• BIST 9645.02
  • Altın 2410.846
  • Dolar 32.5611
  • Euro 34.7004
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 14 °C
  • İzmir 21 °C

Çocuklar En Çok Bilgisayar Ve Bağlamaya İlgi Gösteriyor

Çocuklar En Çok Bilgisayar Ve Bağlamaya İlgi Gösteriyor
Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi'nin çocukların sosyal yönlerini ve iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla yürüttüğü destek programları içinde...

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi'nin çocukların sosyal yönlerini ve iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla yürüttüğü destek programları içinde en çok bilgisayar, bağlama, matematik ve sanat atölyesi ilgi görüyor. Destek programlarının derslerine başarı olarak yansıdığını belirten çocuklar, verilen ücretsiz destek programından memnun ayrılıyor.

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Daire Başkanlığı'na bağlı Çocuk Şube Müdürlüğü'nün Çocuk Destek Programı kapsamında açtığı Bilgisayar, Sanat, Drama, Matematik ve Bağlama Atölyesi devam ediyor. Sümerpark Ortak Yaşam Alanı'nda yürütülen beş atölyeden 885 çocuk faydalanırken, çocuklar en çok Bilgisayar, Matematik, Sanat, Drama ve Bağlama Atölyesi'ne ilgi gösteriyor. 7-14 yaş grubu 465 çocuğun ücretsiz yararlandığı Bilgisayar, Sanat ve Bağlama Atölyesi, açık kapı sistemiyle sürdürülüyor. Yılın her zamanı çocuklar kayıt yaptırarak atölyelerden faydalanabiliyor.

Çocuk Destek Programı hakkında bilgi veren Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Daire Başkanı Semra Kıratlı, Çocuk Şube Müdürlüğü tarafından uygulanan Çocuk Destek Programı'nın 3-5 yaş ve 7-14 yaş arası çocuklara yönelik yapıldığını söyledi. Kıratlı, programla çocukların sosyal yönlerini ve iletişim becerilerini geliştirerek, daha sağlıklı ve mutlu bireyler olmalarını sağlayacaklarını anlattı. Kıratlı, bu kapsamda uygulanan Çocuk Destek Programı'nda çok sayıda atölye çalışması yürütüldüğünü belirterek, "Bilgisayar, Bağlama, Gezi, Drama, Akıl Oyunları, Sanat, Satranç gibi pek çok atölyede çocuklar sosyal ve iletişim becerilerini geliştiriyor. Atölyelerimiz açık kapı sistemiyle devam ediyor. Yılın her zamanı çocuklar kayıt yaptırarak bu atölyelerden faydalanabilmektedirler" dedi.

Çocukların en fazla ilgi gösterdiği atölyelerden birinin bilgisayar atölyesi olduğunu söyleyen Kıratlı, atölyede eğitmenler eşliğinde güvenli internet, klavye kullanımı, animasyon çalışmaları, word, excel gibi çeşitli programların çocuklara öğretildiğini ifade etti. Sanat Atölyesi'nin kukla ve resim atölyesinden oluştuğunu kaydeden Kıratlı, "Bu atölyemizde daha çok çocukların hayal dünyasının gelişmesine katkıda bulunmak için faaliyetler yürütüyoruz. Çocukların hayallerini el becerileriyle bütünleştirerek, bunlardan çeşitli ürünler çıkarıyoruz. Daha sonra bu çıkarılan ürünleri atölye sergiliyoruz" diye konuştu.

Bağlama Atölyesi'nde çocukların müzik yeteneklerini ortaya çıkarmayı amaçladıklarını anlatan Kıratlı, atölyeye 9-14 yaş grubundan 45 çocuğun katıldığını belirtti. Her hafta cuma, cumartesi ve pazar günleri atölyede çalışma yapıldığını söyleyen Kıratlı, çocukların aktif notalarla bağlama çalmayı öğrendiklerini söyledi.

ÇOCUKLAR HİZMETTEN MEMNUN

Bağlama Atölyesi'ne giden Herem Nergiz (12), atölyede çeşitli enstrümanları kullanmayı öğrendiklerini, enstrümanların yanında arkadaşlık ilişkilerinin de geliştiğini kaydetti. Helin Özkaya (12), eğitmenlerin kendilerini yetiştirmek için büyük çaba sarf ettiğini ve atölyeye katıldığı için çok mutlu olduğunu söylerken, Tirej Kaya (12), üç yıldır Sümerpark'taki atölyelerden faydalandığını, bunun okuldaki derslerine başarı olarak yansıdığını söyledi. 5 yıldır Sümerpark'taki atölyelere devam ettiğini belirten Beyzanur Karataş (12) da, eğitmenlerin kendilerine arkadaş gibi davrandığını, belediyenin çalışmalarından çok memnun olduğunu söyledi.

Çocuklar En Çok Bilgisayar Ve Bağlamaya İlgi Gösteriyor

Çocuklar En Çok Bilgisayar Ve Bağlamaya İlgi Gösteriyor

Çocuklar En Çok Bilgisayar Ve Bağlamaya İlgi Gösteriyor

Kaynak: Haber Kaynağı
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim