• BIST 9524.59
  • Altın 2495.87
  • Dolar 32.5928
  • Euro 34.7115
  • İstanbul 12 °C
  • Ankara 11 °C
  • İzmir 17 °C

Vodafone Türkiye, İki Yılda Dijitalleşmeye 5 Milyar Harcadı

Vodafone Türkiye, İki Yılda Dijitalleşmeye 5 Milyar Harcadı
Vodafone, Dijital Dönüşüm Hareketi adlı stratejik yatırım programı ile 5 milyar TL'lik yatırım yaptığını açıkladı.

Vodafone, Dijital Dönüşüm Hareketi adlı stratejik yatırım programı ile 5 milyar TL'lik yatırım yaptığını açıkladı.

Türkiye'nin Dijital Dönüşümünde yatırımlarda bulunan Vodafone, 2013-14 mali yılının ikinci yarısında gerçekleştirdiği "Dijital Dönüşüm Hareketi'nin ilk 2 yılını 5 milyar TL'lik yatırımla kapattığını açıkladı, Vodafone Türkiye'nin 2015-16 mali yılı ilk yarıyıl sonuçlarını değerlendirmek ve iki yılını dolduran "Dijital Dönüşüm Hareketi'nin sonuçlarını paylaşmak üzere düzenlenen toplantıya Vodafone Türkiye CEO'su Gökhan Öğüt ile Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcıları katıldı. Toplantıda şirketin, "Dijital Dönüşüm Hareketinin ilk 2 yılını 5 milyar TL'lik yatırımla kapatarak Türkiye için toplam yatırımlarını 17 milyara çıkardığı açıklandı. Açıklamada, Vodafone Türkiye'nin, son iki yılda yüzde 35,9 ile toplam mobil gelir pazar payında rekor seviyeye ulaştığı ve aynı dönemde en fazla pazar payı kazanan operatör olduğu belirtildi.

Vodafone Türkiye olarak yatırım ve büyüme açısından başarılı bir yılı geride bıraktıklarını belirten Vodafone Türkiye CEO'su Gökhan Öğüt, "2015 yılı bizim için özellikle genişbant yatırımlarını hızlandırdığımız, ülkemizi mobil iletişimde yeni bir aşamaya taşıyacak olan 4.5G için hazırlıklarımıza heyecanla başladığımız bir dönem oldu. Çift haneli toplam gelir büyümesini 12 yarıyıldır sürdüren şirketimiz, bugüne kadarki en yüksek yarıyıl toplam geliri olan 4,4 milyar TL'ye ulaştı. Şirketimizin Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr'ı yüzde29,6 artışla bugüne kadarki en yüksek yarıyıl seviyesi olan 848 milyon TL'ye yükseldi. Faaliyet kârımız ise aynı dönemde 301 milyon TL olarak gerçekleşti" dedi.

2015-16 mali yılının ilk yarısında toplam 814 bin net abone kazanarak mobil telekom pazarında "en çok net abone kazanan operatör" olduklarına dikkat çeken Öğüt, "Toplam abone sayımız 21,6 milyona ulaşırken, faturalı abone sayımız da 9,2 milyona çıkarak toplam bazımızın yüzde 43'ünü oluşturdu. Ocak 2015'te yaptığımız sabit internet lansmanı ile sabit genişbant abone sayımız da geçen yılın aynı dönemine göre üç katına çıkarak 183 bine ulaştı" dedi.

Artan abone sayısına bağlı olarak Türkiye'de hızlı bir gelişim gösteren veri devriminin de lideri olduklarını ifade eden Öğüt, "Akıllı cihaz penetrasyonumuz yüzde 53 seviyesine çıkarken, her iki Vodafone abonesinden biri akıllı telefon sahibi oldu. Buna bağlı olarak, abonelerimizin veri kullanımı yüzde 140 artışla 43,9 bin terabayt'a yükseldi. Bu da mobil veri gelirlerimizde yüzde 92'lik artışı beraberinde getirdi" diye konuştu.

"HEM SEKTÖRÜMÜZ HEM DE ÜLKEMİZ 4.5G İLE MOBİL İLETİŞİMDE ÇAĞ ATLAYACAK"

2016 yılında telekomünikasyon sektörünün en önemli gündem maddesinin 4.5G teknolojisi olacağına dikkat çeken Öğüt, şöyle devam etti: "Hem sektörümüz hem de ülkemiz 4.5G ile mobil iletişimde çağ atlayacak. Biz de Vodafone Türkiye olarak 10'uncu yaşımızı 4.5G gibi büyük ve anlamlı bir yatırımla taçlandıracak olmanın heyecanı içindeyiz. 4.5G ihalesi, satın alma ve 3G sonrası Türkiye pazarına yaptığımız üçüncü büyük yatırım niteliğini taşıyor. Herkesin hayatında köklü değişiklikler yaratacağına inandığımız 4.5G teknolojisine çekirdek şebekemiz, SIM kartlarımız, akıllı cihazlarımız, mağazalarımız ve insan kaynağımız dahil her anlamda hazırız. Diğer yandan, 4G ve üstü teknolojilerde 30 yıllık global deneyime sahibiz. Bugün 19 ülkede 4G, 5 kıtada ve 15 ülkede ise 4.5G hizmeti veriyoruz. 77 ülkede ise 4G uluslararası dolaşım hizmeti sunuyoruz. 5G'de de öncü çalışmalara imza atıyoruz. Dolayısıyla, tüketici ne ister, çok iyi biliyoruz. Şimdi bu deneyimimizi Türkiye'ye taşıyacağız. Aldığımız frekansları global deneyimimizle birleştirerek Nisan 2016 itibariyle tüketicilerimize en hızlı, kapasiteli, yaygın ve kaliteli 4.5G hizmetini sunacağız. Vodafone Türkiye olarak, Dijital Dönüşüm ile büyümeyi ve ülkemizde önce 4.5G ardından 5G teknolojileri ile şekillenecek, fiber ağların evlere, binalara kadar gitmesi ile oluşacak "Gigabit Toplumu'nun oluşmasına liderlik etmeyi sürdüreceğiz".

VODAFONE RED ABONELERİ, İKİ YILDA 833 MİLYON TL TASARRUF ETTİ"

Vofadone Türkiye Bireysel İşbiriminden Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ender Buruk son iki yılda 10 milyon bireyi dijital dünya ile tanıştırdıklarını belirterek "Bireyleri incelerken, dijital doğanlar ve sonradan dijital dünyaya adapte olanlarak gruplara ayırdık. Dijital doğanların her 10'da 9'unun akıllı telefonu bulunuyor. Diğerlerinden 2,5 kat daha fazla mobil internet kullanıyorlar, yurt dışında ortalama 5 gün geçiriyorlar iki yılda toplam 164 milyon dakika ücretsiz konuşmuşlar. Bu kişileri "Red" çatısı altında topladık. Vodafone Red iki yılda abonelerine 833 milyon TL tasarruf ettirdi" dedi.

"36 BİN KOBİ'NİN DİJİTALLEŞME ENDEKSİ HESAPLANDI"

Vofadone Türkiye Kurumsal İşbiriminden Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy ise Türkiye'deki işletmelerin, dijitalleşme endekslerini son 1,5 yılda yüzde 53'e çıkardığını belirterek, "Yarına Hazırım Platform'nun 1,5 yıl içinde 2 milyon işletme tarafından ziyaret edildi. 36 bin KOBİ dijitalleşme endeksini hesapladı. Türkiye'de en büyük 100 şirketin dijitalleşme endeksinin 60 olduğu görüldü. Şirketler için "yarına hazırım" stratejimizle kurumsal segment toplam gelirlerimiz yüzde 23 arttı" ifadelerini kullandı.

"MAĞAZALAR DİJİTALLEŞTİ"

Vofadone Türkiye Ticari Operasyonlardan Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Sinan Kızıldağ ise mağazalarını dijital dizayna geçirdiklerini belirterek, "50 bin metre kare mağaza alanımız yenilendi, yeniden dizayn edildi. Ayrıca sesli imzayı da ilk kullanan operatör olduk. Müşteri hizmetlerinde ise yenilikçi teknolojileri uyguluyoruz" dedi.

ÇALIŞANLARDA KADIN ERKEK ORANI EŞİTLENMESİ HEDEFLENİYOR

Vofadone Türkiye İnsan Kaynaklarından Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Pınar Kalay da Vodafone'un gelecek vizyonunda kadın-erkek eşitliğine verilen önemin altının çizerek, "Şirketimiz 2015 yılında yüzde 46,3'ü kadın olmak üzere toplam 527 kişiyi işe aldı. Vodafone, yüzde 41 kadın oranıyla bu alanda sektör liderliğini elinde tutuyor. Hedefimiz bu oranı eşitlemek ve yönetici olarak daha çok kadının yer almasını sağlamak." dedi.

Toplantının soru cevap kısmında 4,5G ile kaç cihazın dönüşmesini beklediklerini açıklayan Gökhan Öğüt, "Son 4 aydır abonelerimize teşhir ettiğimiz telefonların buna uyumlu olmasını sağladık. Abonelerimizin sahip olduğu telefonların ve mağazamızdakilerin yüzde 30'u 4,5G'ye uyumlu. Abonelerimizin ilk günden itibaren buna geçmesini istiyoruz. Yüzde 70'lik bir dönüşüm birkaç yıl içinde olacaktır. Bu anlamda "eskisini getir yenisini götür" kampanyalarımız devam ediyor" dedi.

Hem mobil hem sabit geniş bandın Türkiye'de yayılması için fiber alt yapı konusunda atılacak çok adım olduğunu belirten Öğüt, "Bizim sabit internet abonemiz 3 kat artarak 186 bin oldu ve bunların üçte ikisinin evinde daha önce hiç internet yoktu. Başka bir şirketten geçenlerden daha fazla bir oran olması sektör açısından önemli ve bizim açımızdan sevindirici. Türkiye'de 9 miylon evde internet var ve 12 milyon evde internet yok. Üzücü bir durum fakat sektör açısından bir fırsat. Fakat yapılacak çok iş atılacak çok adım var. Fiber alanındaki yatırımlar yeterli değil. Ülke olarak tüm operatörlerin, gerekirse devletin de bu işe girerek bir ortaklıkla ülkemizin ihtiyacı olan fiberin yapılmasını istiyoruz. Örnekleri inceliyoruz, bunları ülkemizin şartlarına göre devlet, özel sektör ve ortaklıklar (PPP) modeliyle yapılmasının en doğru olduğunu düşünüyoruz. Mobildeki paylaşım sabite de örnek olmalı. Son iki yılda bin 800 kilometrelik fiber paylaşım başvurusunda bulunduk, 43 kilometresi kabul edildi. Türkiye'de 258 bin kilometre fiber ağı fiber ağ var ve bu en az iki katına çıkarsa belli bir düzeye gelmiş oluruz. Tüm operatörler ve devletin de içinde bulunacağı bir ortaklıkla bu yatırımın yapılmasının en doğrusu olduğunu düşünüyorum. Bunun dünyada da bir çok örneği bulunuyor. Baz istasyonlarımızın dörte birinin ortak kullanıyoruz ve bu konuda açığız. Fiberde de bu olabilir" dedi.

Vofadone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel ise fiber alt yapının ulusal bir mesele olduğunu belirterek "Fiber su, elektrik gibi bir şart olmalı. Fiber yatırım yapmak isteyenlerin teşvik edildiği, engellerin kaldırıldığı bir ortam arzuluyoruz. Kaynaklar etkin kullanılmalı ve mükerrer yatırımdan kaçınmak gerekir bu ülkemizin menfaatleri için önemli bir konudur" ifadelerini kullandı.

Vodafone Türkiye, İki Yılda Dijitalleşmeye 5 Milyar Harcadı

Vodafone Türkiye, İki Yılda Dijitalleşmeye 5 Milyar Harcadı

Vodafone Türkiye, İki Yılda Dijitalleşmeye 5 Milyar Harcadı

Kaynak: Haber Kaynağı
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim