1990'ların ortalarında Radikal'den istifa ettikten sonra kısa ve belgesel filmler yapmaya başlayan Kıvanç, günlük yazılarına riyatabirleri.blogspot.com adresinde devam ediyordu.
Radikal, Kıvanç'ı 'Ümit Kıvanç evine döndü, Radikal'e hoşgeldi...' başlıklı bir yazı anonsu (24 Şubat 2015) ile okurlarına şöyle duyurdu:
Türkiye ’nin kıymetli yazarlarından biri olan Ümit Kıvanç gazeteciliğe Milliyet gazetesinde başladı, Cumhuriyet, Radikal, Nokta dergisi ve Taraf’ta çalıştı. Birikim dergisinde yazdı ve yazıyor. 1990’ların ortalarında kısa ve belgesel filmler yapmaya başladı.
Önemli belgeselleri arasında, Kızlar ve Kökler, Nazê, Şarkılarla Geçtim Aranızdan (Kazım Koyuncu için bir film ), 19 Ocak’tan 19 Ocak’a (Hrant Dink cinayeti sonrası), Uçurtmam Tellere Takıldı (Ahmet Kaya için bir film) ve Roboski katliamıyla ilgili Ağlama Anne, Güzel Yerdeyim sayılabilir. İlk kitabı, “birtakım kadınlar, muhtelif erkekler ve hep bildiğimiz şeyler üzerine bir upuzun hikâye” olan Aşkım Bana Resimaltı’dır.
Bunu “siyasî polisiye roman” Bekle Dedim Gölgeye (1989) izledi. Erkek Hikâyeleri(1990), hikâyelerini topladığı ilk kitabıdır. Macbeth - Muhitimize Uyarlama Denemesi (1991) ise tek oyunu. Yakın tarihimizi yeniden yorumlamaya ve anlamaya bir katkı niteliği de taşıyan Gaib Romans adlı romanı 1992’de çıktı. Bunu Yalnız Olmuyor (1995) ve Siyah Makamı (1997) izledi. Futbol basını üzerine eleştiri niteliğindeki Kesin Ofsayt (2001) İletişim, siyasî ve toplumsal konulardaki makalelerini derlediği Demiş Bulundum (1999) ve en son Ahmet Davutoğlu'nun 'Stratejik Derinlik'inin ve arkasındaki zihniyetin eleştirisi niteliğindeki Pan- İslamcının Macera Kılavuzu Birikim Yayınları’nca yayımlandı.
Günlük yazılarına riyatabirleri.blogspot.com adresinde devam eden Kıvanç, yıllar önce ilk köşe yazısını da Radikal’de yazmıştı.
Bir nevi evine geri döndü. Aramıza hoşgeldi.