Dünyanın ikinci büyük mobil operatörü Vodafone'un Türkiye birimi Vodafone Türkiye'nin 2014-2015 mali yılının ilk çeyreği Nisan-Haziran döneminde servis gelirleri yüzde 3.7 artışla 1.4 milyar lira olarak gerçekleşti.
Şirketin basın bültenindeki açıklamasına göre, mobil çağrı sonlandırma ücreti düşüş etkisi hariç tutulduğunda gelirler geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 10.8 arttı.
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nun 1 Temmuz 2013 tarihinde arabağlantı ücretlerinde indirime gitme kararı alması operatörlerin gelir büyümelerinin yavaşlamasına neden olmuştu.
Vodafone Türkiye'nin toplam abone sayısı, son çeyrekte 308.000 net abone kazanımıyla 20.4 milyon adete yükseldi. Faturalı abone sayısı 8.2 milyona çıkarak toplam abone bazının yüzde 40'ına ulaştı. Şirketin ortalama abone başına geliri (ARPU), 22.1 TL olarak gerçekleşti.
Vodafone Türkiye'nin akıllı cihaz penetrasyonu, geçen yılın aynı dönemine göre 10.3 puan artışla yüzde 36'lık seviyeye yükselirken, veri gelirleri geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 50 arttı.
Şirketin birinci çeyrek performansını değerlendiren Vodafone Türkiye CEO’su Gökhan Öğüt şöyle konuştu:
“2014-15 mali yılının ilk çeyreği; bireylerden kurumlara, sosyal hayattan ekonomik yaşama kadar Türkiye’nin uçtan uca dijital kalkınması hedefiyle ilan ettiğimiz Dijital Dönüşüm Hareketi’nin istikrarlı büyümemize katkı sağladığı bir dönem oldu. Vodafone Türkiye olarak odağımıza yatırımı alarak Türkiye’nin dijital geleceğinin lideri olma vizyonumuzla hedeflerimizde kararlılıkla ilerliyoruz. Geçen finansal yıl sonunda bir yatırım taahhüdünde bulunarak, gelecek iki yılda, Vodafone Grubu’nun Spring Projesi doğrultusunda Türkiye’ye ayırdığı kaynağın da eklenmesiyle, ‘2 yılda toplam 2 milyar TL’nin üzerinde yatırım yapacağız’ dedik. Bu doğrultuda istikrarlı büyümemizi yatırım odağından uzaklaşmadan devam ettireceğiz.”