• BIST 94.008
  • Altın 191,264
  • Dolar 4,6948
  • Euro 5,4894
  • İstanbul 24 °C
  • Ankara 26 °C
  • İzmir 29 °C

Sağlıklı bir bayram için beslenmenize dikkat edin

Sağlıklı bir bayram için beslenmenize dikkat edin
Medical Park Gaziantep Hastanesi Beslenme ve Diyetisyen Uzmanı Leyla Kandemir, Ramazan Bayramında metabolizmayı yormamak için beslenme önerilerinde bulundu.

Medical Park Gaziantep Hastanesi Beslenme ve Diyetisyen Uzmanı Leyla Kandemir, Ramazan Bayramında metabolizmayı yormamak için beslenme önerilerinde bulundu.

İnsanların sıcaklar nedeniyle yorucu bir Ramazan ayı geçirdiklerini belirten Kandemir, "Ramazan ayı boyunca sıcak pideler, keyifli davetler, güllaç ve bir o kadar da tehlikeli yiyeceklerin tüketiminin ardından gelen Ramazan Bayramı'nda kişilerin beslenmelerine dikkat etmeleri gerekiyor. Bir ay boyunca farklı bir beslenme düzeninin yanı sıra iftar ve sahurdan oluşan az öğün sayısına alışmış metabolizma, bayramın gelmesiyle öğün sayısındaki artış ve fazla beslenme isteğiyle olumsuz etkilenebilir" dedi.

Bayramda metabolizmanın alışmış olduğu bir aylık düzenin dışına çıkacağını anımsatan Kandemir, özellikle bazı rahatsızlıkları olanların dikkatli olması gerektiğini vurguladı. Kandemir, "Yüksek kalorili ve şeker içeriği yüksek besinlerin tüketiminin tansiyon, diyabet, mide yanması, reflü, şişkinlik ve kalp-damar hastalıklarına sebep olabilir. Daha ilk günden önceki beslenme alışkanlığımıza geçerken dikkat etmeliyiz. Bu nedenle bayramın ilk günü kahvaltıyı sakın atlamayın. Güne güzel sağlıklı bir kahvaltıyla başlayın. En büyük tuzak olan ikram ve açık büfelerin hepsine evet dememek için açlığımızı kontrol altında tutacak şekilde öğün alışkanlığınızı sağlayın" şeklinde konuştu.

Kişilerin ara öğünlerini, şekerlerini kontrol edecek şekilde meyve suyu, süt, badem ve meyve gibi karbonhidrat ve proteinli gıdalardan seçmeleri gerektiğinin altını çizen Kandemir, "Hamur tatlıları ve şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlıları tercih edin. Günde en az 2 litre su içmeyi ihmal etmeyin. Çay ve kahve tüketimine dikkat edin. Fazla kafein tüketmek özellikle şu sıcak günlerde yaşlılar ve tansiyon hastaları için riskli olabilir. Yağda kızartmalardan, hamur işlerinden uzak kalmaya çalışın. Bayramda sevdiklerinizle sağlıklı ve mutlu sofralarınız olsun" diye konuştu.

Kaynak: Haber Kaynağı
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim