Son dönemlerde ekonomide yaşanan sancılı sürecin ardından ‘Volkswagen’ın Türkiye’ye yatırım yapacağı’ haberi piyasalarda olumlu yankılanırken, gözleri bir kez daha otomotiv sektörüne çevirdi.
VW CEO'su Herbert Diess'in Çarşamba günü konuyla ilgili ülkemizi ziyaret ettiği belirtilirken, yatırım için son 2’ye ‘Türkiye ve Bulgaristan’ın kaldığı, Türkiye’nin hem iç pazar dinamikleri hem de bugüne kadar otomotiv sektöründe gösterdiği gelişim nedeniyle öne çıktığı vurgulandı.
Avrupa’daki kimi fabrikalarını başka yerlere kaydırmak zorundalar
Avrupa’nın en büyük elektro otomobil derneği Avere’nin ülkemizdeki kolu olan Türkiye Elektro Mobilite Derneği, söz konusu yatırımın avantajları ve dezavantajlarına yönelik açıklama yaptı.
Yıllardır yatırım yapması istenen Volkswagen’in Avrupa’daki yasakların ardından Türkiye’ye yöneldiğine dikkati çeken Sayar, şunları söyledi:
“Son günlerde Volkswagen’in Türkiye’ye yapacağı muhtemel yatırım için farklı görüşler okuyoruz. Şirketin bu kararında Almanya’da dizel-benzinli araç üretemeyecek olması gerçeği yatıyor. Bu nedenle Türkiye ya da Bulgaristan öne çıktı.
Burada üretilen dizel araçlar ne olacak?
Volkswagen’in şu soruya net bir cevap vermesi lazım; ‘Burada üretecekleri araçları petrol zengini ve/veya elektrik yoksulu ülkelere ihraç etmeyi mi planlıyorlar?’ Eğer durum bu ise, yatırımdan memnuniyet duyarız. Sonuçta Türkiye, Ortadoğu ve Afrika’ya yapılacak ihracatlar için hem çok stratejik bir konumda hem de iş gücü Avrupa’ya oranla daha ucuz .
Eğer Volkswagen burada kuracağı fabrikada üreteceği araçları Türkiye’de satmayı planlıyorsa o zaman hesapları yanlış çıkar ve elektro mobiliteye geçiş sürecinde Türkiye’ye ciddi zarar verir. Bu durumda bu sürece net bir şekilde karşı çıkarız.