• BIST 9530.47
  • Altın 2472.847
  • Dolar 32.429
  • Euro 34.8442
  • İstanbul 16 °C
  • Ankara 15 °C
  • İzmir 17 °C

Turiste ‘yatacak’ yer çok

Turiste ‘yatacak’ yer çok
Türkiye’de otel yatırımlarının artmasıyla birlikte rekabet de kızıştı. Ancak turizmdeki olumsuz gelişmeler hesaba katılmayınca yeni oluşan yatak kapasiteleri boş kaldı. Yatak çok, gelen sayısı da az olunca oteller fiyat kırmak zorunda kaldı.

Bu yıl özellikle Rusya’da yaşanan ekonomik kriz sonrası Türkiye’ye gelen Rus turist sayısının düşmesi ve yaşanan terör olayları nedeniyle zor dönemlerden geçen turizm sektöründe ‘yatak arzının’ sürekli artması da farklı bir sorunu ortaya çıkardı. 600 bin yatak kapasitesine sahip Antalya’da dahi her yıl yapılan yeni yatırımlarla 35 bin yeni yatak kapasitesi daha ekleniyor. Turist sayısı düşerken yeni yatırımların gelmesi mevcut otel yatırımcılarını da kara kara düşündürüyor. Artan rekabet ile birlikte gelen turistin de azalması en çok fiyatlara yansıyor. Milyonlarca liralık yatırımla yapılan oteller fiyat kırarak turist çekmenin hesabını yapıyor.    

DENGEYE OTURMALI

Yaşanan durumu “Peynir ekmek gibi oda satıyormuşuz gibi bir hava oluşturuluyor” şeklinde değerlendiren Cornelia Diamond Golf Resort Spa Genel Müdürü Zafer Alkaya, “Türkiye’de talepten çok, otel ve yatak arzı var. Antalya’da her yıl 35 bin yeni yatak kapasitesi ekleniyor. Sadece yeni yatak kapasitesi için yılda 1 milyon yeni turiste ihtiyaç duyuyoruz. Artık buna birilerinin dur demesi gerekiyor. Bir otorite çıkıp bu olaya bir standart getirmeli. Özellikle Antalya’da otel yatırımı ve yatak arzı dengeye oturmalı. Antalya’nın böyle bir yatak arzına ihtiyacı yok. Mevcut yatak kapasitesini dolduramazken yeni yatak kapasiteleri ortaya çıkıyor” dedi.

İŞÇİLER ÇIKARILDI

Yaşanan durumdan dolayı otellerin haketmedikleri fiyatlardan satış yaptığına değinen Alkaya, “İstanbul’da böyle bir sıkıntı yok. Ancak Antalya öyle değil. Birçok otel fiyat kırdı. Maliyetleri düşürmek için işçi çıkaranlar oldu. En kötüsü de kalitelerini düşürdü. Hizmet kalitemiz ve servimizle ön plana çıkan bir ülkeyiz. Eğer bunları kaybedersek turist kaybı devam eder. Kalite ile oynayarak sezonu kurtarma şansı yanlıştır. Sadece gün kurtarılır. Bu aspirin tedavisi gibi” dedi. Türkiye’nin turizm ile ilgili bir imaj problemi olduğuna vurgu yapan Alkaya, “Türkiye ile ilgli en ufak bir olumsuz gelişme yaşansa, AB ülkelerinde çok büyük haberler yapılıyor. Biz de ancak bunları tanıtımla aşabiliriz. Kendimiz çok iyi anlatmamız gerekiyor” ifadelerini kullandı.

ZENGİN TURİST ‘ÇAKMA’ SEVMEZ

Türkiye’nin kaliteli turiste ihtiyacı olduğunun altını çizen Zafer Alkaya, “Turist başına gelire bakıldığında çok gerilerdeyiz. Turist herşey dahil ile otellere sıkıştı. Çevre gelişmiyor. Kimse dışarıya yatırım yapmıyor. Turistlere çakma ürünler satıyoruz. Kaliteli turist güzel restoran, orjinal ürünler ister. Turizmde bütünlük sağlanmıyor. Oteller süper lüks ama dışarısı öyle değil” dedi.

Hürriyet - Burak COŞAN

Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim