• BIST 109.330
  • Altın 155,771
  • Dolar 3,8638
  • Euro 4,5501
  • İstanbul 7 °C
  • Ankara 9 °C
  • İzmir 10 °C

Daha verimli yürüyüş için 7 öneri

Daha kolay mesafe kat etmek ve yürüyüşlerinizi bir spor haline dönüştürmek için 7 altın kural...
1- Dik duruş
 
Başınızla vücudunuz kordineli bir halde dik şekilde durarak yürüyüşünüzü bir forma sokun.
 
2- Gözleriniz ufka baksın
 
Yürürken düz bir açıyla ileriye doğru bakmak farkında olmadan açınızı düzeltecektir. Bu sayede yürüyüşlerinizde daha kolay tempo kazanacak ve daha çok mesafe kat edebileceksiniz.
 
3- Göğsünüzü kaldırın
 
Yukardan aşağı doğru duruşu sağlamak için göğüs hizanız çok önemlidir. Göğsünüzü kaldırarak kaslarınızı kullanabilmeniz açısından faydalı olacaktır.
 
4- Kollarınızı bükün
 
Hızınızı arttırmak istiyorsanız, kollarınızı bükerek temponuzu ayarlayabilirsiniz.
 
5- Omuzlarınızı rahat bırakın
 
Kollarınızı özgürce hareket etmesini sağlarken omuzlarınız da rahat bırakmanız gerekir. Böyle üst sırt ve boyun bölgesini gerginlikten uzak tutarsınız.
 
6- Ön bacaklarınız düz olsun
 
Ön bacaklarınızı kitleyin ve yumuşak adımlar atın. Bu sayede kendinizi ileri itmeniz daha da kolaylaşacaktır.
 
7- Gevşeyin
 
Yürüyüşlerinizden sonra mutlaka açma germe hareketleri ile vücudunuzu gevşetin ve rahatlatın. Bunu ihmal ederseniz kas ağrıları ve olası sakatlanmaları tetiklemiş olursunuz.
 
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim