• BIST 9693.46
  • Altın 2499.907
  • Dolar 32.5633
  • Euro 34.7694
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 17 °C
  • İzmir 18 °C

Uçak kazasında intihar şüphesi

Uçak kazasında intihar şüphesi
New York Times, pilotlardan birinin, 150 kişiye mezar olan Germanwings havayolu şirketine ait Airbus A-320'nin düşüşü esnasında kokpitte olmadığını iddia etti. Gazeteye konuşan bir soruşturma müfettişi 'Dışarı çıkan ve kokpite dönmek isteyen pilot kapıya

Alman havayolu devi Lufthansa’ya bağlı Germanwings şirketinin 24 yaşındaki Airbus A320 tipi yolcu uçağının neden düştüğüne dair sır perdesi henüz kalkmadı. Almanya’nın Düsseldorf kentine gitmek üzere İspanya’nın Barcelona kentinden havalanan ve 144 yolcu ile altı mürettebat taşıyan uçak Fransız Alpleri’ne çakılmıştı.

Fransa İçişleri Bakanı Bernard Cazeneuve, önceki gün bulunan karakutulardan birinin kokpit ses kayıt cihazı olduğunu, zarar görmekle birlikte verilerin elde edilebileceğini belirtti. Bulunan karakutu analiz için Paris’e gönderildi. Uçuş verilerinin kayıtlı olduğu diğer karakutu da dün bulundu. Ancak bu karakutunun ciddi zarar gördüğü, hafıza çipinin yerinden çıktığı ve kayıp olduğu belirtildi.

'KAPIYI KIRMAYA ÇALIŞTI'

Kazanın nedenine ışık tutabilecek son iddia ABD 'nin saygın gazetelerinden New York Times'dan geldi. A320 kazasının soruşturmasına katılan askeri bir yetkili, gazeteye yaptığı açıklamada, pilotlardan birinin uçak düşerken kokpitin dışında olduğunu iddia etti. Gazeteye konuşan yetkili “Adam kapıya hafifçe vurdu ve cevap alamadı. Sonra daha sert vurdu ve yine cevap alamadı. Hiç cevap almadı” dedi. Adı gizli tutulan yetkili, “Kapıyı kırmaya çalıştığını duyabilirsiniz” diye konuştu. Pilotun dışarı niye çıktığının anlaşılamadığını anlatan yetkili, "Kesin olan şu ki, çarpma sırasında kokpitteki pilot yalnız ve kapıyı açmıyor" ifadesini kullandı.

Haberde, uçağın 38 bin feet'ten alçalmaya başlamasından itibaren kokpitle kontrol kulesi arasında hiçbir diyaloğun geçmediği ve uçaktan acil durum ya da yardım çağrısı yapılmadığı da belirtildi.

Fransa'da düşen uçak arızalı mıydı?

SADECE ALARM SESİ GELDİ

Soruşturmaya yakın bir kaynak ise AFP'ye yaptığı açıklamada, kokpit kayıtlarında, pilotlardan birinin koltuğunun geri çekildikten sonra kapının açılıp kapandığının duyulduğunu söyledi. Bir süre sonra kapının çalındığını ve uçak düşene kadar bir diyalog olmadığını belirten kaynak, bu süre zarfında sadece uçağın dağa yaklaştığına dair alarm sesinin duyulduğunu ifade etti.

'ELDEKİ VERİLERLE TERS DÜŞMÜYOR'

Avustralya basınına konuşan, Qantas havayolu şirketinin eski güvenlik şefi ve havacılık uzmanı Ron Bartsch, şu an için kesin bir yargıya varılamayacağını ancak pilotun intihar etmiş olma ihtimalinin, "eldeki verilerle ters düşmediğini" söyledi.

Uçağın izlediği rota ve kuleden gelen çağrılara yanıt verilmemesinin bu ihtimali güçlendirdiğini belirten havacılık uzmanı Bartsch, "Pilot intihara meyilli ise ve bunu yapmışsa, muhtemelen bu konudaki sorulara cevap vermeyeceklerdir" dedi.

'DOĞRULAYAMAYIZ'

Deutsche Welle Türkçe'nin haberine göre, spekülasyonlar hakkında yorum yapmak istemediğini belirten Lufthansa sözcüsü, ellerinde New York Times'ın iddiasını doğrulayacak veriler bulunmadığını söyledi. Germanwings de yazılı açıklamasında aynı ifadeleri tekrarladı. Kazayla ilgili incelemeyi sürdüren Fransız Soruşturma ve Analiz Bürosu'ndan (BEA) henüz resmi bir açıklama yapılmadı.

DÖRT SENARYO

Alman N24 televizyon kanalının bilim uzmanı Mick Locher ise kaza öncesinde pilotların uçağı kontrol altına almayı denemiş olabileceğini söyledi. Buna göre uçağın çarpışma hızının saatte 740 km olabileceği belirtildi. Fransız Le Point dergisine göre uçağın enkazı iki kilometrekarelik alana yayıldı. Şimdiye kadar tespit edilen en büyük insan bedeni parçası, bir evrak çantası büyüklüğünde. Havacılık uzmanları düşüşle ilgili dört senaryo üzerinde duruyor.

- Kabin basıncı düştü: Pilotlar, yangın veya kabin basıncının ani düşüşü nedeniyle görev yapamaz hale gelmiş olabilir. Bu durumda pilotlar ya da otomatik pilot kabin basıncını ayarlamak için alçalmayı seçmiş olabilir. Finlandiyalı Havacılık Ajansı Genel Müdür Henttu Trafi, havacılık çevrelerinden aldığı bilgiye göre kokpit seslerini kaydeden karakutudaki ilk bilgilere göre kokpit sessizdi, bu da pilotların baygın olabileceğine işaret ediyor olabilir. Fransa Sivil Havacılık Güvenliği İçin Tahkik ve Analiz Bürosu (BAE) Direktörü Remi Jouty, uçağın parçalarının çok küçük olması nedeniyle yapılan ‘havada infilak’ yorumların mesafeli. Jouty’e göre yüksek hızda sert bir zemine çarpan uçakların parçaları bu kadar küçük olabiliyor. Jouty’e göre ‘iki motorun birden durup durmadığını’ söylemek için de henüz erken. BAE’ye göre uçak son ana kadar uçtu. Uçuşun herhangi bir aşamasında hava durumunun olumsuz olduğuna yönelik bir veri yok.

- Bilgisayar sistemi çöktü: Kokpit bilgisayar sisteminin çökmüş olabilir. Bunun pilotların uçağın kontrolünü yitirmesine yol açmış olabileceği belirtiliyor. Geçtiğimiz 5 Kasım’da İspanya’nın Bilbao kentinden Almanya’nın Münih kentine giden Lufthansa uçağı bilgisayar tarafından bin metre alçalmaya zorlanmış, ancak bu durumu pilotlar engellemişti

- Zehirli gaz ihtimali: Focusonline sitesinde yer alan senaryoya göre kokpite zehirli gaz sızması sonucunda pilotlar bilincini kaybetmiş olabilir.

- Sabotaj iddiası: Uçak bir terörist saldırı sonucu düşürülmüş olabilir. Ancak hem ABD hem de Fransa uçağın düşmesine terörist saldırının yol açtığı seçeneği ihtimalinin düşük olduğunu bildirmişti.

Lufthansa ikinci pilotun Eylül 2013'ten beri Germanwings için çalıştığını ve 630 saatlik uçuş tecrübesi olduğunu açıkladı. Airbus A320 ile 6 bin saatlik uçuş tecrübesi olan kaptan pilotun ise 10 yıllık tecrübe sahibi olduğu açıklanmıştı.

Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim