• BIST 9089.86
  • Altın 2324.419
  • Dolar 32.3609
  • Euro 34.9286
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 15 °C
  • İzmir 17 °C

Tüketiciler elektronik haberleşmede en fazla "internet servis sağlayıcıları"ndan şikayetçi

Tüketiciler elektronik haberleşmede en fazla "internet servis sağlayıcıları"ndan şikayetçi
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna yılın ilk çeyreğinde gelen şikayetlerin yarıdan fazlası internet servis sağlayıcılarına yönelik oldu Kuruma ocak-mart döneminde gelen şikayet sayısı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 10,5 azalarak 46 bin 734'e geriledi.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna (BTK) ocak-mart döneminde gelen şikayetlerin yarısından fazlası internet servis sağlayıcılarına yönelik gerçekleşti.

BTK verilerinden derlediği bilgiye göre, kuruma yılın birinci çeyreğinde gelen şikayet sayısı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 10,5 azalarak 46 bin 734'e geriledi. Geçen yıl ocak-mart döneminde kuruma 52 bin 245 şikayet ulaşmıştı.

Bu yılın ilk çeyreğinde en fazla şikayet yüzde 50,5 ile internet servis sağlayıcılarına yönelik yapıldı. Şikayetlerin 23 bin 623'ü internet servis sağlayıcıları, 18 bin 787'si mobil, 2 bin 164'ü sabit telefon, 1943'ü uydu platformu, 217'si kablo TV hizmetlerine ilişkin oldu.

Kuruma, birinci çeyrek itibarıyla 1 milyon abone başına ortalama internet servis sağlayıcılığı hizmetine yönelik 1744, uydu platform hizmetlerine yönelik 457, mobil hizmetlere yönelik 230, sabit telefon hizmetlerine yönelik 185, Kablo TV hizmetlerine yönelik 167 tüketici şikayeti geldi.

 

- Mobil iletişim sektöründe fatura şikayetleri öne çıktı

Söz konusu dönemde mobil iletişim sektöründe en fazla tüketici şikayeti faturalara ilişkin gerçekleşti. Yılın birinci çeyreği itibarıyla bu sektöre ilişkin toplam şikayetlerin yüzde 35,2'si faturalara ilişkin oldu.

İnternet servis sağlayıcılığı hizmetinde ise en fazla şikayet yüzde 57,3 ile bağlantı sorunu konusunda yapıldı.

Uydu platformu hizmetinde ise abonelik işlemlerine ilişkin şikayetler öne çıktı. Bu konudaki başvurular, toplam şikayetlerin yaklaşık yüzde 27,5'ini kapsadı.

Sabit telefon hizmetinde ise en fazla şikayet bağlantı sorununa ilişkin ulaşırken, bunun toplam şikayetlerdeki payı yüzde 63,4'ü buldu.

Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim