Boeing Ticari Uçaklar, 737 MAX Programı Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Keith Leverkuhn, “Çalışanlarımızın ve tedarikçilerimizin özverileri sayesinde 737 MAX programımıza planlanan şekilde devam ediyoruz. Önümüzde yapmamız gereken hala çok işimiz var ama bugüne kadarki ilerlememizden son derece memnunuz” dedi. 21 Ağustos tarihinde Wichita Kansas’ta yer alan Spirit Aerosystems’tan gelen ilk gövdenin tesliminden sonra, teknisyenler uçuş Sistemleri ve izolasyon şiltelerinin montajına başladılar. 737 MAX Elektronik Ekip Lideri Sean Christian, “Bu bir onurdur. Bu uçağın yapımını ilk kez gerçekleştirecek olan sadece bir ekip var. Çok heyecanlıyım” dedi. Ekipler daha sonra gövdeyi, yeni üretim hattında, ilk MAX’lerin inşa edileceği kanatların gövdeye bağlantı pozisyonuna getirdi. Daha sonra teknisyenler kanatları uçağın gövdesine monte ettiler. Kanatlar, Boeing’in yeni İleri Teknoloji kanatçıklarına sahip. Özellikle 737 MAX için tasarlanan kanatçıklar, tüketicilere bugünün düz kanatçık tasarımlarına kıyasla yüzde 1,8’e kadar daha fazla yakıt verimliliği sağlayacaktır. Leverkuhn, “Yıllar önce rüzgâr tünelinde test ederek onayladığımız yeni kanatçık tasarımını şimdi ilk yeni uçakta görmek inanılmaz. Bu, 737 MAX’i diğerlerinden ayıran ve onu şaşırtıcı şekilde yakıt verimli bir makineye dönüştüren özelliklerden sadece bir tanesi” dedi.
İSTANBUL HABER AJANSI