• BIST 88.735
  • Altın 232,008
  • Dolar 6,0689
  • Euro 6,9279
  • İstanbul 26 °C
  • Ankara 18 °C
  • İzmir 27 °C

Ayrılık sürecinde ortaya çıkan olumsuz düşüncelere dikkat

Ayrılık sürecinde ortaya çıkan olumsuz düşüncelere dikkat
Yrd. Doç. Dr. Onur Okan Demirci, ayrılık sürecinde ortaya çıkan olumsuz düşüncelere dikkat çekti.

Yrd. Doç. Dr. Onur Okan Demirci, ayrılık sürecinde ortaya çıkan olumsuz düşüncelere dikkat çekti.

Yrd. Doç. Dr. Onur Okan Demirci, ayrılık sürecinde ortaya çıkan olumsuzlukları şöyle sıraladı;

Bağımlılık ve yalnız kalma korkusu

"Onsuz yapamam düşüncesi veya bundan sonra kim beni ne yapsın düşüncesi Ayrılmak, özellikle belirli bir yaş grubu için öncelikle bir kayıp demektir. Bu süreçte üzülmek oldukça normal ve doğal bir duygudur. Ama bu acı geçecek ve tekrar kendinize gelip yeniden aşka, sevgiye, beraberliğe kapılarınızı açacaksınız"

"Ya başkasını bulamazsam" düşüncesi ve korkusu

Aslında onun olumsuz kötü yanlarıyla yaşayabilirim düşüncesi. Beterin beteri vardır düşüncesi. Ama unutmayın ki iyinin iyisi de vardır. "Ayrılma kararını o versin" düşüncesi: "Sorumlusu ben olmayım, benim yüzümden bitmiş olmasın" düşüncesi Ama unutmayın ki karşı tarafın ayrılmasını beklemek sorumluluktan kaçınma göstergesidir.

"El alem ne der" düşüncesi: Boşanmak/ayrılmak bazılarının gözünde başarısızlıktır. Boşanmış denmesin diye kötü giden bir ilişkiyi uzatıp ayrılmazlar. Fakat unutmayın ki ayrılmak dünyanın sonu da değildir, başarısızlık da değildir.

"Emeğim vaktim boşa gitmiş olmasın" düşüncesi: "Bu kişiye on yılımı verdim. Ayrılsam, benim on senedir uğraştığım emeğin üzerine başka birisi konar", deyip bir on sene daha verip süreci iyice uzatmak Ama unutmayın ki ihtiyaçlarınız karşılanmıyorsa, sevildiğinizi ve güvende olduğunuzu hissetmiyorsanız uzatmanın da bir anlamı yoktur."

Yrd. Doç. Dr. Onur Okan Demirci, ayrılık acısıyla başa çıkabilmek için yapılmaması gereken hatalar konusunda ise şunları söyledi;

"Kaçınma Davranışı Göstermek: Örneğin: alkol ile üzgünlüğü gidermeye çalışmak, sosyal çekinme, anıları silme, o kişiyi düşünmeyi yasaklama vs... Bu stratejiler kısa vadede rahatlatıcı olabilir ancak uzun vadede yararlı değildir. Duygusal destek almak ve duygularını paylaşmak önemlidir.

Saldırı Göstermek: Örneğin: bloklama, hemen başka bir sevgili bulma, çok eğleniyorum durumu yayma ve bunu sosyal medyada paylaşma, eski sevgiliyi kötüleme, tekrar bağlanmaktan korkma ("ilişki insanı değilim"), intikam alma ve intikam peşinde olma gibi."

Yrd. Doç. Dr. Onur Okan Demirci, ayrılık süreci aşamaları aşamalarını ise, "Kabullenememe: Ayrıldığınıza inanamamak ve bu yaşadığınız durumun size gerçek dışı gelmesi

Karmaşık Duygular İçinde Olma: Sık sık ağlama, özlem, üzüntü ve öfke duygusu yaşamak

Yeni Bir Yön Belirleme: Duygusal çöküntüden kurtulmak, hayatınıza yeni bir yön vermeye başlamak, kendinize ve hobilerinize vakit ayırma

Kabullenme ve Yeni Bir Aşka Yelken Açma: Ayrılmanın doğru bir karar olduğunu benimsemiş olmak ve yavaş yavaş yeni bir ilişkiye hazır olmak." diye ifade etti.

Kaynak: Haber Kaynağı
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Yaşam biçimini değiştirerek kısırlıktan korunmak mümkün19 Ağustos 2018 Pazar 11:18
  • 5 kaşık kavurma 520 kalori19 Ağustos 2018 Pazar 10:23
  • Her şey sağlık ve güzellik için19 Ağustos 2018 Pazar 09:53
  • Bayramda et keyfiniz kilo kabusunuz olmasın19 Ağustos 2018 Pazar 09:43
  • Kurban Bayramı’nda bu uyarılara dikkat19 Ağustos 2018 Pazar 09:23
  • Kurban Bayramı’nı hastanede geçirmek istemeyenler dikkat19 Ağustos 2018 Pazar 09:23
  • Nörolog Dr. Mehmet Yavuz:18 Ağustos 2018 Cumartesi 18:23
  • Kurban Bayramı’nda beslenme18 Ağustos 2018 Cumartesi 16:53
  • Diş hekimlerinden ‘kürdan’ uyarısı18 Ağustos 2018 Cumartesi 15:38
  • Etleri ’çözüldükten sonra hemen tüketin’ uyarısı18 Ağustos 2018 Cumartesi 14:13
  • ÇOK OKUNANLAR
    Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim