları ile Bitki Koruma, Biyoloji, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi, Kimya, Kompozit Malzeme Teknolojileri, Matematik, Mimarlık, Odun Mekaniği ve Teknolojisi ile Peyzaj Mimarlığı yüksek lisans programlarına bu dönem 111 öğrenci kabul ettiklerini söyleyen Müderrisoğlu, yatay geçişle gelen 3 öğrenciyle birlikte Bahar Döneminde toplam 128 yeni öğrencinin daha eğitime başladığını dile getirdi.

Fen Bilimleri alanında ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel niteliklere sahip çalışmaları yayımlayarak bu çalışmaları bilim adamlarına, uzmanlara ve kamuoyuna duyurmak amacıyla Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi adıyla bir dergi yayımladıklarını söyleyen Prof. Dr. Haldun Müderrisoğlu, bu derginin Ocak ve Temmuz aylarında olmak üzere yılda iki kez yayımlandığını söyledi. Bu derginin elektronik ortamda İngilizce ve Türkçe olarak yayımlanan hakemli bir dergi olduğunu sözlerine ekleyen Müderrisoğlu, derginin EBSCO ve Google Akademik uluslararası indeksleri tarafından tarandığının altını çizdi.

Prof. Dr. Müderrisoğlu, "Lisansüstü öğrenciler, eğitime başlamadan önce yapacakları çalışma konusunda fikir sahibi olmalıdır. Bunun için ön araştırma yapmalı, devlet kurumlarının ya da sanayicilerin öncelikli konularına yönelmelidir. Öğrenciler için diğer önemli konu ise çalışmalarının fonlanma olanaklarını araştırmalarıdır" şeklinde konuştu.

DÜ'nün Bilimsel Araştırma Projeleri kapsamında öğrencilerin lisansüstü çalışmalarıyla ilgili sarf malzemelerini karşılama olanağı sunduğunu vurgulayan Prof. Dr. Haldun Müderrisoğlu, "Öğrencilerin üniversite dışı fon kaynaklarından da yararlanabilecek çalışma konularını belirlemesinin önemli olduğunu düşünüyorum. Bu kapsamda Üniversitemiz, dış kaynaklı fon bulabilen ve konularında birçok öncü çalışma yapmış öğretim elemanlarını bünyesinde bulunduran saygın bir yükseköğretim kurumu olarak hızla gelişmektedir" diye konuştu.

Kaynak: Haber Kaynağı