• BIST 106.663
  • Altın 143,662
  • Dolar 3,5540
  • Euro 4,1354
  • İstanbul 33 °C
  • Ankara 29 °C
  • İzmir 37 °C

Diyeti sabote eden 7 beyaz besin

Diyeti sabote eden 7 beyaz besin
İşte o besinler...

Beyaz şeker

Şekerin vücuda kattığı hiçbir besin değeri yoktur. 3 gram şekerde yaklaşık olarak 12 kalori bulunur. Şeker, vücudumuzda çok çabuk işlenir ve hızlı kilo almamıza neden olur. Canınız şeker tüketmek istediğinde, taze meyveler ve tam tahıllı gıdalar gibi doğal şeker içeren besinlere yönelebilirsiniz.

Beyaz un
Beyaz unlar, daha beyaz ve parlak olmaları için pek çok kimyasal işlemden geçerler. Sağlığımıza faydası olmayan beyaz unlar, basit karbonhidrat içerirler ve çabuk acıkmanın yanı sıra hızlı kilo alımını kolaylaştırırlar.

Beyaz çikolata
Beyaz çikolata, kakao yağı, şeker ve yağ gibi karışımlardan oluşur. İnanılmaz derecede yüksek kaloriye sahip olan bu çikolata çeşidinin yağ oranı da çok yüksektir. Doğal kakao içermediği için herhangi bir antioksidan değeri de yoktur. Antioksidan yönünden zengin olan çikolata çeşidi %70 oranında kakao içeren bitter çikolatadır ve en az yeşil çay kadar sağlığa faydalıdır.

Beyaz patates
Patates, glisemik indeksi yüksek bir besindir ve tüketildiğinde kan şekerini hızlıca yükseltir. Kan şekerinizi dengede tutuğunuzda, metabolizmanız ve yağ yakımınız hızlanır, kilo vermeniz kolaylaşır.

Beyaz ekmek
Beyaz undan yapılmış ekmekler, yüksek oranda karbonhidrat ve sodyum içerir. Bir dilim beyaz ekmekte yaklaşık olarak 58 kalori bulunur ve içeriğinde sağlıklı besinler bulunmaz. Öğünlerinizde beyaz ekmek yerine, bir porsiyon haşlanmış tatlı patates tüketebilir ve sağlıklı besinlerin vücudunuza girmesine katkı sağlayabilirsiniz.

Beyaz şarap
Bir kadeh şarabın kalorisi markaya ve çeşidine göre yaklaşık olarak 70 ile 270 kalori arasında değişir. Şarap içmek istediğinizde tercihinizi daha düşük kalorili olan beyaz kuru üzüm şaraplarından yana kullanın.

Tuz
Günlük beslenme programı dahilinde bir miktar tuz tüketilir.  Ancak tuzla ilgili problem, içeriğinde sodyum bulunan besinlere ekstra tuz eklemekle başlıyor. Sodyum, vücutta yüksek oranda su tutar ve ödem oluşmasına neden olur.

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim