• BIST 89.310
  • Altın 146,226
  • Dolar 3,6434
  • Euro 3,9074
  • İstanbul 22 °C
  • Ankara 19 °C
  • İzmir 21 °C

“Türkiye’de Kahveyi Daha Çok Orta Yaş Ve Gençler Seviyor”

“Türkiye’de Kahveyi Daha Çok Orta Yaş Ve Gençler Seviyor”
Profesyonel kahve pazarında önemli konumda olan Best İthalat'ın CEO'su Sertaç Akyüzol, 100 müşteriden 20'sinin yemek kartıyla kahve içtiğini söyledi.

Profesyonel kahve pazarında önemli konumda olan Best İthalat'ın CEO'su Sertaç Akyüzol, 100 müşteriden 20'sinin yemek kartıyla kahve içtiğini söyledi.

Kahve sektörünün son yıllarda yüzde 50 büyüyerek 3 katrilyonun üzerinde pazar büyüklüğüne ulaştığını belirten Best İthalat'ın kurduğu Best Coffee Shop mağazalarının sahibi Sertaç Akyüzol, kahve sektörünün büyümesinin ilginç tüketim alışkanlıklarını da beraberinde getirdiğini belirtti. Kahve markası İtalyan Lavazza'yı 2008 yılında Türk insanının beğenisine sunan, 2015 yılında 60 şubesiyle kahve zincirleri arasında önemli yere sahip Best Coffee Shop mağazalarının sahibi Sertaç Akyüzol, "Profesyonel kahve pazarı olarak adlandırdığımız hotel-restoran-cafe kelimelerinin kısaltılmışı olan HORECA kulvarının lideri konumundayız. Türkiye'deki 3 katrilyonun üzerindeki kahve pazarının yüzde 80'ini hazır kahveler, yüzde 20'sini Türk kahvesi, filtre kahve çekirdek kahve oluşturuyor. Biz tek bir kahve markayı, yani Lavazza kahve ürünlerini Best Coffee Shop mağazalarımızda müşterilerimizin damak tadına sunuyoruz" dedi.

Daha çok orta yaş ve gençlerin kahveyi sevdiğini söyleyen Akyüzol, her müşterinin ortalama 8 TL harcama yaptığını, kadın ve erkek müşteri oranının eşit olduğunu belirtti. 100 müşteriden 20'sinin yemek kartıyla kahve içtiğine, yüzde 50'sinin nakit ödeme yaparken kalan yüzde 30'sunun kredi kartıyla kahve tükettiğine dikkat çekti.

TÜRKİYE'NİN EN ÇOK KAHVE TÜKETEN ŞEHRİ İSTANBUL

2015 yılını yüzde 28 büyüyerek kapatan Best Coffee Shop mağazalarını 2016'da 100 şubeye çıkarmayı hedefleyen Akyüzol, "İstanbul, Türkiye'nin en çok kahve tüketen şehri. Dolayısıyla en fazla şubemiz burada. İtalyan lezzetini bu yıl Best Coffee Shop konsepti kapsamında franchise şubelerimizle Marmara Bölgesi dışına taşıyacağız" diye konuştu.

Sürekli büyüyen kahve pazarında yeni açılan Best Coffee Shop mağazasının aylık net yüzde 25 kazançla yatırım maliyetini 2 yılda çıkardığını kaydeden Akyüzol, "Franchise düşünen yatırımcılar, A plus müşterilerinin bulunduğu bölgelerde uygun maliyetli kiraları olan noktaları seçmeliler. Best Coffee Shop mağazası için isim hakkı bedeli, 45 bin euro. Yine 40 bin euro civarı kafe ekipman yatırım bedeli. Kafe inşaat maliyeti ortalama 40 bin euro olmakla birlikte altyapısı hazır olan yerlerde bu rakam 10 bin euronun altına inebilmektedir. Rotalty bedeli ise aylık ciro üzerinden yüzde 5. Anlaşmalı tedarikçiler tarafından IK, ürün lojistiği, teknik servis gibi tüm destek hizmetleri sunulmaktadır" ifadelerini kullandı.

“Türkiye’de Kahveyi Daha Çok Orta Yaş Ve Gençler Seviyor”

“Türkiye’de Kahveyi Daha Çok Orta Yaş Ve Gençler Seviyor”

Kaynak: Haber Kaynağı
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim