• BIST 9731.08
  • Altın 2428.571
  • Dolar 32.5199
  • Euro 34.8
  • İstanbul 25 °C
  • Ankara 31 °C
  • İzmir 27 °C

Tüketici Yüzde 99 Haklı

Tüketici Yüzde 99 Haklı
Geçtiğimiz sene tüketicilerin özellikle bankalardan dosya masrafı ve kredi kartı aidatı almak için İnegöl Tüketici Sorunları Hakem Heyetine yaptıkları...

Geçtiğimiz sene tüketicilerin özellikle bankalardan dosya masrafı ve kredi kartı aidatı almak için İnegöl Tüketici Sorunları Hakem Heyetine yaptıkları başvurular bir yılda iki katına çıkarken, sonuçlar ise tüketici lehine sonuçlandı.

İnegöl Tüketici Sorunları Hakem Heyetine yönelik yapılan en çok başvuru, bankacılık sektörüne yönelik oldu. Tüketiciden alınan faiz dışı ücretlerin geri ödenmesini sağlayan mahkeme kararının ardından bu alandaki başvurular oldukça arttı. Yönetmeliğe göre başvuruların üç ay içinde sonuçlanması gerekirken, yoğunluğun artması sebebiyle bu süre uzayabiliyor.

Alışverişlerde mağdur olan vatandaşların kurtarıcı gücü haline gelen İnegöl Tüketici Sorunları Hakem Heyeti, 2015 yılında da vatandaşların yüzünü güldürdü. İnegöl Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanı Yaşar Cengiz, kararların yüzde 99'unun tüketici lehine sonuçlandığını söyledi. Başkan Cengiz, 2014 yılında 16 bin 116 başvuru yapılan hakem heyetine, 2015 yılı boyunca ise 5 bin 600 kişinin başvurduğunu bildirdi. Karar rakamlarını da açıklayan Cengiz, "2014 yılında 10 bin 113 karar verilmiş. Bu rakam 2015 yılında artarak 10 bin 569 oldu. 2015 yılında 9 bin 901 karar tüketici lehine sonuçlanırken, 185 karar tüketici aleyhine sonuçlandı. 483 kararda ise Tüketici Hakem Heyetine şikayet ettikten sonra firma ile tüketici arasında uzlaşma sağlanmış, bu sebeple konusuz kararı verilmiştir. Sonuç olarak kararların yüzde 99'unu tüketiciler kazandığını söyleyebiliriz" diye konuştu.

TÜKETİCİ BANKALARDAN ŞİKAYETÇİ

Karar verilen 10 bin 569 dosyanın şikayet çeşitlerine de değinen Cengiz, "2015 yılında çıkan Hakem Heyeti kararlarının 9 bin 933'ü bankalar, 504'ü Ayıplı Mal ve Hizmetler, 88'i mesafeli alışverişler, 27'si Abonelik Sözleşmeleri, 17'si işyeri dışında kurulan sözleşmeler (Kapıdan Satış) ilgili kararlardır. Yaklaşık olarak şikayetlerin yüzde 95'i Bankalar, yüzde 5 ise Ayıplı Mal ve Hizmetler ve diğer şikayetlerden oluşmaktadır. 2015 yılında Ayıplı Mal ve hizmetlerle ilgili şikayetlerde artış olduğu gözlemlenmiştir" ifadelerini kullandı.

Tüketici Yüzde 99 Haklı

Tüketici Yüzde 99 Haklı

Kaynak: Haber Kaynağı
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim