• BIST 95.057
  • Altın 192,713
  • Dolar 4,7244
  • Euro 5,4834
  • İstanbul 24 °C
  • Ankara 24 °C
  • İzmir 26 °C

Sağlık Turizminde ’İletişimsizlik’ Teşhisi

Sağlık Turizminde ’İletişimsizlik’ Teşhisi
Yapılan bir araştırma; Türkiye'de sağlık turizminde hastanelerin iletişim kanalları kullanmada başarısız olduğunu ortaya çıkardı.

Yapılan bir araştırma; Türkiye'de sağlık turizminde hastanelerin iletişim kanalları kullanmada başarısız olduğunu ortaya çıkardı.

İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Burcu Öksüz ile Turizm Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Volkan Altıntaş'ın ortaklaşa yaptığı bir araştırmada, Türkiye'de sağlık turizmi alanında dijital iletişim yöntemlerinin yeterince kullanılmadığı sonucuna varıldı.

Turizmin önemli alanlarından biri olan sağlık turizminin gelişmesinde iletişim kanalları önemli bir yere sahip. Dijital iletişimde sağlık turizmi açısından büyük fırsat sunarken İKÇÜ tarafından yapılan araştırma, sağlık turizminde dijital iletişimin kullanımında ciddi eksikler olduğunu ortaya koydu. 5-6 Kasım 2015 tarihinde Eskişehir'de düzenlenen Sağlık İletişimi Sempozyumunda sunulan araştırmada, hastanelerin İngilizce olarak hazırlanmış web sitelerine, İngilizce paylaşım yapılan Facebook ve Twitter hesaplarına yönelik bir analiz yapıldı. JCI (Joint Commission International) akreditasyonu almış olan hastanelerin uluslararası alanda sağlık turistlerine ulaşmak amacıyla yürüttükleri dijital iletişim çalışmalarının kapsamını ortaya koyan araştırma, dikkat çekici sonuca ulaştı.

Paylaşımlarda Net Bilgi Yok

Araştırmada, hastanelerin İngilizce web siteleri incelendiğinde yüksek kalitede hizmetler, hekim ve cerrah uzmanlığı, son teknolojik hizmetler ile bölgeye seyahat olanaklarına ait bilgilerin ağırlıkta olduğu görülürken, düşük maliyet ve hastanede kalış süresine ilişkin net bilgilere ulaşılamadı. Facebook hesapları incelendiğinde en fazla içerik paylaşımı hastane tanıtım haberleri, görselleri ve videoları ile ilgili yapılırken, Twitter hesapları analizinden elde edilen bilgilerin dağılımının Facebook paylaşımlarıyla çok büyük oranda benzeştiği saptandı.

Sosyal Medya Etkileşim İçin Fırsat

Araştırmada uluslararası kapsamda hastalara ulaşmak ve etkileşim sağlamak için büyük bir fırsat sunan sosyal medyanın kullanımında karşı tarafla etkileşim sağlama açısından ciddi eksiklikler olduğu gözlendi. Hastanelerin dijital iletişim kanallarını daha çok bilgi yaymak amacıyla kullanmaları, paylaşılan bazı içerikler hiç beğeni veya yorum almadığı halde aynı tip yayınlara devam edilmesi dikkat çekti.

Araştırmanın sonuçlarını değerlendiren Burcu Öksüz, "Sosyal medya bilgi yayma amaçlı kullanılıyor. Hastalarla etkileşim sağlama fırsatı kullanılmıyor. Paylaşılan bazı içeriklerin hiç beğeni ve yorum almadığı görülüyor. Bu durum birtakım değişiklik yapılması gerektiğini gösterirken hastaneler hastalara ulaşmak için sosyal medyanın etkileşim sağlama gücünün farkına varmıyor. Hastaneler kullanıcılarla diyalog kurabilmenin yolunu bulmalı" dedi.

Kaynak: Haber Kaynağı
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Doç. Dr. Yalçınkaya: “Ani başlayan kemik ağrısı metastazın ilk bulgusu olabilir”21 Haziran 2018 Perşembe 13:58
  • Zamana yenilmeden sağlığına kavuştu21 Haziran 2018 Perşembe 13:48
  • "Yoğurdun cilt yanığına faydası yok"21 Haziran 2018 Perşembe 13:33
  • Uludağ Tıbbi Onkoloji Sempozyumu başladı21 Haziran 2018 Perşembe 13:18
  • Balı ham hali ile tüketin tavsiyesi21 Haziran 2018 Perşembe 12:58
  • Benlerdeki değişimlere dikkat21 Haziran 2018 Perşembe 12:58
  • Sinop’ta ilk kez rahim kanseri ameliyatı yapıldı21 Haziran 2018 Perşembe 12:58
  • Beyin tümörü kişiliği bozuyor21 Haziran 2018 Perşembe 12:23
  • Yaz ayında istenmeyen dövmelere son21 Haziran 2018 Perşembe 12:23
  • Tüp bebek için 5 aşamaya dikkat21 Haziran 2018 Perşembe 11:58
  • ÇOK OKUNANLAR
    Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim