• BIST 108.197
  • Altın 153,753
  • Dolar 3,8399
  • Euro 4,5165
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 9 °C
  • İzmir 16 °C

Yaşınıza göre spor yapın

Yaşınıza göre spor yapın
Spor yapmak endorfin salgılayarak mutlu eden, dinç tutan ve stresten uzaklaştıran eylem fakat uzmanlar yaşımıza göre spor yapmamız gerektiğini vurguluyorlar, işte her yaşa göre spor araştırması

Spor yapmak mutluluk hormonu endorfin salgılar ve dinç tutar fakat yaşımıza göre spor yapmamız daha uygun. Spor yapmak her yaş için önemli ve belirli egzersizleri yapmak bizi daha dinç tutar. Sporunuzu da yaşınıza göre yapmalı ve egzersizlerinizi bunlara göre seçmelisiniz. Vücut hormonlarımız da yapacağımız spor üzerinde çok etkili. Ayrıca stresle başa çıkmak için etkili bir yöntem de spor. Dikkat etmeniz gereken hangi yaşta hangi sporların uygun olduğudur.Pfizer’in “Sen Çok Yaşa” kampanyası için “Her Yaşa Özel Egzersiz Önerileri” uzmanların görüşleri alınarak derlendi. 

20’li Yaşlar: İddialı bir fitness (fiziksel egzersiz) hedefi belirleyin. Uzun mesafe koşularına ya da yoğun bir antrenman sınıfına katılmayı hep istemiş miydiniz? Bu sizin için bir fırsat olabilir. Bir hedef belirleyin, sonra önümüzdeki on yıl içinde ona ulaşmak üzere plan yapın. 

30’lu Yaşlar: 20 yaşından sonra bazal metabolizmanız her on yılda bir yüzde 1 ila 2 oranında yavaşlıyor. 30’lu yaşlarınızda haftada dört gün birer saat antrenman (kardiyo ve direnç) ve en az bir gün 45 ila 60 dakika yüksek yoğunlukta kardiyo hedefleyin. Egzersizler arasında bir gün ara vermeyi unutmayın. 

40’lı Yaşlar: 40’lı yaşlarda haftada üç gün günde bir saat ağırlık çalışması ve haftada 5 gün günde 45 dakika kardiyo hedefleyin. Haftada bir gün ara verin. Ancak, yeni bir egzersiz programına başlarken mutlaka doktorunuza danışmayı ihmal etmeyin. 

50’li Yaşlar: 50’li yaşlarda haftada 4 ila 6 kez 20-40 dakikalık kardiyo ve haftada iki kez yarım saat ağırlık çalışması yapabilirsiniz.  Ancak böyle bir egzersiz programına başlamadan önce mutlaka doktorunuza danışmalısınız. Egzersizlerin ardından mutlaka germe/esneme hareketleri yapmayı unutmayın.  

60 ve Üstü Yaşlar: Bu yaşlarda düzenli egzersiz yapmak, ama bu arada eklemleri zorlayan aerobik egzersizden kaçınmak önem taşır. Eklemlerinize yüklenmekten kaçınmak için, kısa yürüyüşler yapabilir, yüzebilir ya da pedal çevirebilirsiniz. 

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Epidural anestezi ile normal doğum13 Aralık 2017 Çarşamba 13:38
  • Spor yaparak 750 kilo verdiler13 Aralık 2017 Çarşamba 13:18
  • Kulak çubuklarına dikkat13 Aralık 2017 Çarşamba 12:53
  • 7 adımda özgüven eksikliğinden kurtulun13 Aralık 2017 Çarşamba 11:25
  • Diş çekiminden sonra geçmeyen ağrıya dikkat13 Aralık 2017 Çarşamba 11:03
  • Dişlerde oluşan sararmalara dikkat13 Aralık 2017 Çarşamba 10:53
  • Gözler de sarı nokta problemine dikkat13 Aralık 2017 Çarşamba 10:48
  • İç Hastalıkları Uzmanı Halil Kalli Hatem Hastanesinde13 Aralık 2017 Çarşamba 10:38
  • Saç ekiminde 4 aşamaya dikkat13 Aralık 2017 Çarşamba 10:38
  • Uzmanlar kalp krizi vakalarında gözden kaçırılan noktaları anlattı13 Aralık 2017 Çarşamba 10:29
  • ÇOK OKUNANLAR
    Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim