• BIST 109.330
  • Altın 155,894
  • Dolar 3,8638
  • Euro 4,5501
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 11 °C
  • İzmir 16 °C

Yetişkinlerin çoğunda bel ağrısı görülüyor

Yetişkinlerin çoğunda bel ağrısı görülüyor
Uzmanlar, yetişkinlerin yüzde 80’inde, yaşamlarının bir döneminde önemli derecede bel ağrısı olduğu tespit edildiğini belirtti.


Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Emin Dişli, "Bel ağrısı, işgücü kaybına neden olan ve günlük hayatı etkileyen önemli sağlık sorunlarından birisidir" dedi.

Dr. Emin Dişli, bel ağrısının bir hastalık olmadığını vurguladı. Dr. Dişli, "Belde hissedilen ağrı farklı hastalıkların sonucunda görülebilen bir belirtidir. Dolayısıyla bel ağrısı farklı nedenlerden kaynaklanabilir. Örneğin kireçlenme, fıtıklar, beldeki mekanik zorlanmalar, omurgayı tutan romatizmal hastalıklar, iltihabi bazı hastalıklar, kemik erimesi, kanser, yumuşak doku zedelenmesi veya iç organlardan kaynaklı bazı hastalıklar bel ağrısı belirtisiyle karşımıza çıkabilir. Bu nedenle belinde uzun süreli geçmeyen ağrısı olan kişiler daha fazla beklemeden uzman bir hekime başvurmalıdır" ifadelerini kullandı.

Belinde sorunu olan kişilerin her şeyden önce hareketsiz kalmaması gerektiğini kaydeden Dr. Dişli, şöyle devam etti:
"Hareketsiz bir yaşam tarzı, tüm vücudu olduğu gibi belimizi de kötü etkiler. Sırt kaslarının güçlü ve esnek olmasını sağlamak için düzenli egzersiz yapılmalıdır. En uygun sporlar ise yüzme ve bisiklet sürmektir. Bel ağrısı şikayeti olanlar, diz seviyesinden aşağıya veya ayağınızın yere temas etmeyeceği oranda yüksek yerlere oturmayın. (alçak tuvalete, yere, yüksek sandalyeye, tabureye) Otururken belinizin arkasını ufak yastıkla destekleyin ve kesinlikle yere yatmayın. Yere eğilirken belinizden değil, diz ve kalçalarınızdan bükülün.

Yerden bir cisim kaldırmak gerekirse belinizden eğilmeyin, dizinizden ve kalçanızdan bükülün yani çömelin, cismi gövdeye yaklaştırıp bu şekilde doğrulun. Ağırlık taşırken iki elinize eşit yük alın ya da gövdenize yakın iki elle taşıyın. Yatağa yatarken; önce yatağa oturun, bacaklarınızı karnınıza doğru çekerek, yan yatın ve sonra sırt üstü dönün (yataktan kalkışta da tam tersini uygulayın) Bir cismi itmek veya çekmek gerekirse öncelikle bundan kaçının, eğer mutlaka yapmak gerekiyorsa itin.

Yukarıdan bir cisim almak gerekirse uzanmayıp, ayaklarınızın altına bir merdiven veya tabure koyup öyle alın. Yüksek topuklu ayakkabı kullanmayın. Kiloluysanız mutlaka kontrollü bir şekilde kilo verin. Sigara içmeyin."

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Almanya'da ödül verilen Türk doktor ülkesine hizmet etmek istiyor16 Aralık 2017 Cumartesi 16:34
  • 5 yıl beklediği nakil yaşamasına yetmedi16 Aralık 2017 Cumartesi 16:23
  • Bin hastanın 48 ton göbek yağını ameliyatla eritti16 Aralık 2017 Cumartesi 14:23
  • Eğitim Mahallesi’ne sağlık merkezi16 Aralık 2017 Cumartesi 14:08
  • Sarıgöl’de iki günde 70 ünite kan toplandı16 Aralık 2017 Cumartesi 13:48
  • Muşmula çayı binbir derde deva16 Aralık 2017 Cumartesi 13:18
  • Başhekim Balcı göreve başladı16 Aralık 2017 Cumartesi 13:13
  • Kışın kalp hastalarını tehdit eden 3 risk16 Aralık 2017 Cumartesi 12:33
  • Bu uyarıyı dikkate alın16 Aralık 2017 Cumartesi 12:23
  • OMÜ’de "Selim Anorektal Hastalıklar Kursu"16 Aralık 2017 Cumartesi 12:13
  • ÇOK OKUNANLAR
    Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim