• BIST 10259.69
  • Altın 2401.823
  • Dolar 32.2594
  • Euro 34.6419
  • İstanbul 25 °C
  • Ankara 20 °C
  • İzmir 27 °C

Çocuğun öğrenme biçimi hayatını etkiliyor

Çocuğun öğrenme biçimi hayatını etkiliyor
Doç. Dr. Hidayet Tok, hiperaktif zannedilen pek çok çocuğun kinestetik öğrenme stiline sahip olduğunu ve çocukların öğrenme biçimlerinin onların yaşamını...

Doç. Dr. Hidayet Tok, hiperaktif zannedilen pek çok çocuğun kinestetik öğrenme stiline sahip olduğunu ve çocukların öğrenme biçimlerinin onların yaşamını etkileyeceğini belirtti. Tok, "Sahip olduğumuz tek tip eğitim sistemi, ister istemez genellemeler yapılarak ve buna göre standartlar oluşturularak hazırlanılıyor. Fakat her birey farklı öğrenme stiline sahip ve algı biçimleri değişkenlik gösteriyor." dedi.

Zirve Üniversitesi Eğitim Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölüm Başkanı Tok, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, öğrencilerin aktif olarak öğrenme sürecine katılması, öğrencinin derse katılımını sağlayacak yöntem ve tekniklerin kullanılmasının önemine dikkat çekti. Tok, "Yaparak, yaşayarak öğrenme ilkesi bütün öğrencilere hitap ettiği gibi özellikle kinestetik öğrenme stiline sahip öğrencilere daha çok hitap etmekte ve öğrenmelerini kolaylaştırmaktadır. Kinestetik öğrenme stiline sahip bir öğrenci hareketli, enerji dolu, fiziksel temas kurarak öğrenme eğilimindedir. Sporla uğraşmayı sever, yarışmalardan hoşlanır, koşma, sıçrama, atlama, yuvarlanma ve büyük motor kasları kullanmayı gerektiren eylemlerden hoşlanır. Sınıfta hareketlidir, uzun süre sırada oturmayı sevmez, bazen yerinden fırlayıp tahtayı silmeyi ister, zaman zaman ayakta dinlemeyi tercih eder. Performansa dayalı ve proje yönelimli değerlendirmelerde başarılı olur. Öğrencinin öğrendiği şeyi sergileme veya gösterme eğilimi vardır. Bir şeyi anlatmaktan ziyade nasıl yapılacağını göstermeyi tercih eder. Canlandırma, taklit yaparak, gezerek ve performansa dayalı öğrenmeyle daha iyi öğrenir." diye konuştu.

"ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENME MODELİ BELİRLENMELİ"

Öğrencilerin bu özelliklerini bilmeyen bir öğretmenin, bu öğrenciler hakkında yanlış değerlendirmede bulunabileceğini belirten Tok, "Bu öğrencileri yaramaz, haylaz, yerinde durmayan, dersin huzurunu bozan, çoğu zaman da hiperaktif şeklinde değerlendirir. Okul idaresine ve öğrenci velisine yanlış bilgiler vererek, sürekli şikayet eder. Oysaki hiperaktif çocuklar çok daha farklı davranışları sergilerler." diye konuştu.

Öğretmenlerin, özellikle sınıf öğretmeninin, bu tür davranışları gösteren çocuklara özel ilgi göstererek, okulun psikolojik danışman ve rehber uzmanın da desteği ile çocuklarla ilgilenmesini tavsiye eden Tok, "Bilindiği gibi, kinestetik öğrenme stiline sahip öğrenciler öğrenebilmeleri için mutlaka elini kullanabilecekleri, yaparak yaşayarak öğrenme dediğimiz yöntemlerin kullanılması gerekir. Sınıf yerine okul bahçesi veya laboratuvarda dokunarak, ellerini kullanarak, olayların içinde yaşayarak en iyi öğrenirler. Öğretmen öğrencinin aktif olduğu, proje temelli öğrenme, probleme dayalı öğrenme, işbirliğine dayalı öğrenme, drama, rol oynama, beyin fırtınası ve benzeri yöntem ve teknikleri kullanarak ders işlemelidir. Kinestetik öğrenme stiline sahip öğrenciler öğretmenin aktif olduğu ve sürekli ders anlattığı düz anlatım yönteminden hoşlanmazlar ve bu yöntemden faydalanamazlar." ifadelerini kullandı.

Cihan

Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
    Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim