• BIST 9645.02
  • Altın 2429.254
  • Dolar 32.552
  • Euro 34.8813
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 25 °C
  • İzmir 27 °C

Muhalefetten Büyükşehir’in ulaşım planına destek

Muhalefetten Büyükşehir’in ulaşım planına destek
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş'ın 10 ay önce talimatıyla hazırlanmaya başlanan ve şehrin dört yanını metro ile saran 2035 Ulaşım...

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş'ın 10 ay önce talimatıyla hazırlanmaya başlanan ve şehrin dört yanını metro ile saran 2035 Ulaşım Master Planı muhalefetten tam not aldı. Büyükşehir Belediye Meclisi İyi Parti Sözcüsü Hasan Ertürk, planı mükemmel olarak değerlendirirken, CHP Grup Sözcüsü Erdal Aktuğ da bu planlamanın uygulamasının merkezi bütçenin desteğiyle yapılmasını istedi. Eski Büyükşehir Belediye Başkanı Erdem Saker de toplu ulaşımda aktarmanın ucuzlatılması gerektiğini dile getirdi

Boğaziçi Danışmanlık Firması tarafından hazırlanan toplu ulaşımı teşvik eden, yaya ve bisiklet yolları ağırlıklı master ulaşım planı heyecan uyandırdı. Sunumun ardından ara verilerek meclis üyelerinin görüşleri soruldu.

İkinci bölümde söz alan İyi Parti Sözcüsü Hasan Ertürk, duyduğu memnuniyeti dile getirerek, "Mükemmel bir plan. Dünyadaki gelişimlere uygun bir plan hazırlanmış.Bana göre, siyasi iradenin kararlılığı bu planlamaların gerçekleşmesinde çok önemlidir. Diliyorum ki, bundan sonra gelecek yönetim veya mevcut yönetim bu plan kararlarını harfiyen uygular. Planda "kent merkezine otopark yapılmamalıdır diyor. Otoparklar önemli. Bursaray'ın istasyonlarının yanında otoparklar yapılamadı. Bunda kararlılık gerekiyor" dedi.

Chp Grup Sözscüsü Erdal Aktuğ da planın hazırlanmasının sevindirici olduğunu kaydederek, "Bunu 2014 yılından beri dile getiriyorduk. Sürecin doğru olduğunu görmek sevindirici. Ulaşımda ana unsur insan. Master plan yapılırken, yaya, bisiklet, toplu taşıma ve en son özel araç dikkate alınmalı. 2035 beklentilerine göre, toplu ulaşımın düşüyor, özel ulaşımın artıyor olması tezat oluşturuyor. Mart 2018'den Ocak 2019'a kadar yapılmış çalışma. Ben muhalefet olarak belirli bir süre istiyorum. Teknik arkadaşlarla buna teknik destek vermek istiyoruz. Buradaki yapılan çalışmalar imar planlarıyla entegre. İncelediğim kadarıyla master planında 1 / 100 bin plana atıfta bulunmuş. 2030 yılı 1/100 bin plan beklemede. Master plan netleşmeden yaptığımız ulaşım master planı çöpe gitmez diye düşünüyorum. İmar planları esas. Yollar, otoparklar, kavşaklar esas. Bizim olmazsa olmazımız 1/100 bin plan. Bence 1 /100 bin netleşmeli, 2035 buna entegre gitmeli diye düşünüyorum. " şeklinde konuştu.

Aktuğ, Bursa Büyükşehir Bütçesinin kısıtlı olduğunu, 2019 bütçesinde bir kısım kalem bulunmadığını kaydederek, "Merkezi bütçeden destek alınmalı. Şimdiden bu çalışmaları çantamıza koymalı Ankara'ya gitmeliyiz. Elektrikli ve emisyonu düşük araçlarla özel araçların değerlendirilmesinin özendirici olacağını düşünüyorum. Nilüfer İnegöl ve Kestel'in nüfus artışı çok yüksek gözüküyor. 2,5 kat nüfus artışı olan yerlerde ön görüleri detaylı yapmalıyız. Kaplumbağa hızıyla Bursa'ya getirilen hızlı tren de bu planlama ile entegre düşünülmelidir" diye konuştu.

MHP Grup Sözcüsü İhsan Bilgili de planın başarılı olduğunu vurgulayarak, "Biz plan yaparken çok kısa vadelerde yapıyoruz. Batı uzun vadeli plan yapıyor. Uyguluyor. Biz 15 yıllık planlar yapabiliyoruz. Planın uzun vadeli olmamasını eleştiriyorum. 2035 bence kısa vadeli.50-100 yıllık plan yapmak gerekir. Biz en az 100 yıllık plan yapılmasını teklif ediyoruz. Çalışmayı yürüten hocalarımıza teşekkür ediyorum. Bir iki teklifimiz plana girmiş. Eksik kalanlardan birisi, planın tekerlekli araçların kullanacağı yollarla ilgili, tıkalı ana arterlerin açılmasıyla ilgili öneri göremedim. Yıldırım'da 26 tane ana yolun birbiriyle bağlantısı olmadığı bir ulaşımdan bahsediyoruz. Sistemi tıkayan unsurlardan bir tanesi. Transit geçişe yarayan batçıklar var. Batçıklar hususunda da çözüm düşünülmesi gerekirdi. Hat 4 bizim önerimizde vardı. Çalı FSM Demirtaş şeklinde sanayi bölgelerini bir araya getiren hat olmuş. Özellikle teşekkür ediyorum. Gemlik ve Mudanya'ya İnegöl'e raylı sistem olmalıydı. Hava ve deniz ulaşımıyla ilgili çalışma göremedim. Demiryolu ulaşımıyla ilgili 57.hükümet zamanında yatırım programına alınan Bursa demiryolunun bir an önce bitirilmesini talep ediyoruz. Hızlı tren projesini Eskişehir'e geldi. Bursa ile bağlantısı henüz söz konusu değil. Nilüfer'den Yıldırım'a güney çevre yolu projesi. T2 hattının yer altına alınmasını defalarca dile getirdik. Bu eksikliği bugün hissediyoruz. Yıldırım hattının da uzatılarak Hat 3 olarak Çalı'dan Gürsu'ya gidecek planı sağlıklı buluyorum" diye konuştu.

Mecliste söz alan Eski Büyükşehir Belediye Başkanı Erdem Saker de toplu taşımada aktarmaların önemli olduğunu, aktarmalı seferlerin mutlaka ucuz ve cazip hale getirilmesi gerektiğinin altını çizdi.

Soru cevap kısmının finalinde Başkan Alinur Aktaş da ulaşım meselesi ile yatıp kalktıklarını, bir profesör kadar olmasa da bir doçent kadar tecrübe kazandıklarını kaydetti.

Kaynak: Haber Kaynağı
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim