• BIST 116.593
  • Altın 162,981
  • Dolar 3,8063
  • Euro 4,6601
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 4 °C
  • İzmir 14 °C

Besinler ağrı keser mi?

Besinler ağrı keser mi?
Prof. Dr. Ahmet Salim Göktepe ağrı kesici besinleri açıkladı...

Son yılların gözde araştırma konusu olan ağrı kesici besinler üzerine açıklamalarda bulunan Prof. Dr. Ahmet Salim Göktepe, fiziksel ağrı çeken hastaların tüketmeleri gereken ağrı kesici besinleri açıkladı.   
ÜZÜM: Siyah üzümde bulunan antosiyonin ve kuersetin ile hem siyah hem beyaz üzümde bulunan resveratrol adlı maddelerin ağrı kesici etkileri üzerine yoğun bilimsel çalışmalar mevcut. Ön çalışmalar eklem kıkırdağını ve omurlar arasındaki diskleri de koruduğunu destekliyor.
ZENCEFİL (Zingiberofficinale): Ağrı kesici ve antienflamatuar özellikleri olan zencefil hakkında 2010 yılında yapılan bir çalışma egzersize bağlı kas ağrılarını azalttığını iddia ediyor. Günde 2-3 tatlı kaşığı öneriliyor.
SOYA FASULYESİ: Etkisi İzoflavon içeriğine bağlı. Günde 40 gram soya proteininin diz kireçlenmesi olanlarda ağrı ve hareket kısıtlılığını azalttığı bildiriliyor. Ancak özellikle erkeklerde etkili.
ZERDEÇAL (hintsafranı): Zerdeçala rengini veren Curcumin adlı pigment ağrı kesici ve antienflamatuar özelliklere sahip. Kireçlenmesi olan hastalarda yapılan bir çalışmada günde 200 miligram Curcumin alınmasının ağrıyı azaltıp hareketleri artırdığı bildirilmektedir.
KİRAZ VE VİŞNE: Antosiyanin ve biyoflavonoid  içeriğiyle ağrı kesici, antienflamatuar ve kireçlenme karşıtı etkileri gündemde. Gut tedavisindeki etkinliği çalışılıyor. Mevsiminde günde bir avuç yeterli.
KAHVE: Ağrı eşiğini yükselttiği bildiriliyor. Egzersizden önce bir fincan öneriliyor. Ancak kahvenin yararları kadar zararları da tartışılan bir madde olduğunu unutmayalım.
BALIK: Başta somon olmak üzere yağlı balıkların Omega-3 içerikleriyle ağrıları azalttıkları bildiriliyor. Haftada 2-3 kez yemek yeterli.
KOYU YEŞİL YAPRAKLI SEBZELER: Yüksek antioksidan içeriği ve bazik yapılarıyla etkililer. Yüksek K vitamini içeriği kemikleri güçlü tutuyor.
CEVİZ: Ceviz bol miktarda Omega-3 içeriyor. Çiğ tüketildiğinde ağrı ve inflamasyonu azaltabiliyor.
ACAİ ÇİLEĞİ: Antioksidan ve omega-3’den zengin. Kireçlenme ve ağrı üzerine etkileri çalışılıyor.
KETEN TOHUMU: Omega-3 içeriyor. Ağrı kesici ve antienflamatuar.
KEREVİZ: 3 n-butilftalin içeriyor. Artrit, gut ve fibromiyalji ağrısı üzerine etkileri çalışılıyor.
Besinlerin ve içlerindeki maddelerin ağrı kesici etkilerinin bulunduğunu belirten Göktepe, ağrı çeken hastaların bu besinleri ilaç yerine kullanmak yerine, günlük diyetlerinin içerisine makul miktarlarda ekleyerek tüketmelerini öneriyor.

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Organları iki kişiye yaşam umudu oldu17 Ocak 2018 Çarşamba 13:43
  • Enerji verici ve kan yapıcı süper gıda dut17 Ocak 2018 Çarşamba 13:28
  • İyi bir gülümseme kişide özgüveni arttırıyor17 Ocak 2018 Çarşamba 13:18
  • Kış ayında cilt bakımına dikkat17 Ocak 2018 Çarşamba 13:18
  • Ultrasonik Rinoplasti ile konforlu burun estetiği17 Ocak 2018 Çarşamba 13:03
  • Bilinçsiz diş macunu kullanımına dikkat17 Ocak 2018 Çarşamba 12:53
  • Yayla Ortaokuldan kan bağışı17 Ocak 2018 Çarşamba 12:48
  • 10 adımda sağlıklı ve kaliteli uyku17 Ocak 2018 Çarşamba 12:48
  • Ahıska Türklerine ücretsiz sağlık hizmeti17 Ocak 2018 Çarşamba 12:30
  • "Koyu renkli ballar daha az şekerlenir"17 Ocak 2018 Çarşamba 12:28
  • ÇOK OKUNANLAR
    Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim