• BIST 9693.46
  • Altın 2496.161
  • Dolar 32.4971
  • Euro 34.5977
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 10 °C
  • İzmir 16 °C

Uzmanlar, Tüketici Haklarını Anlattı

Uzmanlar, Tüketici Haklarını Anlattı
Küçükçekmece'de 15 Mart Dünya Tüketiciler Günü kapsamında düzenlenen söyleşide uzmanlar, tüketici haklarını anlattı.

Küçükçekmece'de 15 Mart Dünya Tüketiciler Günü kapsamında düzenlenen söyleşide uzmanlar, tüketici haklarını anlattı.

Küçükçekmece Belediyesi'nin 15 Mart Dünya Tüketiciler Günü kapsamında düzenlediği "Geleceğimizi Borçlanmayalım" konulu söyleşide, uzman konuklar tüketici hakları ile ilgili önemli bilgiler verdi.

Gazi Üniversitesi Turizm Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hamil Nazik, Tüketici Hakları Merkezi Genel Başkanı Fatih Dinler ve Av. Fahri Safa Küpçü'nün konuşmacı olarak katıldığı söyleşide tüketme alışkanlıkları konuşuldu. Atakent Kültür ve Sanat Merkezi'nde gerçekleşen programın moderatörlüğünü Sebahattin Doğan yaptı. Söyleşiye, Küçükçekmece Belediye Başkan Yardımcısı Recep Şencan, Özel Kalem Müdürü Ömer Keser ve öğrenciler katıldı.

"HEP DAHA FAZLASINI İSTİYOR, ROBOTLAŞIYORUZ"

Türk toplumunun tüketme konusunda hasta olduğuna dikkat çeken Prof. Dr. Hamil Nazik, "Avrupa tüketim çılgını değil. Ancak, bizler borçlarla yaşayan, olmayan geliri harcayan bir toplumuz. Değişim, hayatımızda sürekli olan bir şey. Günümüzde akıl almaz bir üretim ve tüketim olgusu var. Hepimiz, her şeye fazlasıyla sahip olmak istiyoruz. Olmasa da olurumuz yok. İnsanlar egoist, taklit, kıskançlık yaparak, hep daha fazlasına sahip olmanın peşinde. Manevi, dini ve etik değerler istek ve arzularımız ne kadar çoksa o kadar geri planda kalıyor. Buna bağlı olarak suç ve günah işliyoruz. Yapay ihtiyaçlarımız ortaya çıkıyor. Gerçek ihtiyaçlarımız arka planda kalıyor. Robotlaşıyoruz. Bunun önüne geçmek için, mutluluğu manevi değerlerde arayalım, sorgulayalım. İnternet, TV ve telefondan uzak duralım" diye konuştu.

TÜKETİCİLER HAKLARINI BİLİYOR MU?

Tüketici Hakları Merkezi Genel Başkanı Fatih Dinler de, "Ülkemizde 58 milyon kredi kartı var. Türkiye'de 58 milyon kişi ihtiyaçlarını plastik kartlardan karşılıyor. Para artık bankalar sayesinde anında elimizde" diyerek, tüketici hakları ile ilgili önemli bilgiler verdi:

Dinler, "Satın aldığınız ürün problemliyse sözleşmeden dönme, satış bedelinden indirim isteme, ücretsiz onarılmasını isteme ve değişim haklarına sahipsiniz. İlk 6 ay içerisinde iade edebilmek için ise internetten ya da kapıdan ödeme yöntemiyle almış olmalısınız. Garanti süresi 2 yıl olan ürün ikinci kez arızalanırsa, bedel iadesi isteyebilirsiniz. Kapıdan ve internet üzerinden satışlarda 14 günlük cayma hakkına sahipsiniz. Paket turlarda da bedel iadesi isteme hakkına sahipsiniz."

Fatih Dinler, pek çok kişinin şikayetçi olduğu kredi kartı aidat ücretleri için ise bankaların mutlaka tüketiciye aidatsız kredi kartı sunmak zorunda olduğunun altını çizdi.

"TÜKETİCİLER HAKLARINI KAYMAKAMLIKLARDA ARAYABİLİR"

Dinler, tüketicilerin haklarını aramak için 2 bin 320 TL'ye kadar olan harcamalarda Kaymakamlıklardaki Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurabileceğini söyledi.

Söyleşide, Av. Fahri Safa Küpçü de tüketici ile ilgili kavramları anlattı. Söyleşi sonunda Tüketici Hakları Merkezi Genel Başkanı Fatih Dinler, programa olan desteklerinden dolayı Küçükçekmece Belediye Başkan Yardımcısı Recep Şencan'a, tüketim hareketine olan katkılarından dolayı ise Özel Kalem Müdürü Ömer Keser'e teşekkür ederek, plaket verdi. Başkan Yardımcısı Recep Şencan da konuklara teşekkür ederek, çiçek takdim etti.

Uzmanlar, Tüketici Haklarını Anlattı

Uzmanlar, Tüketici Haklarını Anlattı

Uzmanlar, Tüketici Haklarını Anlattı

Kaynak: Haber Kaynağı
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim